Cele szkolenia:
• zapoznanie z normami prawnymi obowiązującymi w zakresie dyskryminacji i mobbingu
• rodzaje dyskryminacji i ich wpływ na funkcjonowanie pracodawców,
• rodzaje mobbingu, sposoby przeciwdziałania i eliminowania zachowań mobbingowych,
• odpowiedzialność organizacji i osób działania z zakresu dyskryminacji i mobbingu,
Korzyści dla uczestników:
• zapoznanie się z metodami rozpoznawanie zachowań dyskryminujących i mobbingowych,
• prezentacja prawidłowych uregulowań wewnętrznych mających na celu eliminację zachowań dyskryminujących i prowadzących do mobbingu.
• przyswojenie norm prawnych dotyczących dyskryminacji mobbingu wraz orzecznictwem sądowym,
• poznanie jakimi cechami charakteryzuje się prześladowca (mobber) i ofiara mobbera,
• umiejętność rozpoznawania różnic pomiędzy dyskryminacją, molestowaniem, a mobbingiem,
• poznanie skutków mobbingu w wymiarze grupy i dla indywidualnego pracownika,
• zdobycie wiedzy jak radzić sobie z ze zjawiskami dyskryminacji i mobbingiem z punktu widzenia osoby, grupy, organizacji lub świadka takiego zachowania.
Metody szkolenia:
• wykład wspierany prezentacją PowerPoint
• ćwiczenia praktyczne na przykładach
• studia przypadków
• zadania indywidualne i grupowe
• dyskusje moderowane
Program szkolenia:
1. Definicja dyskryminacji i mobbingu:
• dyskryminacja bezpośrednia
• dyskryminacja pośrednia
• molestowanie (w tym molestowanie seksualne)
• mobbing
2. Przyczyny dyskryminacji:
• ustawowy katalog przyczyn dyskryminacji
• przykładowe przyczyny spoza katalogu ustawowego
3. Dyskryminacja w trakcie trwania stosunku pracy
4. Nierówne traktowanie nie będące dyskryminacją:
• "dyskryminacja" ustawowa (ustawowe uprzywilejowanie niektórych pracowników)
• inne względy różnicowania sytuacji pracowników nie będące dyskryminacją
5. Typowe działania mobbingowe
• wybrane klasyfikacje działań mobbingowych
• manipulacje w mobbingu - zarys problemu
6. Odróżniania zwykłych konfliktów interpersonalnych od konfliktów o znamionach mobbingu
• konflikt a mobbing - główne różnice
• diagnoza sytuacji konfliktowych
7. Osobowość mobbera, osobowość ofiary
• cechy charakterystyczne mobberów
• cechy charakterystyczne ofiar
• problem odróżniania prawdziwych od fałszywych ofiar mobbingu
8. Metody radzenia sobie z mobbingiem w miejscu pracy
• wymiar indywidualny
• wymiar organizacyjny
9. Środki ochrony pracownika:
• odszkodowanie
• możliwość rozwiązania stosunku pracy z winy pracodawcy
10. Procedury unikania dyskryminacji i mobbingu:
• postanowienia regulaminów pracy i płacy, regulaminów wynagradzania
• wewnętrzna polityka antymobbingowa
• monitorowanie panujących w firmie procedur i zwyczajów
BUDOWA I ZARZĄDZANIE SYSTEMEM OCEN PRACOWNIKÓWWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaCele szkolenia:• Poznanie przez uczestników kolejnych faz i zasad ważnych przy ocenianiu pracowników z punktu widzenia praktyki; • Pokazanie możliwości, jakie daje system ocen kadrze menedżerskiej (...) |
|
OPISY I WARTOŚCIOWANIE STANOWISK PRACYWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaSzkolenie pozwala na zZdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie tworzenia opisów stanowisk i doboru metody wartościowania do potrzeb konkretnej organizacji. |
|
ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMIWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaNa każdym stanowisku pracy potrzebne są inne kompetencje do osiągania założonych celów i prawidłowej realizacji zadań. Określenie kompetencji ułatwia pracę pracownikom i menedżerom, ponieważ pracownicy wiedzą dokładnie, czego się od nich oczekuje |
|
Agencja zatrudnienia – jak założyć, rozwijać i unikać błędówWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaJak założyć Agencję pracy tymczasowej, rozwijać firmę i nie popełniać błędów. Na co zwrócić uwagę z punktu widzenia przepisów prawa. Szkolenie stanowi esencję informacji podanych w przystępnej formie przez doświadczonego inspektora PIP |
|
CONTROLLING PERSONALNYWIK Consulting Doradztwo HR Szkoleniawiedza na temat stosowanych wskaźników controllingu personalnegoumiejętność doboru wskaźników controllingu personalnego do potrzeb organizacjiumiejętność tworzenia i kontrolowania budżetów wynagrodzeń zasadniczych i całkowitych |
|
Mobbing i dyskryminacja w miejscu pracy – przejawy i przeciwdziałanieWIK Consulting Doradztwo HR Szkoleniapoznanie norm prawnych obowiązujących w zakresie dyskryminacji i mobbingu, rodzaje dyskryminacji i ich wpływ na funkcjonowanie pracodawców,rodzaje mobbingu, sposoby przeciwdziałania i eliminowania zachowań mobbingowych, odpowiedzialność organizacji |
|
Badania ilościowe i jakościowe – projektowanie badań, analiza danych i raportowanieWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaCelem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi oraz zawansowanymi zasadami organizacji badań społecznych, w tym ewaluacyjnych. Zaprezentowane zostaną metody badawcze (ilościowe oraz jakościowe) |
|
Skargi, wnioski i petycje według najnowszych przepisówWIK Consulting Doradztwo HR Szkoleniaomówienie zasad rozpatrywania petycji zgodnie z ustawą o petycjach, która weszła w życie 6 września 2015 r.,omówienie procedury rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków zgodnie ze znowelizowanymi przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego |
|
Tworzenie systemów wynagradzaniaWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaPraca warsztatowa w obszarze tworzenia i wdrożenia systemów wynagrodzeń w organizacji poprzez przygotowanie uczestników do procesu planowania, organizowania, wdrażania systemu wynagrodzeń lub udoskonalenie umiejętności w tym zakresie. |
|
Tworzenie oficjalnej korespondencji biznesowej i urzędowejWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaSzkolenie ma za zadanie przybliżyć uczestnikom zasady tworzenia pism zgodnie ze schematami funkcjonującymi w Polsce a także zgodnie z uzusem językowym oraz zasadami języka polskiego. Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z regułami redagowania p |
Obecnie brak kursów w ofercie. |
Mobbing i dyskryminacja w miejscu pracy – przejawy i przeciwdziałanie, Szkolenie Dział Personalny HR, Prawne, praca w zespole, zarządzanie zespołem, kadry i płace, cywilne, prawo pracy, administracji publicznej, online. otwarte
© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.