Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Uwaga! To szkolenie już się odbyło.
Jeśli obecnie nie ma innego dogodnego terminu zapytaj firmę o możliwość wznowienia tego szkolenia.

Podstawowe informacje

Kurs kancelaryjno-archiwalny II stopnia

  • Termin: 2024-02-28 - 2024-03-01
  • Lokacja: Gdańsk, Pomorskie
  • Cena netto: 990.00 zł
  • Cena brutto: 1217.70 zł (Vat 23%)
  • Inne:
    Szkolenie otwarte.
Zapytaj o to szkolenie
Organizator szkolenia:

SUKCES Centrum Rozwoju

  • 96-200 Rawa Mazowiecka, Łódzkie
  • Kazimierza Wielkiego
  • Telefon: 507366167
  • Email: biuro@sukcescr.pl
  • www: www.sukcescr.pl
Firma szkoleniowa SUKCES Centrum Rozwoju

Ogłoszenie wprowadziło Cię w błąd, lub zawiera niepoprawne dane?

Kurs dedykowany jest Pracownikom administracyjni, koordynujący pracę, bądź pracujący w archiwach zakładowych, kancelariach, sekretariatach, a także pracownicy instytucji prowadzących składnice akt oraz osoby zainteresowane pracą na stanowiskach archiwisty zakładowego lub referenta kancelaryjnego.


W ramach kursu kancelaryjno-archiwalnego II stopnia osoby uczestniczące będę pracowały na materiałach archiwalnych oraz oficjalnych formularzach wymaganych przez Archiwum Akt Nowych i Archiwum Państwowe w Warszawie. W trakcie zajęć porządkowana będzie dokumentacja aktowa, techniczna, kartograficzna, fotograficzna, audiowizualna i druki ulotne.


Jednocześnie informujemy, że warunkiem przystąpienia do kursu kancelaryjno-archiwalnego II stopnia jest ukończenie kursu kancelaryjno – archiwalnego I stopnia.

 

Głównym celem szkolenia jest przekazanie słuchaczom kompleksowej wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną oraz przygotowanie do pełnienia funkcji archiwisty zakładowego lub wykonywania czynności związanych z przechowywaniem dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców oraz wydawaniem odpisów i kopii z tej dokumentacji. Dodatkowo, podczas kursu zostaną omówione  nowe przepisy znowelizowanej ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.

 

Program szkolenia:

DZIEŃ 1

Organizacja pracy kancelaryjnej

  • Informacja jako podstawowy produkt kancelarii i formy jej dokumentowania
  • Organizacja pracy kancelaryjnej – charakterystyka systemów kancelaryjnych
  • Podstawy prawne funkcjonowania kancelarii – instrukcja kancelaryjna i wykaz akt
  • Zasady obiegu pism w jednostkach organizacyjnych – kształtowanie narastającego zasobu archiwalnego
  • Specyfika i zakres kompetencji twórców dokumentacji
  • Miejsce archiwum zakładowego w strukturze organizacyjnej jednostki
  • Przekazywanie dokumentacji do archiwum zakładowego
  • Dokumentacja tajna, poufna, ochrona danych osobowych

Zasady ogólne kwalifikacji akt – podział akt na materiały archiwalne
i dokumentację niearchiwalną

  • Ogólne zasady kwalifikacji dokumentów
  • Przepisy archiwalne oraz resortowe określające okresy przechowywania akt
  • Podział akt na materiały archiwalne i dokumentację niearchiwalną
  • Rodzaje akt zakwalifikowanych do materiałów archiwalnych

Standardy postępowania z materiałami archiwalnymi

  • Standard porządkowania materiałów archiwalnych
  • Standard ewidencjonowania materiałów archiwalnych
  • Standard technicznego zabezpieczenia materiałów archiwalnych

Porządkowanie akt w archiwum zakładowym

  • Podstawowe terminy i etapy prac porządkowych w archiwum zakładowym
  • Rozpoznawanie przynależności zespołowej akt znajdujących się w archiwum zakładowym
  • Etapy porządkowania dokumentacji
  • Wydzielanie materiałów kategorii B
  • Segregacja i systematyzacja akt zaliczanych do kategorii B
  • Segregacja i systematyzacja akt kategorii A
  • Znakowanie akt – nadawanie sygnatury archiwalnej

