Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Uwaga! To szkolenie już się odbyło.
Jeśli obecnie nie ma innego dogodnego terminu zapytaj firmę o możliwość wznowienia tego szkolenia.

Podstawowe informacje

Kurs kancelaryjno-archiwalny I stopnia

  • Termin: 2024-03-04 - 2024-03-06
  • Lokacja: Do uzgodnienia.
  • Cena netto: 850.00 zł
  • Cena brutto: 1045.50 zł (Vat 23%)
  • Inne:
    Szkolenie otwarte.
Zapytaj o to szkolenie
Organizator szkolenia:

SUKCES Centrum Rozwoju

  • 96-200 Rawa Mazowiecka, Łódzkie
  • Kazimierza Wielkiego
  • Telefon: 507366167
  • Email: biuro@sukcescr.pl
  • www: www.sukcescr.pl
Firma szkoleniowa SUKCES Centrum Rozwoju

Ogłoszenie wprowadziło Cię w błąd, lub zawiera niepoprawne dane?

Jeśli jesteś pracownikiem administracyjnym, koordynujesz pracę, bądź pracujesz w archiwach zakładowych, kancelariach, sekretariatach, a także jeśli jesteś pracownikiem instytucji prowadzących składnice akt ten kurs jest dla Ciebie!

 

Głównym celem szkolenia jest przekazanie słuchaczom kompleksowej wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną oraz przygotowanie do pełnienia funkcji archiwisty zakładowego lub wykonywania czynności związanych z przechowywaniem dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców oraz wydawaniem odpisów i kopii z tej dokumentacji. Dodatkowo, podczas kursu zostaną omówione  nowe przepisy znowelizowanej ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.

 

Program szkolenia: ( nowy 2021r., aktualny program zgodny ze standardem kursu )

 

I. Wprowadzenie do problematyki.

  • Źródła wiedzy na temat metodologii archiwalnej
  • Zapoznanie z podstawową terminologią związaną z archiwistyką
  • Różnice pomiędzy prowadzeniem archiwum zakładowego i składnicy akt
  • Współpraca z nadzorem archiwalnym
  • Określanie kategorii archiwalnej dokumentacji i jej przynależności do klasy.

II. Obieg dokumentacji w jednostce organizacyjnej. Miejsce i rola archiwum w jednostce.

  • Podstawowe systemy kancelaryjne
  • Schemat obiegu dokumentacji w zakładzie pracy
  • Omówienie normatywów kancelaryjno-archiwalnych
  • Procedura wprowadzania i zmiany normatywów kancelaryjno-archiwalnych
  • Podział kompetencji pracowników
  • System tradycyjny, system elektronicznego zarządzania dokumentacją, system tradycyjny wspomagany elektronicznie – omówienie głównych różnic
  • Teczki spraw i teczki akt nie stanowiących akt spraw
  • Przygotowanie teczki do przekazania do archiwum zakładowego.

III. Najważniejsze akty prawa polskiego regulujące postępowanie z dokumentacją.

IV. Profesjonalne archiwum zakładowe.

  • Zasób archiwum zakładowego
  • Lokal archiwum zakładowego: magazyn archiwalny i biuro archiwisty
  • Wyposażenie archiwum zakładowego
  • Techniczne i organizacyjne zabezpieczenie zasobu archiwum zakładowego
  • Rozmieszczenie akt w archiwum zakładowym
  • Bezpieczny archiwista.

V. Najważniejsze procedury postępowania w archiwum zakładowym.

  • Przyjmowanie akt z komórek organizacyjnych
  • Procedura brakowania dokumentacji niearchiwalnej
  • Udostępnianie i wypożyczanie akt zgromadzonych w zasobie archiwum zakładowego
  • Postępowanie w przypadku uszkodzenia wypożyczonych akt
  • Procedura skontrum
  • Procedura wycofywania dokumentacji ze stanu archiwum
  • Przekazywanie materiałów archiwalnych do Archiwum Państwowego
  • Sprawozdanie roczne z działalności archiwum zakładowego
  • Postępowanie w przypadku reorganizacji lub ustania działalności aktotwórcy.

