Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Podstawowe informacje

GOSPODARKA OPAKOWANIAMI I ODPADAMI OPAKOWANIOWYMI–System kaucyjny i obowiązki w kontekście SUP i ROP

  • Termin: 2023-12-08 - 2023-12-08
  • Lokacja: Do uzgodnienia.
  • Cena netto: przy zgłoszeniu 2 lub więcej uczestników na jedno szkolenie. 620.00 558.00 zł (Rabat -10%przy zgłoszeniu 2 lub więcej uczestników na jedno szkolenie.)
  • Cena brutto: 686.34 zł (Vat 23%)
  • Inne:
    Szkolenie otwarte. e-learning czyli szkolenie za pośrednictwem internetu.
Zapytaj o to szkolenie
Organizator szkolenia:

Przedsiębiorstwo Usług Consultingowych "KONSPEKT"

  • 58-316 Wałbrzych, Dolnośląskie
  • Palisadowa 43-4
  • Telefon: 74 848 29 07
  • Fax: 74 848 28 82
  • Email: konspekt@konspekt.com.pl
  • www: www.konspekt.com.pl/
Firma szkoleniowa Przedsiębiorstwo Usług Consultingowych "KONSPEKT"

Ogłoszenie wprowadziło Cię w błąd, lub zawiera niepoprawne dane?

GOSPODARKA OPAKOWANIAMI

I ODPADAMI OPAKOWANIOWYMI

System kaucyjny – zmiany i wyzwania jakie nas czekają od 13 października 2023r. oraz nowe obowiązki w kontekście SUP i ROP.

 
Na szkoleniu zostaną omówione w ujęciu praktycznego stosowania przepisy dot. gospodarki opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, najnowsze obowiązki związane z wdrożeniem systemu kaucyjnego dla butelek na napoje z tworzyw sztucznych, metalu i szkła oraz nowe obowiązki związane z wdrożeniem przepisów o rozszerzonej odpowiedzialności producenta i ograniczeniami w stosowaniu tworzyw sztucznych. Wszystko o obowiązkach Wprowadzających opakowania, Wprowadzających produkty w opakowaniach, w tym Wprowadzających produkty w opakowaniach na napoje i Wprowadzających bezpośrednio produkty w opakowaniach na napoje oraz Wprowadzających produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych, Sprzedawców objętych opłatą recyklingową za torebki foliowe jak i opłatą konsumencką za pojemniki na żywność i kubki na napoje. Omówione zostaną nowe obowiązki rozszerzonej odpowiedzialności producenta dotyczące systemu kaucyjnego, selektywnego zbierania i udziału wagowego recyklatu z tworzyw sztucznych w nowych opakowaniach w postaci butelek na napoje. Wszystko w kontekście obowiązków rejestrowych i ewidencyjnych w roku 2023, sprawozdawczych i opłatowych w roku 2024 oraz przyszłych obowiązków w roku 2025.

 

Termin:

 

Szkolenie nr 24/23

w dniu 8 grudnia 2023r.

 


 


rozpoczęcie godz. : 9.00 


 

 Miejsce szkolenia:

Platforma internetowa,

Transmisja ON-LINE

 

Koszt uczestnictwa:

 

1 osoba: 620 zł netto + VAT

  • 10% rabatu (od ceny netto) za udział 2 i więcej uczestników na jednym szkoleniu

 

Szkolenia finansowane w całości lub co najmniej w 70% ze środków publicznych są zwolnione z podatku VAT

 


Szkolenie w formie ONLINE realizujemy tak samo jak nasze szkolenie stacjonarne, ale zamiast sali szkoleniowej mamy platformę internetową. 



Podczas transmisji biorą Państwo udział w pełnowartościowym szkoleniu (trener prowadzi zajęcia „na żywo”) - uczestnicy widzą i słyszą trenera.

 


 Pokazane będą na ekranie Państwa komputera w czasie rzeczywistym:


  • Prezentacje multimedialne przygotowane przez wykładowcę


W czasie szkolenia można zadawać pytania na czacie na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

 


Dostęp do konsultacji po szkoleniowych w formie e-mail (konspekt@konspekt.com.pl) do 7 dni po realizacji szkolenia.

 

 

 

PROGRAM SZKOLENIA 

 

► Omówienie najnowszych przepisów ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, w tym dot. systemu kaucyjnego.

