Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Podstawowe informacje

BAZA DANYCH O ODPADACH W 2024R Najczęstsze błędy w Sprawozdawczości BDO. Korekty sprawozdań

  • Termin: 2024-04-24 - 2024-04-24
  • Lokacja: Do uzgodnienia.
  • Cena netto: Przy zgłoszeniu 2 lub więcej uczestników na jedno szkolenie 650.00 585.00 zł (Rabat -10%Przy zgłoszeniu 2 lub więcej uczestników na jedno szkolenie)
  • Cena brutto: 719.55 zł (Vat 23%)
  • Inne:
    Szkolenie otwarte. e-learning czyli szkolenie za pośrednictwem internetu.
Zapytaj o to szkolenie
Organizator szkolenia:

Przedsiębiorstwo Usług Consultingowych "KONSPEKT"

  • 58-316 Wałbrzych, Dolnośląskie
  • Palisadowa 43-4
  • Telefon: 74 848 29 07
  • Fax: 74 848 28 82
  • Email: konspekt@konspekt.com.pl
  • www: www.konspekt.com.pl/
Firma szkoleniowa Przedsiębiorstwo Usług Consultingowych "KONSPEKT"

Ogłoszenie wprowadziło Cię w błąd, lub zawiera niepoprawne dane?

BAZA DANYCH O ODPADACH W 2024 ROKU

Z UWZGLĘDNIENIEM NAJNOWSZYCH ZMIAN.

Omówienie najczęstszych błędów w Sprawozdawczości BDO. Korekty sprawozdań. Praktyczne warsztaty.

 

Na szkoleniu zostanie pokazana i omówiona „krok po kroku” praca w elektronicznych modułach bazy BDO, prowadzenie indywidualnego konta użytkownika i przygotowywanie sprawozdań i ich korekt w bazie BDO, również tych związanych z wdrożeniem nowych przepisów dotyczących produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych, systemu kaucyjnego, rozszerzonej odpowiedzialności producenta. Celem warsztatów jest rozwinięcie praktycznych umiejętności w zakresie prawidłowej obsługi bazy BDO i zapoznanie z możliwościami technicznymi bazy w zakresie tworzenia i korygowania dokumentów ewidencji odpadów, sporządzanie korekt sprawozdań czy aktualizacji wpisów do rejestru BDO z uwzględnieniem najnowszych przepisów ustawy o odpadach, o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi oraz o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami i o opłacie produktowej.

 

Termin:

Szkolenie nr 7/24 

w dniu 24 kwietnia 2024r.

godz. : 9.00 - ca'15.00


 

 Miejsce szkolenia:

Platforma internetowa,

Transmisja ON-LINE

 

Koszt uczestnictwa:

 

1 osoba: 650 zł netto + VAT

Przy zgłoszeniu 2 uczestników
(i więcej) udzielamy 10% bonifikaty (liczonej od każdej osoby).

 

Szkolenia finansowane w całości lub co najmniej w 70% ze środków publicznych są zwolnione z podatku VAT

 


Szkolenie w formie ONLINE realizujemy tak samo jak nasze szkolenie stacjonarne, ale zamiast sali szkoleniowej mamy platformę internetową. 



Podczas transmisji biorą Państwo udział w pełnowartościowym szkoleniu (trener prowadzi zajęcia „na żywo”) - uczestnicy widzą i słyszą trenera.

 


 Na ekranie Państwa komputera w czasie rzeczywistym będzie:

  • Pokazana i omówiona "krok po kroku" praca w elektronicznych modułach bazy BDO,

  • Prowadzenie indywidualnego konta użytkownika i codzienna praca w bazie BDO

  • Wyjaśnianie problemów przedstawianych przez uczestników szkolenia

Celem warsztatów jest rozwinięcie praktycznych umiejętności w zakresie prawidłowej obsługi bazy BDO i zapoznanie z możliwościami technicznymi bazy w zakresie tworzenia i korygowania dokumentów ewidencji odpadów, wpisów do rejestru BDO, sprawozdań i składanie korekt z uwzględnieniem najnowszych przepisów ustawy o odpadach. 