VI. Praktyczna analiza wszystkich etapów porządkowania dokumentacji.

  • Studia wstępne
  • Rozpoznanie przynależności zespołowej
  • Segregacja i systematyzacja dokumentacji w obrębie zespołu
  • Klasyfikacja i kwalifikacja akt
  • Archiwizowanie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej
  • Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
  • Opisywanie teczek
  • Przygotowywania ewidencji archiwum zakładowego i nadawanie sygnatury archiwalnej
  • Opracowanie rysu historycznego twórcy zespołu archiwalnego.

VII. Praktyczna analiza najważniejszych procedur postępowania z dokumentacją w archiwum zakładowym.

  • Typowanie dokumentacji przeznaczonej do brakowania. Przygotowanie spisów dokumentacji przeznaczonej do brakowania i wniosku o wyrażenie zgody na brakowanie
  • Typowanie materiałów archiwalnych przeznaczonych do przekazania do archiwum państwowego, przygotowywanie stosownej dokumentacji
  • Udostępnianie i wypożyczanie dokumentacji znajdującej się w zasobie archiwum zakładowego
  • Przygotowywanie protokołu zaginięcia, uszkodzenia lub sporządzenia braków wypożyczonej dokumentacji
  • Przygotowywanie protokołu wycofania jednostki aktowej z ewidencji archiwum zakładowego
  • Przeprowadzenie skontrum dokumentacji zgromadzonej w zasobie archiwum
  • Przygotowanie sprawozdania z działalności archiwum zakładowego.

VIII. RODO. Ochrona danych osobowych w archiwum zakładowym.

  • Ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych – wprowadzenie do problematyki
  • Postawa prawna przetwarzania danych osobowych w archiwum zakładowym
  • Najważniejsze akty prawne dotyczące ochrony danych osobowych obowiązujące archiwistę
  • Wprowadzenie teoretyczne do problematyki
  • Zasady przetwarzania danych osobowych przez osoby zatrudnione w zakładzie pracy
  • Współpraca archiwisty z podmiotami zewnętrznymi
  • Udostępnianie i wypożyczanie dokumentacji a ochrona danych osobowych
  • Techniczne i organizacyjne zabezpieczenie danych osobowych przechowywanych w archiwum zakładowym
  • Najważniejsze postanowienia ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach dotyczące przetwarzania danych osobowych
  • Specyfika stosowania niektórych artykułów RODO w praktyce archiwalnej
  • Okresy obligatoryjnego przechowywania dokumentacji a RODO.

IX. Porządkowanie dokumentacji pracowniczej.

  • Zasady prowadzenia i dbania o dokumentację pracowniczą
  • Podstawa prawna prowadzenia dokumentacji pracowniczej
  • Podział dokumentacji osobowej pracownika na cztery części
  • Prowadzenie dokumentacji pracowniczej
  • Okresy przechowywania dokumentacji pracowniczej i możliwość ich skrócenia
  • Możliwość zmiany formy dokumentacji pracowniczej
  • Dane osobowe a dokumentacja pracownicza.

X. Państwowa służba archiwalna. Współpraca archiwisty z nadzorem archiwalnym w zakresie kontroli, przekazywania materiałów archiwalnych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej.

  • Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych
  • Struktura organizacyjna archiwów państwowych
  • Narodowy zasób archiwalny i jego podziały
  • Kształtowanie narodowego zasobu archiwalnego
  • Przygotowanie materiałów archiwalnych do przekazania do archiwum państwowego
  • Udział archiwum państwowego w procedurze brakowania dokumentacji niearchiwalnej – ekspertyza
  • Kontrola z archiwum państwowego.