Organizacja i zasady działania archiwum i składnicy akt

  • Cele i zadania archiwów zakładowych i składnic akt
  • Planowanie i sprawozdawczość archiwum zakładowego
  • Personel archiwum zakładowego i składnicy akt
  • Lokal archiwum zakładowego i składnicy akt
  • Wyposażenie archiwum zakładowego
  • Przejmowanie akt z komórek organizacyjnych
  • Gromadzenie i układ akt w archiwum zakładowym i składnicy akt
  • Środki ewidencyjne archiwum zakładowego
  • Udostępnianie dokumentacji
  • Konserwacja akt

Przekazywanie dokumentacji do archiwum państwowego

  • Przepisy prawne dotyczące przekazywania dokumentacji
  • Sporządzanie spisów dokumentacji przekazywanej do archiwum państwowego
  • Organizacja przekazywania
  • Stan fizyczny przekazywanej dokumentacji
  • Dodatkowa ewidencja przekazywanej dokumentacji
  • Opracowanie notatki wstępnej

Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej

  • Przepisy dotyczące brakowania dokumentacji
  • Metody brakowania dokumentacji
  • Brakowanie w zasobie uporządkowanym
  • Brakowanie w zasobie nieuporządkowanym
  • Zastępcze funkcje dokumentacji niearchiwalnej
  • Komisje kwalifikujące dokumentację do brakowania
  • Sporządzanie spisów i wniosków o brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
  • Tryb uzyskiwania zezwoleń na brakowanie dokumentacji
  • Ekspertyzy archiwalne
  • Likwidacja dokumentacji

Porządkowanie zasoby archiwum zakładowego

  • Rozgraniczanie zespołów archiwalnych i ich rodzaje
  • Ustalenie przynależności zespołowej
  • Archiwizowanie materiałów archiwalnych
  • Archiwizowanie dokumentacji niearchiwalnej
  • Archiwizowanie innych rodzajów dokumentacji
  • Systemy ewidencji zasobu archiwalnego
DNI 2-3Zajęcia praktyczne, m. in.

 

  • Rozpoznanie przynależności zespołowej
  • Segregacja dokumentacji
  • Weryfikacja kategorii archiwalnych
  • Porządkowanie materiałów archiwalnych
  • Porządkowanie dokumentacji niearchiwalnej
  • Opisywanie teczek
  • Sygnowanie dokumentacji
  • Opracowane rysu historycznego twórcy zespołu archiwalnego

Egzamin praktyczny

 

Cena obejmuje:

  • Trenera eksperta w temacie szkolenia
  • Wsparcie po szkoleniowe Trenera
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia – wydane na podstawie rozporządzenia MEN, uprawniające do prowadzenia archiwum zakładowego lub składnicy akt
  • Kompleksowe materiały szkoleniowe
  • Klimatyzowaną salę szkoleniową
  • Serwis kawowy
  • Lunch każdego dnia szkolenia
  • Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych
  • Grupy do 12 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji

Szkolenie Kurs kancelaryjno-archiwalny drugiego  stopnia organizujemy również w formie zamkniętej.

  • Gdańsk
  • woj. Pomorskie
Termin: 2024-03-13 - 2024-03-15
Lokacja: Kraków, Małopolskie
Cena: 990.00 zł
Termin: 2024-03-20 - 2024-03-22
Lokacja: Lublin, Lubelskie
Cena: 990.00 zł
Termin: 2024-03-20 - 2024-03-22
Lokacja: Do uzgodnienia.
Cena: 850.00 zł
Termin: 2024-03-25 - 2024-03-27
Lokacja: WARSZAWA, Mazowieckie
Cena: 990.00 zł
Termin: 2024-04-03 - 2024-04-05
Lokacja: Wrocław, Dolnośląskie
Cena: 990.00 zł
Termin: 2024-04-08 - 2024-04-10
Lokacja: Poznań, Wielkopolskie
Cena: 990.00 zł
Termin: 2024-04-15 - 2024-04-17
Lokacja: Do uzgodnienia.
Cena: 850.00 zł
Termin: 2024-04-22 - 2024-04-24
Lokacja: Katowice, Śląskie
Cena: 990.00 zł
Termin: 2024-05-08 - 2024-05-10
Lokacja: WARSZAWA, Mazowieckie
Cena: 990.00 zł
Termin: 2024-05-15 - 2024-05-17
Lokacja: Do uzgodnienia.
Cena: 850.00 zł
Termin: 2024-05-22 - 2024-05-24
Lokacja: Gdańsk, Pomorskie
Cena: 990.00 zł
Termin: 2024-05-24 - 2024-05-26
Lokacja: Do uzgodnienia.
Cena: 850.00 zł
Termin: 2024-06-05 - 2024-06-07
Lokacja: Lublin, Lubelskie
Cena: 990.00 zł
Termin: 2024-06-10 - 2024-06-12
Lokacja: WARSZAWA, Mazowieckie
Cena: 990.00 zł
Termin: 2024-06-10 - 2024-06-12
Lokacja: Do uzgodnienia.
Cena: 850.00 zł
Termin: 2024-06-17 - 2024-06-19
Lokacja: Kraków, Małopolskie
Cena: 990.00 zł

Najnowsze szkolenia:

Obieg i archiwizacja dokumentów w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją
SUKCES Centrum Rozwoju

Cel szkolenia: Celem szkolenia jest zapoznanie jego uczestników z pojęciem elektronicznego zarządzania dokumentacją, archiwizacją dokumentów, instrukcją kancelaryjną.

