Informacja o szkoleniu
Przedstawione szkolenie ma formę szkolenia zamkniętego (wewnętrznego), które jest organizowane w siedzibie Zamawiającego. Jeżeli interesuje Państwa wzięcie udziału w szkoleniu z tego zakresu to prosimy o przesłanie zgłoszenia na adres e-mail: karina.lniska@adept.pl. Więcej informacji na temat szkoleń zamkniętych uzyskać można na http://adept.pl/szkolenia-zamkniete#header.
Adresaci szkolenia
Szkolenie skierowane jest do pracowników administracji publicznej.
Cel szkolenia
Szkolenie stanowi kompendium wiedzy z zakresu przepisów prawnych i zasad, które musi znać i którymi musi kierować się w swojej pracy zawodowej każdy urzędnik w Polsce. Celem szkolenia jest przygotowanie urzędników do doskonałego pełnienia obowiązków służbowych.
Program szkolenia
1. Kodeks postępowania administracyjnego – ABC urzędnika
- Zasady ogólne postępowania
- Zakres podmiotowy i przedmiotowy Kpa
- Właściwość instancyjna w postępowaniu administracyjnym
- Właściwość rzeczowa i miejscowa organów administracji publicznej
- Wyłączenie pracownika oraz organu administracji publicznej z postępowania administracyjnego
- Strona postępowania administracyjnego oraz podmioty występujące na prawach strony
- Terminy załatwiania spraw, w tym obowiązki organu po upływie terminu
- Doręczanie pism
- Inicjatywa wszczęcia postępowania administracyjnego
- Forma wniesienia podania
- Data wszczęcia postępowania
- Braki formalne podania
- Wezwania organu administracji
- Dokumenty urzędowe
- Dowody w sprawie
- Protokoły i adnotacje sporządzane w toku postępowania
- Udostępnianie akt stronom postępowania
- Zawieszenie postępowania
- Umorzenie postępowania
- Rozstrzygnięcie w sprawie – decyzja administracyjna (struktura, doręczenie, odwołanie, sprostowanie, uzupełnienie decyzji)
- Rygor natychmiastowej wykonalności decyzji
- Wznowienie postępowania zakończonego ostateczną decyzją organu administracji
- Postanowienia wydawane w toku postępowania
- Postępowanie skargowo-wnioskowe
- Wydawanie zaświadczeń przez organ administracji
2. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych – czyli jak wygląda obieg dokumentacji w urzędzie i jak prawidłowo gromadzić, przechowywać i archiwizować dokumentację na stanowisku pracy.
- Zakres przedmiotowy i podmiotowy Rozporządzenia
- Instrukcja kancelaryjna
• Czynności kancelaryjne w systemie tradycyjnym i w systemie EZD
• Nadzór nad wykonywaniem czynności kancelaryjnych
• Dokumentacja tworząca akta sprawy i nietworząca akt sprawy
• Gromadzenie dokumentacji – teczki aktowe, znak sprawy
• Postępowanie z dokumentacją w przypadku ustania działalności podmiotu lub jego reorganizacji
- Instrukcja archiwalna
• Porządkowanie dokumentacji przekazywanej do archiwum zakładowego
• Spis zdawczo-odbiorczy
• Dostęp do dokumentacji przechowywanej w archiwum
- Jednolity rzeczowy wykaz akt.
3. Ustawa o ochronie danych osobowych – każdy ma prawo do ochrony danych dotyczących jego osoby
- Organ ochrony danych osobowych w Polsce
- Pojęcie danych osobowych ( dane zwykłe, dane szczególnie chronione)
- Obowiązek rejestracji zbiorów danych osobowych oraz zasady przetwarzania danych
- Prawa osób, których dane osobowe są przetwarzane
- Odpowiedzialność karna za nieprzestrzeganie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych
4. Ustawa o dostępie do informacji publicznej – każda informacja o sprawach publicznych stanowi informacje publiczną i każdemu przysługuje prawo dostępu do niej.
- Podmioty zobowiązane do udostępniania informacji publicznej
- Rodzaj informacji publicznych podlegających udostępnieniu
- Sposób udostępniania informacji publicznej
- Termin udostępnienia informacji, w tym uchybienie terminu
- Forma odmowy udzielenia informacji publicznej.
5. Ustawa z dnia 20 stycznia 2011r. o odpowiedzialności funkcjonariuszy publicznych za rażące naruszenie prawa
- Od kiedy obowiązuje ustawa?
- Kto ponosi odpowiedzialność?
- Zasady odpowiedzialności majątkowej – kiedy urzędnik ponosi odpowiedzialność i co należy rozumieć pod pojęciem „rażącego naruszenia prawa”?
