Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Uwaga! To szkolenie już się odbyło.
Jeśli obecnie nie ma innego dogodnego terminu zapytaj firmę o możliwość wznowienia tego szkolenia.

Podstawowe informacje

System Informacji Oświatowej –placówek oświatowych NOWOŚĆ

  • Termin: 2024-03-06 - 2024-03-06
  • Lokacja: Do uzgodnienia.
  • Cena netto: 350.00 zł
  • Cena brutto: 430.50 zł (Vat 23%)
  • Inne:
    Szkolenie otwarte.
Zapytaj o to szkolenie
Organizator szkolenia:

SUKCES Centrum Rozwoju

  • 96-200 Rawa Mazowiecka, Łódzkie
  • Kazimierza Wielkiego
  • Telefon: 507366167
  • Email: biuro@sukcescr.pl
  • www: www.sukcescr.pl
Firma szkoleniowa SUKCES Centrum Rozwoju

Ogłoszenie wprowadziło Cię w błąd, lub zawiera niepoprawne dane?

Przypominamy, że zgodnie z art. 105 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1900 z późn. zm.) tzw. stare SIO funkcjonuje do dnia 1 marca 2019 r.

Zatem spis według stanu na dzień 30 września 2018 r. był ostatnim, w którym dane przekazywane były również w starym SIO.

Obecnie, wszystkie podmioty zobowiązane do przekazywania danych do SIO, przekazują te dane tylko w nowym SIO. W związku z tym, niezmiernie istotne jest, aby wszystkie zobowiązane podmioty, przede wszystkim szkoły i placówki oświatowe, wypełniały swój ustawowy obowiązek przekazywania danych do nowego SIO. Nowe SIO ma nie tylko służyć do podziału części oświatowej subwencji ogólnej już od 2020 roku, ale jest już wykorzystywane do realizacji wielu innych, ważnych zadań np. weryfikacji prawa do świadczeń rodzinnych (w tym 500+), świadczenia wychowawczego, Karty Dużej Rodziny, czy organizacji egzaminów przez Okręgowe Komisje Egzaminacyjne.

UWAGA!!!!

w związku z tym, że w bieżącym roku dzień 31 sierpnia, który jest końcem roku szkolnego, wypada w sobotę, udostępniliśmy Państwu z dniem dzisiejszym możliwość wykazywania daty zakończenia przypisania ucznia do oddziału z datą przyszłą 31.08.2019 r. Jest to szczególnie istotne dla tych szkół, które z końcem tego roku szkolnego kończą działalność (np. gimnazja).

Przypominamy, że przed zamknięciem przypisania do oddziału należy pozamykać dane dziedzinowe ucznia związane z przypisaniem ucznia do oddziału (w przypadku danych dziedzinowych nie umożliwiamy w tym roku szkolnym wykazywania „daty przyszłej” – należy zrobić to z datą bieżącą lub wcześniejszą zgodnie z Instrukcją). Instrukcja merytoryczna dotycząca danych ucznia znajduje się pod adresem: https://pomocsio.men.gov.pl/uczniowie/

W szkołach kończących działalność 31.08.2019 r. w przypadku nauczycieli, których umowa kończy się 31.08.2019 r. program SIO automatycznie wstawi datę 31.08.2019 r.

Jednocześnie informujemy, że w dniach od 24 sierpnia do 1 września system informacji oświatowej będzie niedostępny w związku z coroczną przerwą techniczną na modernizację i aktualizację systemu. Proszę wziąć pod uwagę tę okoliczność podczas planowania prac związanych z zakończeniem przypisania uczniów do oddziałów w sierpniu.

 

Cel szkolenia:

Zapoznanie uczestników z nową wersją Zmodernizowanego Systemu Informacji Oświatowej: terminy sprawozdawcze, zakres gromadzonych danych, problemy podczas wprowadzania danych w systemie, konsekwencje związane z nieterminowym wprowadzaniem danych, najczęściej popełniane błędy.
Podczas szkolenia zaproponujemy Państwu rozwiązania dotyczące organizacji wprowadzania danych w systemie z jednoczesnym zachowaniem Ochrony Danych Osobowych: podział zadań pomiędzy upoważnionych pracowników, bezpieczeństwo danych w systemie, obowiązki Dyrektora szkoły – administratora danych osobowych.