Cena obejmuje:

  • Trenera eksperta w temacie szkolenia
  • Wsparcie po szkoleniowe Trenera
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia – wydane na podstawie rozporządzenia MEN, uprawniające do prowadzenia archiwum zakładowego lub składnicy akt
  • Kompleksowe materiały szkoleniowe
  • Klimatyzowaną salę szkoleniową
  • Serwis kawowy
  • Lunch każdego dnia szkolenia
  • Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych
  • Grupy do 12 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji

Szkolenie Kurs kancelaryjno-archiwalny pierwszego stopnia organizujemy również w formie zamkniętej.

Termin: 2024-03-13 - 2024-03-15
Lokacja: WARSZAWA, Mazowieckie
Cena: 990.00 zł
Termin: 2024-03-20 - 2024-03-22
Lokacja: Gdańsk, Pomorskie
Cena: 990.00 zł
Termin: 2024-03-25 - 2024-03-27
Lokacja: Kraków, Małopolskie
Cena: 990.00 zł
Termin: 2024-03-25 - 2024-03-27
Lokacja: Do uzgodnienia.
Cena: 850.00 zł
Termin: 2024-04-03 - 2024-04-05
Lokacja: Wrocław, Dolnośląskie
Cena: 990.00 zł
Termin: 2024-04-08 - 2024-04-10
Lokacja: Do uzgodnienia.
Cena: 850.00 zł
Termin: 2024-04-10 - 2024-04-12
Lokacja: Katowice, Śląskie
Cena: 990.00 zł
Termin: 2024-04-17 - 2024-04-19
Lokacja: Kraków, Małopolskie
Cena: 990.00 zł
Termin: 2024-04-19 - 2024-04-21
Lokacja: Do uzgodnienia.
Cena: 850.00 zł
Termin: 2024-04-24 - 2024-04-26
Lokacja: Do uzgodnienia.
Cena: 850.00 zł
Termin: 2024-04-24 - 2024-04-26
Lokacja: Lublin, Lubelskie
Cena: 990.00 zł
Termin: 2024-05-08 - 2024-05-10
Lokacja: Łódź, Łódzkie
Cena: 990.00 zł
Termin: 2024-05-08 - 2024-05-10
Lokacja: Do uzgodnienia.
Cena: 850.00 zł
Termin: 2024-05-15 - 2024-05-17
Lokacja: Gdańsk, Pomorskie
Cena: 990.00 zł
Termin: 2024-05-20 - 2024-05-22
Lokacja: Do uzgodnienia.
Cena: 850.00 zł
Termin: 2024-05-22 - 2024-05-24
Lokacja: WARSZAWA, Mazowieckie
Cena: 990.00 zł
Termin: 2024-05-27 - 2024-05-29
Lokacja: Wrocław, Dolnośląskie
Cena: 990.00 zł
Termin: 2024-06-03 - 2024-06-05
Lokacja: Do uzgodnienia.
Cena: 850.00 zł
Termin: 2024-06-05 - 2024-06-07
Lokacja: Kraków, Małopolskie
Cena: 990.00 zł
Termin: 2024-06-12 - 2024-06-14
Lokacja: Poznań, Wielkopolskie
Cena: 990.00 zł
Termin: 2024-06-17 - 2024-06-19
Lokacja: Katowice, Śląskie
Cena: 990.00 zł
Termin: 2024-06-17 - 2024-06-19
Lokacja: Do uzgodnienia.
Cena: 850.00 zł
Termin: 2024-06-19 - 2024-06-21
Lokacja: Lublin, Lubelskie
Cena: 990.00 zł
Termin: 2024-06-21 - 2024-06-23
Lokacja: Do uzgodnienia.
Cena: 850.00 zł
Termin: 2024-06-26 - 2024-06-28
Lokacja: WARSZAWA, Mazowieckie
Cena: 990.00 zł

Najnowsze szkolenia:

Obieg i archiwizacja dokumentów w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją
SUKCES Centrum Rozwoju

Cel szkolenia: Celem szkolenia jest zapoznanie jego uczestników z pojęciem elektronicznego zarządzania dokumentacją, archiwizacją dokumentów, instrukcją kancelaryjną.