Kurs kancelaryjno-archiwalny II stopnia
SUKCES Centrum Rozwoju

Głównym celem szkolenia jest przekazanie słuchaczom kompleksowej wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną oraz przygotowanie do pełnienia funkcji archiwisty zakładowego.

Profesjonalny sekretariat w szkole/placówce oświatowej
SUKCES Centrum Rozwoju

Podczas realizacji kursu uczestnicy będą realizować praktyczne ćwiczenia z ww. zakresu poprzez wypełnianie formularzy odzwierciedlających poszczególne czynności kancelaryjno-archiwalne, z wykorzystaniem normatywów obowiązujących w jednostce organiz.

Ochrona danych osobowych w archiwach zakładowych i składnicach akt
SUKCES Centrum Rozwoju

Cel szkolenia:Zdobycie umiejętności uniemożliwienia naruszenia przepisów ustawy o ochronie danych osobowych przez zapoznanie się ze stosownymi środkami zapewniającymi zabezpieczenie prowadzonej dokumentacji (...)

System Informacji Oświatowej –placówek oświatowych NOWOŚĆ
SUKCES Centrum Rozwoju

System Informacji Oświatowej (SIO) to aplikacja stale rozbudowywana, zatem zapraszamy do udziału w szkoleniu, które ułatwi Państwu poradzenie sobie z tym programem, do którego na bieżąco wprowadzane są funkcjonalności.

Warsztaty archiwistyczne: Porządkowanie, archiwizowanie i ewidencjonowanie dokumentacji
SUKCES Centrum Rozwoju

Korzyści: Uczestnicy warsztatów archiwistycznych nabędą umiejętność samodzielnego wypełniania ewidencji Archiwum/ Składnicy (Wypełnianie spisów zdawczo- odbiorczych, kart wypożyczeń etc) jak i samodzielnego porządkowania i archiwizowania dokumentacji

Kurs kancelaryjno-archiwalny I stopnia
SUKCES Centrum Rozwoju

Głównym celem szkolenia jest przekazanie słuchaczom kompleksowej wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną oraz przygotowanie do pełnienia funkcji archiwisty zakładowego.

Archiwum zakładowe-nowe zasady obiegu,archiwizacji i przetwarzania danych
SUKCES Centrum Rozwoju

Nabycie,zaktualizowanie i pogłębienie wiedzy oraz umiejętności z zakresu zarządzania dokumentacją oraz wiedzy niezbędnej do zgodnej z obowiązującymi przepisami organizacji pracy w archiwumOmówienie nowych przepisów znowelizowanej ustawy.RODOarchiwum

Biuletyn Informacji Publicznej-prowadzenie BIP wraz z przygotowaniem do wymagańustawy o dostępności
SUKCES Centrum Rozwoju

Osoby prowadzące BIPCzłonkowie zespołów redakcyjnych BIPAdministratorzy stron podmiotowychWszystkie osoby zainteresowane powyższą tematyką

Więcej...

Obecnie brak kursów w ofercie.

Społecznościowe

Uważasz, że zasługujemy na rekomendację? Pokaż to innym!

Zapytaj o to szkolenie

Imię i Nazwisko osoby, która wysyła zapytanie.

Możesz podać swój telefon kontaktowy, by ułatwić firmie kontakt ze sobą.

Jest to adres na który otrzymasz odpowiedź.

WWW address of your site.

Właściwa treść wiadomości.

Jeśli założysz konto w serwisie, zostanie ułatwionych wiele operacji. Między innymi dane będą uzupełniane automatycznie czy zniknie konieczność uzupełniania kodu obrazkowego podczas pytania o szkolenia.

Captcha Przepisz poprawnie kod z obrazka.

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Kurs kancelaryjno-archiwalny II stopnia, Szkolenie Administracja, publiczna, rządowa, samorządowa, Szkoły, Szkoły wyższe, Szkoły policealne, Szkoły zaoczne, Gdańsk. otwarte

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.