W czasie szkolenia można zadawać pytania na czacie na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

 


Dostęp do konsultacji w formie e-mail (konspekt@konspekt.com.pl) do 7 dni po realizacji szkolenia.

 

 

 

PROGRAM SZKOLENIA 

 ► Rejestr BDO – elektroniczne wnioski BDO.

  • Wpis do Rejestru BDO i obsługa konta użytkownika w systemie BDO, w tym nowy wniosek aktualizacyjny dla sprzedawców i wprowadzających produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych.
  • Tworzenie kont użytkowników głównych i podrzędnych w bazie BDO, logowanie do bazy. Usuwanie użytkowników konta BDO.
  • Najnowsze zmiany w przepisach dot. BDO, uruchamianie kolejnych modułów systemu BDO.
  • Jak wypełnić prawidłowo wniosek aktualizacyjny? Jakie dołączyć załączyć załączniki do wniosków.
  • Pełnomocnictwa i opłata skarbowa.
  • Jak podpisywać dokumenty podpisem elektronicznym na potrzeby bazy BDO.
  • Prawidłowy sposób wypełniania elektronicznych wniosków. Dodawanie nowych miejsc prowadzenia działalności i dezaktywacja starych MPD.
  • Zmiana siedziby na wniosku aktualizacyjnym.
  • Dbanie o posiadanie kompletnego wpisu do rejestru BDO.
  • Omówienie zwolnień z obowiązku wpisu do rejestru BDO.
  • Porównywanie wpisu do rejestru BDO ze składanym sprawozdaniem – sprawdzanie zgodności danych podawanych do BDO.
  • Nowe kategorie przedsiębiorców objętych obowiązkiem wpisu.
  • Opłaty rejestrowe i roczne BDO.
  • Kary za brak numeru rejestrowego, za nieumieszczanie numeru BDO na dokumentach do 1 mln złotych.

► Elektroniczna ewidencja odpadów w bazie BDO.

  • Prowadzenie elektronicznej ewidencji odpadów, w tym wystawianie kart przekazania odpadów, kart przekazania odpadów komunalnych.
  • Wypełnianie kart ewidencji odpadów - Krok po kroku – jak założyć nową kartę KEO i jak i kiedy dokonywać wpisów na karcie w bazie BDO.
  • Rodzaje ewidencji w zależności od rodzaju prowadzonej działalności, pełna i uproszczona ewidencja odpadów, zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów.
  • Wypełnianie rubryk w KEO dot. wytwarzania odpadów i ich przekazywania do dalszego zagospodarowania.
  • Jakie są możliwości techniczne na karcie ewidencji odpadów w zakresie przyjmowania i przekazywania odpadów.
  • Różne karty ewidencji odpadów – kogo dotyczą i jak je wypełniać w bazie BDO.
  • Elektroniczna obsługa ewidencji odpadów – możliwości wycofania, odrzucania i korygowania kart przekazania oraz możliwości edycji wpisów na kartach ewidencji, dokumenty zastępcze, własny transport wytworzonych odpadów na KPO lub bez karty. Jak zaznaczyć na KPO własny transport odpadów.
  • Jaki ma wpływ kontekst roku na możliwości techniczne dalszego obiegu KPO czy wprowadzania zmian do KEO z zeszłego roku.
  • Przeszukiwanie bazy celem odnalezienia KEO z zeszłego roku albo KPO sprzed dwóch lat.
  • Definicje wytwórcy odpadów i nowa definicja odpadów komunalnych. Najnowsze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów.
  • Zakres odpowiedzialności za posiadane i przekazywane odpady.
  • Problemy z obsługą elektronicznej ewidencji odpadów. Rozwiązywanie problemów technicznych. Awaria systemu BDO.
  • Najnowsze kary za nieprowadzenie lub nierzetelne i nieterminowe prowadzenie ewidencji odpadów – administracyjna kara pieniężna do 1 mln złotych.

► Sprawozdanie o wytworzonych odpadach i o gospodarowaniu odpadami w systemie BDO.