 

Adresaci szkolenia:

Szkoły i placówki oświatowe.
Zapraszamy Dyrektorów szkół, sekretarzy, pracowników działu kadr i płac (również zatrudnionych w Centrach Usług Wspólnych), Przedstawicieli JST, pracowników Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych oraz przedstawicieli Organów prowadzących innych niż JST

 

Program szkolenia: ( Zmodyfikowana wersja Zmodernizowanego SIO rok szkolny 2019/2020 oraz RODO!!)

1. Akty prawne obowiązujące w roku szkolnym 2019/2020 – Zmodernizowane SIO:
2. Terminy przekazywania danych do bazy danych SIO, o których mowa w art. 30 ustawy
3. Świadczenia 500+, Karta Dużej rodziny, Dobry Start – konieczność wprowadzania danych o uczniach.
4. Wagi subwencyjne – uczeń w oddziale, uczeń posiadający orzeczenie lub opinię
6. Jak złożyć wniosek o dostęp do bazy SIO?
7. Kto zatwierdza wniosek w systemie? (Dyrektor szkoły, pracownik szkoły)
8. Strona logowania do Zmodernizowanego SIO
9. Problem z hasłem Nie pamiętasz hasła?
10. Zmiana hasła ( z własnej inicjatywy, po upływie 30 dni)
11. Cofanie upoważnień w szkole, placówce (odpowiedzialność Dyrektora – RODO)
12. Upoważnienia wewnętrzne (wzory upoważnień), inspektor ochrony danych osobowych w szkole.
13. Strefa dla zalogowanych (logowanie do strefy, informacje i materiały umieszczone w strefie)
14. JST – Rejestracja szkoły w RSPO (dodawanie etapów edukacyjnych w szkole podstawowej)
15. JST -Wprowadzanie danych o uczniach i nauczycielach ( zakres danych wprowadzanych)
16. Szkoła, placówka, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna – Zasady rejestrowania uczniów
i nauczycieli
17. Jakie dzieci rejestrujemy w systemie – Szkoła, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
18. Uczeń z PESELEM, Uczeń bez PESELA (cudzoziemiec)
19. Cudzoziemiec z numerem PESEL.
20. Procedura ustalania stanu faktycznego dotyczącego niezweryfikowanego PESELA (jak napisać pismo?)
21. Import danych z pliku CSV( Dziennik Librus)
22. Adres Zamieszkania ucznia
23. Zakładanie oddziałów w systemie (oddziały podstawowe, oddziały podstawowe typu gimnazjum, oddziały podstawowe typu zasadniczej szkoły zawodowej, odziały podstawowe typu branżowej szkoły I stopnia.
24. Specyfika oddziału, Specyfiki dodatkowe, języki obce nauczane w oddziale, specyfika wielozawodowe oraz z nauczaniem języka mniejszości.
25.Specyfiki dodatkowe, język obcy, zawody, dyscypliny sportu.
26. Oddziały wstępne.
27. Oddziały w przedszkolu (Oddział zero, Oddział poniżej zero)
28. Nauka ucznia, Obowiązek.
