Cele szkolenia:
• omówienie zasad rozpatrywania petycji zgodnie z ustawą o petycjach,
• omówienie procedury rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków zgodnie ze znowelizowanymi przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego,
• omówienie praktycznych problemów związanych z postępowaniem w sprawach skarg i wniosków na podstawie aktualnego o rzecznictwa
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
Po przeprowadzonych zajęciach uczestnik szkolenia będzie posiadał:
Wiadomości:
• aktualnych przepisach Kodeksu postępowania administracyjnego i przepisach pozakodeksowych dotyczących rozpatrywania skarg i wniosków,
• znaczeniu nowelizacji przepisów proceduralnych dla bieżącej działalności urzędowej w sprawach skarg, wniosków i petycji,
• szczegółowej procedurze rozpatrywania petycji zgodnie z ustawą o petycjach,
• aktualnym orzecznictwie dotyczącym rozpatrywania skarg i wniosków.
Umiejętności:
• prawidłowego prowadzenia postępowań w sprawach skarg, wniosków i petycji;
• rozróżniania spraw, w których stosuje się wyłącznie przepisy dotyczące rozpatrywania skarg i wniosków lub rozpatrywania petycji od spraw, w których konieczne jest zastosowanie również innych przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego;
• poprawnej interpretacji przepisów proceduralnych dotyczących skarg, wniosków i petycji.
Metody szkoleniowe:
Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników.
• Interaktywny wykład
• Prezentacja PP
• Grupowe zajęcia warsztatowe
• Case study
Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest adresowane do pracowników terenowych organów administracji rządowej oraz jednostek samorządu terytorialnego. Dotyczy przede wszystkim pracowników zatrudnionych w komórkach organizacyjnych lub na stanowiskach pracy rozpatrujących skargi i wnioski, pracowników obsługujących organy stanowiące i kontrolne jednostek samorządu terytorialnego, radnych wchodzących w skład tych organów i w skład komisji rewizyjnych, w tym radnych pełniących funkcję przewodniczącego rady w takich organach lub komisjach
Program szkolenia:
Część I - Petycje
1. Petycja a wniosek, skarga
2. Przedmiot petycji
3. Prawo do składnia petycji
4. Forma i treść petycji
5. Adresaci petycji
6. Rozpatrywanie petycji
• badanie treści pisma
• publikowanie petycji na stronie internetowej urzędu
• termin rozpatrzenia petycji
• skutki przekroczenia terminu do rozpatrzenia petycji
• pozostawienie petycji bez rozpatrzenia
• sposób załatwienia petycji
7. Odpowiednie stosowanie KPA przy rozpatrywaniu petycji
8. Petycja wielokrotna
9. Informowanie o petycjach
Część II – Wnioski i skargi
1. Wniosek - przedmiot wniosku
2. Prawo do składania wniosków
3. Forma i treść wniosku
4. Adresaci wniosków – właściwość organów
5. Rozpatrywanie wniosków
• badanie treści pisma
• badanie właściwości organu
• termin rozpatrzenia wniosku
• skutki przekroczenia terminu rozpatrzenia wniosku
• pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia
• sposób załatwienia wniosku
• prawo do złożenia skargi
6. Skarga - przedmiot skargi
7. Prawo do składania skarg
8. Organy właściwe do rozpatrywania skarg
9. Rodzaje skarg
• skarga w sprawie indywidualnej
• skarga w toku postępowania
• skarga po zakończeniu postępowania
10. Forma i treść skargi
11. Rozpatrywanie skarg
• badanie treści pisma
• badanie właściwości organu
• termin rozpatrzenia skargi
• skutki przekroczenia terminu rozpatrzenia skargi
• sposób załatwienia skargi
12. Ponowne złożenie skargi
13. Ochrona osób składających wnioski lub skargi
14. Udział prasy i organizacji społecznych
15. Nadzór i kontrola nad przyjmowaniem i załatwianiem skarg i wniosków.
BUDOWA I ZARZĄDZANIE SYSTEMEM OCEN PRACOWNIKÓWWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaCele szkolenia:• Poznanie przez uczestników kolejnych faz i zasad ważnych przy ocenianiu pracowników z punktu widzenia praktyki; • Pokazanie możliwości, jakie daje system ocen kadrze menedżerskiej (...) |
|
OPISY I WARTOŚCIOWANIE STANOWISK PRACYWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaSzkolenie pozwala na zZdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie tworzenia opisów stanowisk i doboru metody wartościowania do potrzeb konkretnej organizacji. |
|
ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMIWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaNa każdym stanowisku pracy potrzebne są inne kompetencje do osiągania założonych celów i prawidłowej realizacji zadań. Określenie kompetencji ułatwia pracę pracownikom i menedżerom, ponieważ pracownicy wiedzą dokładnie, czego się od nich oczekuje |
|
Agencja zatrudnienia – jak założyć, rozwijać i unikać błędówWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaJak założyć Agencję pracy tymczasowej, rozwijać firmę i nie popełniać błędów. Na co zwrócić uwagę z punktu widzenia przepisów prawa. Szkolenie stanowi esencję informacji podanych w przystępnej formie przez doświadczonego inspektora PIP |
|
CONTROLLING PERSONALNYWIK Consulting Doradztwo HR Szkoleniawiedza na temat stosowanych wskaźników controllingu personalnegoumiejętność doboru wskaźników controllingu personalnego do potrzeb organizacjiumiejętność tworzenia i kontrolowania budżetów wynagrodzeń zasadniczych i całkowitych |
|
Mobbing i dyskryminacja w miejscu pracy – przejawy i przeciwdziałanieWIK Consulting Doradztwo HR Szkoleniapoznanie norm prawnych obowiązujących w zakresie dyskryminacji i mobbingu, rodzaje dyskryminacji i ich wpływ na funkcjonowanie pracodawców,rodzaje mobbingu, sposoby przeciwdziałania i eliminowania zachowań mobbingowych, odpowiedzialność organizacji |
|
Badania ilościowe i jakościowe – projektowanie badań, analiza danych i raportowanieWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaCelem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi oraz zawansowanymi zasadami organizacji badań społecznych, w tym ewaluacyjnych. Zaprezentowane zostaną metody badawcze (ilościowe oraz jakościowe) |
|
Skargi, wnioski i petycje według najnowszych przepisówWIK Consulting Doradztwo HR Szkoleniaomówienie zasad rozpatrywania petycji zgodnie z ustawą o petycjach, która weszła w życie 6 września 2015 r.,omówienie procedury rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków zgodnie ze znowelizowanymi przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego |
|
Tworzenie systemów wynagradzaniaWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaPraca warsztatowa w obszarze tworzenia i wdrożenia systemów wynagrodzeń w organizacji poprzez przygotowanie uczestników do procesu planowania, organizowania, wdrażania systemu wynagrodzeń lub udoskonalenie umiejętności w tym zakresie. |
|
Tworzenie oficjalnej korespondencji biznesowej i urzędowejWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaSzkolenie ma za zadanie przybliżyć uczestnikom zasady tworzenia pism zgodnie ze schematami funkcjonującymi w Polsce a także zgodnie z uzusem językowym oraz zasadami języka polskiego. Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z regułami redagowania p |
Obecnie brak kursów w ofercie. |
Skargi, wnioski i petycje według najnowszych przepisów, Szkolenie Prawne, Administracja, publiczna, rządowa, samorządowa, cywilne, administracyjne, administracji publicznej, online. otwarte
© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.