  • Nowa definicja odpadów komunalnych i najnowsze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów.
  • Od roku 2023 nowe przepisy w zakresie terminów obowiązywania pozwoleń na wytwarzanie odpadów i zezwoleń na zbieranie i przetwarzanie odpadów.
  • Nowe kary grzywny, w tym za nie składanie sprawozdań, wynikające z nowego rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska w sprawie wykroczeń, za które inspektorzy Inspekcji Ochrony Środowiska są uprawnieni do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego.
  • Termin sprawozdawczy i składanie korekt sprawozdań.
  • Moduł sprawozdawczy w bazie BDO. Porównywanie wpisów podmiotów w rejestrze BDO z zakresem składanego sprawozdania. Dokonywanie korekt sprawozdań.
  • Podmioty zobowiązane do składania sprawozdań, w tym zwolnienia z obowiązku składania sprawozdań.
  • Jaki jest zakres sprawozdania w zależności od rodzaju prowadzonej działalności, w podziale na wytwórców odpadów oraz zbierających i przetwarzających odpady?
  • Sposoby wypełniania sprawozdań o wytworzonych odpadach i o gospodarowaniu odpadami w zależności od rodzaju prowadzonej działalności z uwzględnieniem zmian w ustawie o odpadach. Jak składać korekty? W jakich terminach? Czy są kary za nieterminowe składanie sprawozdań?
  • Składanie korekt sprawozdań w bazie BDO – Krok po kroku. Moduł elektronicznych wezwań o korekty sprawozdań w systemie BDO. Skuteczne doręczenia wezwań.
  • System powiadomień mailowych o korespondencji z urzędem marszałkowskim.

► Wypełnianie elektronicznych sprawozdań o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami w bazie BDO.

  • Najnowsze zmiany w sprawozdawczości produktowej, dot. odpadów opakowaniowych i poużytkowych.
  • Brak możliwości wysyłania papierowych sprawozdań i wniosków o zwolnienie z opłat produktowych do urzędów marszałkowskich. Korekty sprawozdań elektronicznych. Stosowanie kalkulatora opłat lub kalkulatora pomocy de minimis.
  • Nowy wzór rocznego sprawozdania dla torebek z tworzyw sztucznych na zakupy oferowanych klientom do pakowania towarów – w ujęciu kwartalnym podawanie danych o nabytych i wydanych torbach lekkich i pozostałych. Korekty sprawozdań w związku z ujęcie toreb zwolnionych z opłat na sprawozdaniu.
  • Prowadzenie ewidencji opakowań i produktów, niezbędnej do sporządzenia elektronicznych sprawozdań o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami.
  • Prowadzenie nowej ewidencji produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych w roku 2024.
  • Uwzględnianie na sprawozdaniu o produktach i opakowaniach informacji o butelkach na napoje z tworzyw sztucznych o pojemności do 3 litrów.
  • Wprowadzanie do obrotu opakowań i produktów w opakowaniach a sprzedaż – podobieństwa i różnice.
  • Tworzenie w systemie BDO korekty sprawozdania z zakresu SUP i ROP – Krok po kroku.
  • Rozwiązywanie problemów składania sprawozdań produktowych przy podpisanych umowach z organizacjami odzysku opakowań czy organizacjami samorządu gospodarczego.
  • Składanie korekt sprawozdań w bazie BDO. Moduł elektronicznych wezwań o korekty sprawozdań w systemie BDO. System powiadomień mailowych w systemie BDO. Jak poruszać się po module Sprawozdawczość by sporządzić kompletne sprawozdanie, zgodne z dokonanym wpisem do BDO.

 

Metodyka szkolenia: praca w bazie BDO na koncie użytkownika głównego i podrzędnego, wykład, prezentacja multimedialna, , pytania oraz wyjaśnianie problemów i sytuacji przedstawianych przez uczestników szkolenia.


Szkolenie prowadzi: MAŁGORZATA KOZICKA-OCHAL

Ekspert z zakresu Rejestru BDO i systemu BDO, Szkoleniowiec z zakresu prawa odpadowego, prawa ochrony środowiska oraz naliczania opłat produktowych dot. opakowań, produktów, baterii i akumulatorów, zseie, pojazdów. Wieloletni wykładowca naszych szkoleń.