29. Rozpoczęcie nauki ucznia (grupowe rozpoczęcie nauki)
30. Przypisywanie uczniów do oddziałów (grupowe przypisywanie uczniów)
31. Kończenie przypisania do oddziału (grupowe kończenie przypisania do oddziału)
32. Promocja, brak promocji, uczniowie nie podlegający promocji, promocja śródroczna, opcja ukończył szkołę.
33. Kiedy tworzymy oddziały dodatkowe?
34. Rejestracja Orzeczeń i Opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju ( szkoła, przedszkole, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna).
35. Weryfikowanie opinii, orzeczenia w systemie.
36. Przypisanie dziecka do oddziału dodatkowego.
37. Egzaminy zewnętrzne w systemie, zgłaszanie uczniów do egzaminów.
38. Wprowadzenie informacji o realizacji obowiązku szkolnego, JST obowiązek nauki
39. Pozostałe dane dziedzinowe (dane wprowadzane w szkole/przedszkolu)
40. Dowożenie, Wypadek, Pomoc psychologiczno-pedagogiczna (jakie dane wprowadzaliśmy w poprzedniej wersji? – Rozporządzenie ws. zakresu danych)
41. Moduł nauczyciel- jakie dane o nauczycielu będą gromadzone w systemie?
42. Zasady dotyczące rejestracji umów nauczycieli – kiedy rejestrujemy dwie umowy o pracę, dodatek stażowy w dwóch szkołach?, nieobecność w pracy, wynagrodzenie, średnia etatowa.
43. Przypisywanie obowiązków nauczycielom
44. Pozostałe dane
45. Następny stopień awansu zawodowego.
46. Moduł dane zbiorcze – dane, które będziemy wprowadzać (księgowa, kierownik gospodarczy, bibliotekarz).
47. Rejestrowanie danych o pomieszczeniach w obecnej wersji Zmodernizowanego SIO.
48. Obiekty sportowe, które nie należą do szkoły.
49. Wyposażenie.
50. Komputery
51. Dane gromadzone w obecnej wersji programu dotyczące Internatów i Burs.
52. Moduł nauczyciel : Rejestracja nauczyciela, Rejestracja umowy nauczyciela, Tygodniowy wymiar zajęć, przypisywanie obowiązków, Nieobecności, Awans zawodowy (szkoła, placówka, JST), staż pedagogiczny, staż ogólny lista umów.
53. Przypadki, w których rejestrujemy kilka umów o pracę.
54. Moduł RODO: Definicja zbioru danych osobowych i danych wrażliwych; Obowiązkowa dokumentacja związana z przetwarzaniem danych osobowych: polityka bezpieczeństwa, instrukcja zarządzania systemem informatycznym, wykaz zbioru danych osobowych, Określanie poziomów bezpieczeństwa, Metody i środki uwierzytelnienia; Rozporządzenie ogólna o ochronie danych – różnice i podobieństwa w stosunku do poprzednich regulacji prawnych; Obowiązki Inspektora ochrony danych; Zarządzanie zgodami na przetwarzanie danych osobowych.