Kurs kancelaryjno-archiwalny II stopnia
SUKCES Centrum Rozwoju

Głównym celem szkolenia jest przekazanie słuchaczom kompleksowej wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną oraz przygotowanie do pełnienia funkcji archiwisty zakładowego.

Profesjonalny sekretariat w szkole/placówce oświatowej
SUKCES Centrum Rozwoju

Podczas realizacji kursu uczestnicy będą realizować praktyczne ćwiczenia z ww. zakresu poprzez wypełnianie formularzy odzwierciedlających poszczególne czynności kancelaryjno-archiwalne, z wykorzystaniem normatywów obowiązujących w jednostce organiz.

Ochrona danych osobowych w archiwach zakładowych i składnicach akt
SUKCES Centrum Rozwoju

Cel szkolenia:Zdobycie umiejętności uniemożliwienia naruszenia przepisów ustawy o ochronie danych osobowych przez zapoznanie się ze stosownymi środkami zapewniającymi zabezpieczenie prowadzonej dokumentacji (...)

System Informacji Oświatowej –placówek oświatowych NOWOŚĆ
SUKCES Centrum Rozwoju

System Informacji Oświatowej (SIO) to aplikacja stale rozbudowywana, zatem zapraszamy do udziału w szkoleniu, które ułatwi Państwu poradzenie sobie z tym programem, do którego na bieżąco wprowadzane są funkcjonalności.

Warsztaty archiwistyczne: Porządkowanie, archiwizowanie i ewidencjonowanie dokumentacji
SUKCES Centrum Rozwoju

Korzyści: Uczestnicy warsztatów archiwistycznych nabędą umiejętność samodzielnego wypełniania ewidencji Archiwum/ Składnicy (Wypełnianie spisów zdawczo- odbiorczych, kart wypożyczeń etc) jak i samodzielnego porządkowania i archiwizowania dokumentacji

Kurs kancelaryjno-archiwalny I stopnia
SUKCES Centrum Rozwoju

Głównym celem szkolenia jest przekazanie słuchaczom kompleksowej wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną oraz przygotowanie do pełnienia funkcji archiwisty zakładowego.

Archiwum zakładowe-nowe zasady obiegu,archiwizacji i przetwarzania danych
SUKCES Centrum Rozwoju

Nabycie,zaktualizowanie i pogłębienie wiedzy oraz umiejętności z zakresu zarządzania dokumentacją oraz wiedzy niezbędnej do zgodnej z obowiązującymi przepisami organizacji pracy w archiwumOmówienie nowych przepisów znowelizowanej ustawy.RODOarchiwum

Biuletyn Informacji Publicznej-prowadzenie BIP wraz z przygotowaniem do wymagańustawy o dostępności
SUKCES Centrum Rozwoju

Osoby prowadzące BIPCzłonkowie zespołów redakcyjnych BIPAdministratorzy stron podmiotowychWszystkie osoby zainteresowane powyższą tematyką

Więcej...

Obecnie brak kursów w ofercie.

Społecznościowe

Uważasz, że zasługujemy na rekomendację? Pokaż to innym!

Zapytaj o to szkolenie

Imię i Nazwisko osoby, która wysyła zapytanie.

Możesz podać swój telefon kontaktowy, by ułatwić firmie kontakt ze sobą.

Jest to adres na który otrzymasz odpowiedź.

WWW address of your site.

Właściwa treść wiadomości.

Jeśli założysz konto w serwisie, zostanie ułatwionych wiele operacji. Między innymi dane będą uzupełniane automatycznie czy zniknie konieczność uzupełniania kodu obrazkowego podczas pytania o szkolenia.

Captcha Przepisz poprawnie kod z obrazka.

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Kurs kancelaryjno-archiwalny I stopnia, Szkolenie Administracja, publiczna, rządowa, samorządowa, Szkoły, Szkoły wyższe, Szkoły policealne, Szkoły zaoczne, . otwarte

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.