      

Warunki uczestnictwa:

Płatności należy dokonać do 3 dni przed terminem szkolenia na Konto bankowe:
SANTANDER BANK POLSKA S.A. I o/W-ch
04 1090 2271 0000 0001 2373 5540, podając na przelewie nr szkolenia.


Na podstawie płatności każdy uczestnik (na dzień przed szkoleniem) otrzyma link do platformy, na której należy dokonać rejestracji zgodnie z danymi przesłanymi w formularzu zgłoszeniowym. 

Zawartość linku aktywuje się przed rozpoczęciem szkolenia.

Materiały szkoleniowe w formacie PDF zostaną wysłane w formie elektronicznej na podany w zgłoszeniu adres e-mail na dzień przed terminem szkolenia.

Imienny certyfikat ukończenia szkolenia wraz z fakturą zostanie wysłany pocztą tradycyjną lub na życzenie w formie elektronicznej.

Za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno sprzętowych leżących po stronie uczestnika - organizator nie ponosi odpowiedzialności.

  

Zgłoszenia przyjmuje: Przedsiębiorstwo Usług Consultingowych „Konspekt” 

  58-316 Wałbrzych, ul. Palisadowa 43-4,

tel./fax: (74) 848 29 07, (74) 848 28 82

 e-mail: konspekt@konspekt.com.pl;

www.konspekt.com.pl

Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni przed datą szkolenia w formie pisemnej.

Nieobecność zgłoszonego uczestnika nie zwalnia od zapłaty w pełnej wysokości

Pobierz oświadczenie o zwolnieniu z VAT

pobierz aktywny formularz zgłoszeniowy

 

 

Najnowsze szkolenia:

Wymagania i problemy dotyczące gospodarki odpadami i odpadami komunalnymi w 2024r.-Szkolenie ONLINE
Przedsiębiorstwo Usług Consultingowych "KONSPEKT"

Szkolenie uwzględnia najnowsze zmiany ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.W ramach szkolenia zostaną omówione także przepisy przejściowe i terminy wejścia w życie nowych lub zmienionych przepisów.

Aktualne i nadchodzące zmiany w prawodawstwie chemicznym -Szkolenie ONLINE
Przedsiębiorstwo Usług Consultingowych "KONSPEKT"

Aktualne i nadchodzące zmiany w prawodawstwie chemicznym. Zmiany rozporządzenia 1272/2008/WE (CLP) oraz planowane zmiany rozporządzenia REACH.

BAZA DANYCH O ODPADACH W 2024R Najczęstsze błędy w Sprawozdawczości BDO. Korekty sprawozdań
Przedsiębiorstwo Usług Consultingowych "KONSPEKT"

BAZA DANYCH O ODPADACH W 2024 ROKUZ UWZGLĘDNIENIEM NAJNOWSZYCH ZMIAN.Omówienie najczęstszych błędów w Sprawozdawczości BDO. Korekty sprawozdań. Praktyczne warsztaty.

Więcej...

Obecnie brak kursów w ofercie.

Społecznościowe

Uważasz, że zasługujemy na rekomendację? Pokaż to innym!

Zapytaj o to szkolenie

Imię i Nazwisko osoby, która wysyła zapytanie.

Możesz podać swój telefon kontaktowy, by ułatwić firmie kontakt ze sobą.

Jest to adres na który otrzymasz odpowiedź.

WWW address of your site.

Właściwa treść wiadomości.

Jeśli założysz konto w serwisie, zostanie ułatwionych wiele operacji. Między innymi dane będą uzupełniane automatycznie czy zniknie konieczność uzupełniania kodu obrazkowego podczas pytania o szkolenia.

Captcha Przepisz poprawnie kod z obrazka.

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



BAZA DANYCH O ODPADACH W 2024R Najczęstsze błędy w Sprawozdawczości BDO. Korekty sprawozdań, Szkolenie Zawodowe, Ekologiczne, edukacja ekologiczna, ochrona środowiska, gospodarka odpadami, prawne, inne, administracja, . otwarte, e-learning

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.