 

Forma szkolenia:

Wykład, casusy, dyskusja, burza mózgów

Zgodnie z podstawą prawną zawartą w ustawie z dnia 23 marca 2017 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zadaniami organów administracji publicznej w zakresie niektórych rejestrów publicznych (Dz. U. poz. 777 z późn. zm.) z bazy danych nowego systemu informacji oświatowej (SIO) są pozyskiwane dane identyfikacyjne i dane dziedzinowe uczniów przez wójtów, burmistrzów, prezydentów miast oraz marszałków województw, za pośrednictwem ministra właściwego do spraw rodziny.

Dane są pozyskiwane w celu weryfikacji prawa do świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczenia wychowawczego oraz Karty Dużej Rodziny, a także w celu monitorowania przez ministra właściwego do spraw rodziny oraz wojewodę realizacji tych świadczeń rodzinnych.

Pozyskiwane dane dziedzinowe obejmują okres uczęszczania ucznia do szkoły lub placówki oświatowej (tj. czy uczeń jest uczniem szkoły lub placówki oświatowej oraz w jakim okresie), a także typ szkoły lub rodzaj placówki oświatowej oraz nazwę i adres siedziby szkoły lub placówki oświatowej, do której uczeń uczęszcza lub uczęszczał.

W szczególności, rodzic ucznia (osoba uprawniona), składając wniosek o przyznanie ww. świadczeń, w przypadku, gdy w indywidualnej sprawie ich przyznanie uzależnione będzie od nauki dziecka w szkole, jest obowiązany do załączenia do wniosku m.in. oświadczenia o uczęszczaniu dziecka do szkoły. Złożone oświadczenia będą weryfikowane przez wójtów, burmistrzów, prezydentów miast oraz marszałków województw za pomocą danych pozyskanych z nowego SIO, tj. sprawdzenie czy uczeń, na którego ma być udzielone świadczenie jest wpisany do nowego SIO. Jeżeli wójt, burmistrz, prezydent miasta lub marszałek województwa nie odnajdzie wskazanej osoby w nowym SIO (uczeń musi być przypisany do oddziału), będzie kontaktował się z dyrektorem szkoły lub placówki oświatowej w celu potwierdzenia prawdziwości złożonego przez rodzica oświadczenia o uczęszczaniu dziecka do szkoły.

Minister właściwy do spraw rodziny zakończył już pierwszy wstępny etap weryfikacji pozyskanych danych uczniów. Uprzejmie dziękujemy za przypisanie uczniów do oddziałów w poprzednim roku szkolnym. Zgodnie z podstawą prawną zawartą w ww. ustawie, od 1 stycznia 2018 r. została uruchomiana bezpośrednia współpraca systemu nowego SIO i systemu EMPATIA (służącego do obsługi świadczeń rodzinnych). Obecnie wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast oraz marszałkowie województw będą pozyskiwać dane uczniów z nowego SIO w celu weryfikacji przyznanych świadczeń rodzinnych bezpośrednio za pomocą systemu EMPATIA.

W związku z tym, że powyższa procedura będzie również wykorzystywana do weryfikacji spełnienia ustawowego warunku zamieszkiwania w Polsce osób (i członków ich rodzin) ubiegających się i otrzymujących świadczenia wychowawcze w ramach rządowego Programu „Rodzina 500+”, niezwykle istotne jest, aby niezwłocznie zarejestrowali Państwo w nowym SIO wszystkich uczniów oraz przypisali ich do oddziałów na bieżący rok szkolny 2019/2020. Proszę zwrócić szczególną uwagę, aby zarejestrowani uczniowie byli przypisani do odpowiednich oddziałów, gdyż bez tego nie będzie możliwe w pełni potwierdzenie prawdziwości złożonego oświadczenia.

Jednocześnie informuję, iż funkcjonalność umożliwiająca przypisanie do oddziału uczniów oddziałów gimnazjalnych funkcjonujących w szkole podstawowej, którzy byli wcześniej uczniami tej szkoły podstawowej, zostanie udostępniona niezwłocznie. Ponadto, obecnie nie jest również dostępne przypisanie uczniów do oddziałów podstawowych w szkołach artystycznych bez pionu ogólnokształcącego.  Uprzejmie proszę śledzić komunikaty zamieszczane w aktualnościach na stronie nowego SIO https://cie.men.gov.pl/modernizacja-sio/ (zakładka Modernizacja SIO). Po uruchomieniu tych funkcji, uprzejmie proszę o przypisanie tych uczniów do oddziałów.

 

Koszt szkolenia: 280pln netto/os.+ 23% VAT
Rabat: 10% przy zgłoszeniu 2-3 osób!

zw. z VAT dla opłacających szkolenie w 70% lub całości ze środków publicznych

Cena obejmuje:

  • Trenera eksperta w temacie szkolenia
  • Wsparcie po szkoleniowe Trenera
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • Klimatyzowaną salę szkoleniową
  • Kompleksowe materiały szkoleniowe
  • Serwis kawowy
  • Lunch
  • Grupy do 15 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji

Szkolenie System Informacji Oświatowej – obowiązki placówek oświatowych  organizujemy również w formie zamkniętej ( w siedzibie Firmy Klienta).

Termin: 2024-03-28 - 2024-03-28
Lokacja: Do uzgodnienia.
Cena: 350.00 zł
Termin: 2024-04-19 - 2024-04-19
Lokacja: Do uzgodnienia.
Cena: 350.00 zł
Termin: 2024-05-21 - 2024-05-21
Lokacja: Do uzgodnienia.
Cena: 350.00 zł
Termin: 2024-06-24 - 2024-06-24
Lokacja: Do uzgodnienia.
Cena: 350.00 zł

Najnowsze szkolenia:

Obieg i archiwizacja dokumentów w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją
SUKCES Centrum Rozwoju

Cel szkolenia: Celem szkolenia jest zapoznanie jego uczestników z pojęciem elektronicznego zarządzania dokumentacją, archiwizacją dokumentów, instrukcją kancelaryjną.