  • Wprowadzający produkty w opakowaniach a wprowadzający opakowania – podobieństwa i różnice również w kontekście bazy BDO.
  • Wprowadzający produkty w opakowaniach na napoje a wprowadzający bezpośrednio produkty w opakowaniach na napoje w systemie kaucyjnym.
  • Omówienie funkcji i roli wszystkich podmiotów zaangażowanych w system kaucyjny dla butelek z tworzyw sztucznych, z metalu i szkła.
  • Co to jest kaucja i jaka jest jej wysokość? Podmioty uprawnione do pobierania kaucji.
  • Sprzedawcy detaliczni i hurtowi, objęci opłatą recyklingową – zmiany w sprawozdawczości.
  • Organizacje odzysku opakowań, organizacje samorządu gospodarczego i podmioty reprezentujące jako podmioty zaangażowane na rynku gospodarki opakowaniami i odpadami opakowaniowymi.
  • Samodzielne rozliczanie obowiązków ustawowych a umowa z organizacją odzysku opakowań, w tym selektywne zbieranie butelek z tworzyw sztucznych i udział recyklatu z tworzyw sztucznych w nowych opakowaniach.
  • Nowe zwory obliczeniowe dla opłat produktowych za nieosiągnięcie wymaganego udziału wagowego recyklatu czy nieosiągnięcie wymaganych poziomów selektywnej zbiórki opakowań i odpadów opakowaniowych pochodzących z butelek na napoje.
  • Nowa definicja tworzyw sztucznych w ustawie o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej.
  • Wpisy do rejestru BDO – Sporządzanie i wysyłanie wniosku aktualizacyjnego do rejestru BDO dla sprzedawców i wprowadzających produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych – krok po kroku.
  • Tworzenie nowych miejsc prowadzenia działalności i dezaktywacja starych MPD. Sprawdzanie kompletności wpisu do rejestru BDO z zakresem składanego sprawozdania w bazie BDO.
  • Nowe formularze elektroniczne wniosków, sprawozdań, wniosków o pomoc de minimis.
  • Rola organów administracji publicznej i rola organów kontrolnych w nadzorowaniu realizacji nowych obowiązków.

►Bieżące obowiązki dla wprowadzających produkty w opakowaniach, w tym w opakowaniach na napoje.

  • Prowadzenie ewidencji opakowań wyprowadzanych do obrotu i opakowań wprowadzanych wraz z produktami, w tym nowej ewidencji dla udziału wagowego recyklatu i selektywnej zbiórki dla opakowań na napoje będących butelkami z tworzyw sztucznych o pojemności do 3 litrów.
  • Prowadzenie ewidencji opakowań na napoje dla butelek metalowych o pojemności do 1 litra i butelek szklanych wielokrotnego użytku o pojemności do 1,5 litra.
  • Prowadzenie ewidencji produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych wprowadzanych do obrotu i sprzedawanych konsumentowi – za rok 2023 od 24 maja br.
  • Przywóz pustych opakowań a przywóz produktów w opakowaniach – podobieństwa i różnice w ewidencji, sprawozdawczości i wpisie do rejestru BDO.
  • Opłaty produktowe i opłaty na publiczne kampanie edukacyjne z zakresu opakowań oraz nowe opłaty związane z SUP i ROP.
  • Rozliczanie samodzielnie obowiązku recyklingu odpadów opakowaniowych oraz osiągnięcia poziomu selektywnego zbierania i udziału wagowego recyklatu a zawarta umowa z organizacją odzysku opakowań.
  • Rozliczanie od roku 2025 wymaganego poziomu selektywnego zbierania i udziału recyklatu.
  • Sprawozdanie o produktach i opakowaniach w bazie BDO – szczegółowe omówienie poszczególnych tabel ze wskazaniem zakresu podawania danych w zależności od prowadzonej działalności i posiadanego bądź aktualizowanego wpisu do rejestru BDO.
  • Kalkulatory opłatowe do naliczania opłat produktowych i opłat na publiczne kampanie edukacyjne, w tym z zakres wniosku o pomoc de minimis, również w kontekście nowych obowiązków ROP.
  • Różne przypadki wprowadzania do obrotu, w tym import i wewnątrzwspólnotowe nabycie opakowań wraz z produktami, sprzedaż internetowa, sprzedaż własnych wyrobów przez sklepy firmowe.
  • Omówienie przypadków szczególnych wprowadzania i dystrybucji opakowań i produktów w opakowaniach oraz produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych będących opakowaniami.