- Postępowanie wobec urzędnika w przypadku stwierdzenia, iż rażąco naruszył prawo
- Wysokość odszkodowania z tytułu szkody wyrządzonej przy wykonywaniu władzy publicznej z rażącym naruszeniem prawa
- Przepisy karne.
6. Zasady doskonałej obsługi klienta – trudny klient czy klient w trudnej sytuacji?
Informacja o prelegencie
Szkolenie poprowadzi dyplomowany trener, absolwentka Akademii Trenera Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, praktyk administratywista z 20 letnim doświadczeniem zawodowym. W swojej pracy zawodowej zajmuje się m.in. organizacją, realizacją i szkoleniem pracowników samorządowych, w tym szkoleniem z zakresu służby przygotowawczej dla nowozatrudnionych pracowników jednostek samorządu terytorialnego.
Opis metodyki szkolenia
Wykład, prezentacja multimedialna, ćwiczenia oraz dyskusja.
Kwalifikacje po ukończeniu szkolenia
Certyfikat ukończenia szkolenia.
Finanse dla niefinansistówADEPT Sp. z o.o. Sp. K.Szkolenie ma na celu przekazanie wiedzy na temat posługiwania się narzędziami finansowymi w taki sposób by móc skutecznie i efektywnie zarządzać firmą, oraz zaznajomienie uczestników z podstawowymi zagadnieniami i problemami z zakresu finansów. |
|
Windykacja handlowa – czyli jak skutecznie rozmawiać z dłużnikiemADEPT Sp. z o.o. Sp. K.Podczas szkolenia omówione zostaną m.in. zagadnienia dotyczące podstawowych definicji związanych z windykacja należności, sposoby zachowań zarówno dłużnika jak i windykatora oraz podstawy psychologii dłużnika jak i motywów. |
|
Skuteczne prowadzenie negocjacji i rozwiązywanie konfliktów na różnych płaszczyznach zadaniowychADEPT Sp. z o.o. Sp. K.Dwudniowe szkolenie w sposób warsztatowy pokaże uczestnikom w jaki sposób prowadzić skuteczne negocjacje i jak właściwie stosować taktyki negocjacyjne. |
|
Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracyADEPT Sp. z o.o. Sp. K.Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z problematyką mobbingu od strony psychospołecznej i prawnej oraz wykształcenie umiejętności rozpoznawania zjawisk patologicznych w miejscu pracy, reagowania na nie i przeciwdziałania im. |
|
Marketing polityczny – Jak wygrać wybory samorządowe?ADEPT Sp. z o.o. Sp. K.Program pozwalający przyszłym burmistrzom, wójtom, starostom i radnym stworzyć plan kampanii i strukturę sztabu, wykreować, poprawić wizerunek, dobrać i przygotować narzędzia kampanii, ustalić zasoby potrzebne do realizacji projektu i wygrać wybory. |
|
E-SĄD – ELEKTRONICZNE POSTĘPOWANIE UPOMINAWCZE ORAZ SKUTECZNA WINDYKACJAADEPT Sp. z o.o. Sp. K.Omówione zostaną m.in. zagadnienia dotyczące podstawowych definicji związanych z windykacją należności, sposoby zachowań zarówno dłużnika jak i windykatora oraz podstawy psychologii dłużnika jak i motywów oraz powstawania długu. |
|
Zarządzanie Kategoriami Zakupowymi i podstawy budowania Strategii ZakupowychADEPT Sp. z o.o. Sp. K.Zarządzanie Kategoriami Zakupowymi i podstawy budowania Strategii Zakupowych |
|
Klasyfikacja gleboznawcza gruntówi ochrona gruntów rolnych i leśnychADEPT Sp. z o.o. Sp. K.Klasyfikacja gleboznawcza gruntówi ochrona gruntów rolnych i leśnych |
|
Rezydent biur podróżyADEPT Sp. z o.o. Sp. K.Rezydent biur podróży |
|
VAT - ZMIANY W ROZLICZENIACH JEDNOSTEK GOSPODARCZYCHADEPT Sp. z o.o. Sp. K.Przygotowanie kadr samorządowych do wyzwań związanych z uchwalonymi ustawami o zmianie podatku VAT. |
"Aktualizacja opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego” na gruncie ustawy o gospodarce nierucADEPT Sp. z o.o. Sp. K."Aktualizacja opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego” na gruncie ustawy o gospodarce nieruchomościami |
Co każdy urzędnik wiedzieć musi – Elementarne szkolenie dla urzędników administracji publicznej, Szkolenie Prawne, Administracja, publiczna, samorządowa, pracownik biurowy, administracyjne, administracji publicznej, . zamkniete
© 2010 - 2022 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.