Kurs kancelaryjno-archiwalny II stopnia
SUKCES Centrum Rozwoju

Głównym celem szkolenia jest przekazanie słuchaczom kompleksowej wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną oraz przygotowanie do pełnienia funkcji archiwisty zakładowego.

Profesjonalny sekretariat w szkole/placówce oświatowej
SUKCES Centrum Rozwoju

Podczas realizacji kursu uczestnicy będą realizować praktyczne ćwiczenia z ww. zakresu poprzez wypełnianie formularzy odzwierciedlających poszczególne czynności kancelaryjno-archiwalne, z wykorzystaniem normatywów obowiązujących w jednostce organiz.

Ochrona danych osobowych w archiwach zakładowych i składnicach akt
SUKCES Centrum Rozwoju

Cel szkolenia:Zdobycie umiejętności uniemożliwienia naruszenia przepisów ustawy o ochronie danych osobowych przez zapoznanie się ze stosownymi środkami zapewniającymi zabezpieczenie prowadzonej dokumentacji (...)

System Informacji Oświatowej –placówek oświatowych NOWOŚĆ
SUKCES Centrum Rozwoju

System Informacji Oświatowej (SIO) to aplikacja stale rozbudowywana, zatem zapraszamy do udziału w szkoleniu, które ułatwi Państwu poradzenie sobie z tym programem, do którego na bieżąco wprowadzane są funkcjonalności.

Warsztaty archiwistyczne: Porządkowanie, archiwizowanie i ewidencjonowanie dokumentacji
SUKCES Centrum Rozwoju

Korzyści: Uczestnicy warsztatów archiwistycznych nabędą umiejętność samodzielnego wypełniania ewidencji Archiwum/ Składnicy (Wypełnianie spisów zdawczo- odbiorczych, kart wypożyczeń etc) jak i samodzielnego porządkowania i archiwizowania dokumentacji

Kurs kancelaryjno-archiwalny I stopnia
SUKCES Centrum Rozwoju

Głównym celem szkolenia jest przekazanie słuchaczom kompleksowej wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną oraz przygotowanie do pełnienia funkcji archiwisty zakładowego.

Archiwum zakładowe-nowe zasady obiegu,archiwizacji i przetwarzania danych
SUKCES Centrum Rozwoju

Nabycie,zaktualizowanie i pogłębienie wiedzy oraz umiejętności z zakresu zarządzania dokumentacją oraz wiedzy niezbędnej do zgodnej z obowiązującymi przepisami organizacji pracy w archiwumOmówienie nowych przepisów znowelizowanej ustawy.RODOarchiwum

Biuletyn Informacji Publicznej-prowadzenie BIP wraz z przygotowaniem do wymagańustawy o dostępności
SUKCES Centrum Rozwoju

Osoby prowadzące BIPCzłonkowie zespołów redakcyjnych BIPAdministratorzy stron podmiotowychWszystkie osoby zainteresowane powyższą tematyką

Więcej...

Obecnie brak kursów w ofercie.

Społecznościowe

Uważasz, że zasługujemy na rekomendację? Pokaż to innym!

Zapytaj o to szkolenie

Imię i Nazwisko osoby, która wysyła zapytanie.

Możesz podać swój telefon kontaktowy, by ułatwić firmie kontakt ze sobą.

Jest to adres na który otrzymasz odpowiedź.

WWW address of your site.

Właściwa treść wiadomości.

Jeśli założysz konto w serwisie, zostanie ułatwionych wiele operacji. Między innymi dane będą uzupełniane automatycznie czy zniknie konieczność uzupełniania kodu obrazkowego podczas pytania o szkolenia.

Captcha Przepisz poprawnie kod z obrazka.

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



System Informacji Oświatowej –placówek oświatowych NOWOŚĆ, Szkolenie Administracja, Szkoły, . otwarte

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.