► Opłaty – krok po kroku.

  • Opłata produktowa za nieosiągnięcie wymaganego poziomu recyklingu odpadów opakowaniowych – zmiany w zakresie usunięcia przepisów o wymaganym poziomie odzysku odpadów opakowaniowych.
  • Wyliczanie opłaty produktowej z wykorzystaniem najnowszych kalkulatorów opłatowych.
  • Opłata produktowa za nieosiągnięcia wymaganego poziomu selektywnego zbierania opakowań na napoje i udziału wagowego recyklatu z tworzyw sztucznych.
  • Opłata recyklingowa za torebki z tworzyw sztucznych – nowy sposób wypełniania sprawozdań przez prowadzących jednostki handlu detalicznego i hurtowego z zakresu danych kwartalnych.
  • Opłaty za SUP, w tym opłaty na publiczne kampanie edukacyjne za wprowadzanie do obrotu od nowego roku 2024.
  • Wzory elektronicznych formularzy sprawozdań o produktach i opakowaniach w bazie BDO za rok 2023 z uwzględnieniem SUP i ROP, z uwagi na istniejący obowiązek prowadzenia ewidencji wprowadzania do obrotu i sprzedaży już w roku 2023.
  • Pomoc de minimis w zakresie opłat, w tym zwolnienia z opłat produktowych i opłat na publiczne kampanie edukacyjne – jak wprowadzić informacje o zwolnieniu do elektronicznego sprawozdania – wymóg przesyłania wniosków o pomoc de minimis wyłącznie w bazie BDO, w tym nowe zwolnienia dla butelek na napoje o pojemności do 3 litrów.
  • Nowe rozporządzenia opłatowe dla produktów i opakowań.

► Wprowadzone zmiany w ROP – rozszerzonej odpowiedzialności producenta

  • Terminy obowiązkowych wpisów do rejestru BDO.
  • Zapewnienie odpowiedniej zawartości recyklatu w butelkach jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych.
  • Opłata produktowa - Obliczanie zawartości tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu w wytworzonych butelkach jednorazowych do napojów.
  • Obowiązek mocowania pokrywek i wieczek z tworzyw sztucznych w butelkach na napoje z tworzyw sztucznych.
  • Obowiązek osiągnięcia wymaganego poziomu selektywnego zbierania odpadów opakowaniowych.
  • Oznakowanie produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych.
  • Nowy sposób rozliczania publicznych kampanii edukacyjnych.
  • Przepisy przejściowe i administracyjne kary pieniężne.

► Metodyka szkolenia: wykład, prezentacja multimedialna, praca w bazie BDO na koncie użytkownika głównego i podrzędnego, pytania oraz wyjaśnianie problemów i sytuacji przedstawianych przez uczestników szkolenia.


Szkolenie prowadzi: MAŁGORZATA KOZICKA-OCHAL

Ekspert w zakresie problematyki gospodarki opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, opłat środowiskowych, szkoleniowiec z zakresu rejestru BDO i bazy BDO, opłat produktowych dot. opakowań, produktów i opłat za korzystanie ze środowiska. Wieloletni wykładowca naszych szkoleń.

      

Warunki uczestnictwa:

Płatności należy dokonać do 3 dni przed terminem szkolenia na Konto bankowe:
SANTANDER BANK POLSKA S.A. I o/W-ch
04 1090 2271 0000 0001 2373 5540, podając na przelewie nr szkolenia.


Na podstawie płatności każdy uczestnik (na dzień przed szkoleniem) otrzyma link do platformy, na której należy dokonać rejestracji zgodnie z danymi przesłanymi w formularzu zgłoszeniowym. 

Zawartość linku aktywuje się przed rozpoczęciem szkolenia.

Materiały szkoleniowe w formacie PDF zostaną wysłane w formie elektronicznej na podany w zgłoszeniu adres e-mail na dzień przed terminem szkolenia.

Imienny certyfikat ukończenia szkolenia wraz z fakturą zostanie wysłany pocztą tradycyjną lub na życzenie w formie elektronicznej.

Za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno sprzętowych leżących po stronie uczestnika - organizator nie ponosi odpowiedzialności.

  

Zgłoszenia przyjmuje: Przedsiębiorstwo Usług Consultingowych „Konspekt” 

  58-316 Wałbrzych, ul. Palisadowa 43-4,

tel./fax: (74) 848 29 07, (74) 848 28 82

 e-mail: konspekt@konspekt.com.pl;

www.konspekt.com.pl

Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni przed datą szkolenia w formie pisemnej.

Nieobecność zgłoszonego uczestnika nie zwalnia od zapłaty w pełnej wysokości

Pobierz oświadczenie o zwolnieniu z VAT

pobierz aktywny formularz zgłoszeniowy

 

 

Najnowsze szkolenia:

BDO Z UWZGLĘDNIENIEM NAJNOWSZYCH ZMIAN Przygotowanie do sprawozdawczości,SUP,ROP,praktyczne warsztat
Przedsiębiorstwo Usług Consultingowych "KONSPEKT"

Na szkoleniu zostanie pokazana i omówiona „krok po kroku” praca w elektronicznych modułach bazy BDO, prowadzenie indywidualnego konta użytkownika i codzienna praca w bazie BDO, w związku z wdrożeniem nowych przepisów dotyczących produktów ...

GOSPODARKA OPAKOWANIAMI I ODPADAMI OPAKOWANIOWYMI–System kaucyjny i obowiązki w kontekście SUP i ROP
Przedsiębiorstwo Usług Consultingowych "KONSPEKT"

GOSPODARKA OPAKOWANIAMII ODPADAMI OPAKOWANIOWYMI–System kaucyjny – zmiany i wyzwania jakie nas czekają od 13 października 2023r. oraz nowe obowiązki w kontekście SUP i ROPNa szkoleniu zostaną omówione w ujęciu praktycznego stosowania przepisy dot

Kontrole i Egzekwowanie obowiązków wynikających z przepisów o ochr. środ. i gosp. odpadami
Przedsiębiorstwo Usług Consultingowych "KONSPEKT"

Kontrole i Egzekwowanie obowiązków wynikających z przepisów o ochronie środowiska i gospodarki odpadami oraz sankcje za ich nieprzestrzeganie. kto może kontrolować, jak przygotować się do kontroli i jakie mogą być sankcje za nieprzestrzeganie tych

TRANSGRANICZNE PRZEMIESZCZANIE ODPADÓW (TPO) w tym zmiany od X.23r.-Szkolenie ON-LINE
Przedsiębiorstwo Usług Consultingowych "KONSPEKT"

Praktyczne aspekty prowadzenia działalności związanej z międzynarodowym przemieszczaniem odpadów Szkolenie uwzględniać będzie ostatnie zmiany w przepisach (wprowadzone w październiku 2023), dotyczące kar za nielegalne przemieszczanie odpadów.

Sprawozdawczość i opłaty za korzystanie ze środowiska, w kontekście raportów do KOBIZE - ONLINE
Przedsiębiorstwo Usług Consultingowych "KONSPEKT"

Sporządzanie wykazów informacji o korzystaniu ze środowiska i naliczanie opłat za wprowadzanie gazów i pyłów do powietrza, w tym raporty emisyjne do bazy KOBIZE oraz Centralny Rejestr Operatorów CRO i opłaty za wprowadzanie do powietrza f-gazów i sub

Więcej...

Obecnie brak kursów w ofercie.

Społecznościowe

Uważasz, że zasługujemy na rekomendację? Pokaż to innym!

Zapytaj o to szkolenie

Imię i Nazwisko osoby, która wysyła zapytanie.

Możesz podać swój telefon kontaktowy, by ułatwić firmie kontakt ze sobą.

Jest to adres na który otrzymasz odpowiedź.

WWW address of your site.

Właściwa treść wiadomości.

Jeśli założysz konto w serwisie, zostanie ułatwionych wiele operacji. Między innymi dane będą uzupełniane automatycznie czy zniknie konieczność uzupełniania kodu obrazkowego podczas pytania o szkolenia.

Captcha Przepisz poprawnie kod z obrazka.

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



GOSPODARKA OPAKOWANIAMI I ODPADAMI OPAKOWANIOWYMI–System kaucyjny i obowiązki w kontekście SUP i ROP, Szkolenie Zawodowe, Ekologiczne, edukacja ekologiczna, ochrona środowiska, gospodarka odpadami, prawne, inne, administracja, . otwarte, e-learning

© 2010 - 2023 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.