BAZA DANYCH O ODPADACH W 2024 ROKU
Z UWZGLĘDNIENIEM NAJNOWSZYCH ZMIAN.
Omówienie najczęstszych błędów w Sprawozdawczości BDO. Korekty sprawozdań. Praktyczne warsztaty.
Na szkoleniu zostanie pokazana i omówiona „krok po kroku” praca w elektronicznych modułach bazy BDO, prowadzenie indywidualnego konta użytkownika i przygotowywanie sprawozdań i ich korekt w bazie BDO, również tych związanych z wdrożeniem nowych przepisów dotyczących produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych, systemu kaucyjnego, rozszerzonej odpowiedzialności producenta. Celem warsztatów jest rozwinięcie praktycznych umiejętności w zakresie prawidłowej obsługi bazy BDO i zapoznanie z możliwościami technicznymi bazy w zakresie tworzenia i korygowania dokumentów ewidencji odpadów, sporządzanie korekt sprawozdań czy aktualizacji wpisów do rejestru BDO z uwzględnieniem najnowszych przepisów ustawy o odpadach, o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi oraz o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami i o opłacie produktowej.
Termin:
Szkolenie nr 7/24
w dniu 24 kwietnia 2024r.
godz. : 9.00 - ca'15.00
Miejsce szkolenia:
Platforma internetowa,
Transmisja ON-LINE
Koszt uczestnictwa:
1 osoba: 650 zł netto + VAT
Przy zgłoszeniu 2 uczestników
(i więcej) udzielamy 10% bonifikaty (liczonej od każdej osoby).
Szkolenia finansowane w całości lub co najmniej w 70% ze środków publicznych są zwolnione z podatku VAT
|
Szkolenie w formie ONLINE realizujemy tak samo jak nasze szkolenie stacjonarne, ale zamiast sali szkoleniowej mamy platformę internetową.
Podczas transmisji biorą Państwo udział w pełnowartościowym szkoleniu (trener prowadzi zajęcia „na żywo”) - uczestnicy widzą i słyszą trenera.
Na ekranie Państwa komputera w czasie rzeczywistym będzie:
-
Pokazana i omówiona "krok po kroku" praca w elektronicznych modułach bazy BDO,
-
Prowadzenie indywidualnego konta użytkownika i codzienna praca w bazie BDO
-
Wyjaśnianie problemów przedstawianych przez uczestników szkolenia
Celem warsztatów jest rozwinięcie praktycznych umiejętności w zakresie prawidłowej obsługi bazy BDO i zapoznanie z możliwościami technicznymi bazy w zakresie tworzenia i korygowania dokumentów ewidencji odpadów, wpisów do rejestru BDO, sprawozdań i składanie korekt z uwzględnieniem najnowszych przepisów ustawy o odpadach.
W czasie szkolenia można zadawać pytania na czacie na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Dostęp do konsultacji w formie e-mail (konspekt@konspekt.com.pl) do 7 dni po realizacji szkolenia.
|
PROGRAM SZKOLENIA
► Rejestr BDO – elektroniczne wnioski BDO.
- Wpis do Rejestru BDO i obsługa konta użytkownika w systemie BDO, w tym nowy wniosek aktualizacyjny dla sprzedawców i wprowadzających produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych.
- Tworzenie kont użytkowników głównych i podrzędnych w bazie BDO, logowanie do bazy. Usuwanie użytkowników konta BDO.
- Najnowsze zmiany w przepisach dot. BDO, uruchamianie kolejnych modułów systemu BDO.
- Jak wypełnić prawidłowo wniosek aktualizacyjny? Jakie dołączyć załączyć załączniki do wniosków.
- Pełnomocnictwa i opłata skarbowa.
- Jak podpisywać dokumenty podpisem elektronicznym na potrzeby bazy BDO.
- Prawidłowy sposób wypełniania elektronicznych wniosków. Dodawanie nowych miejsc prowadzenia działalności i dezaktywacja starych MPD.
- Zmiana siedziby na wniosku aktualizacyjnym.
- Dbanie o posiadanie kompletnego wpisu do rejestru BDO.
- Omówienie zwolnień z obowiązku wpisu do rejestru BDO.
- Porównywanie wpisu do rejestru BDO ze składanym sprawozdaniem – sprawdzanie zgodności danych podawanych do BDO.
- Nowe kategorie przedsiębiorców objętych obowiązkiem wpisu.
- Opłaty rejestrowe i roczne BDO.
- Kary za brak numeru rejestrowego, za nieumieszczanie numeru BDO na dokumentach do 1 mln złotych.
► Elektroniczna ewidencja odpadów w bazie BDO.
- Prowadzenie elektronicznej ewidencji odpadów, w tym wystawianie kart przekazania odpadów, kart przekazania odpadów komunalnych.
- Wypełnianie kart ewidencji odpadów - Krok po kroku – jak założyć nową kartę KEO i jak i kiedy dokonywać wpisów na karcie w bazie BDO.
- Rodzaje ewidencji w zależności od rodzaju prowadzonej działalności, pełna i uproszczona ewidencja odpadów, zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów.
- Wypełnianie rubryk w KEO dot. wytwarzania odpadów i ich przekazywania do dalszego zagospodarowania.
- Jakie są możliwości techniczne na karcie ewidencji odpadów w zakresie przyjmowania i przekazywania odpadów.
- Różne karty ewidencji odpadów – kogo dotyczą i jak je wypełniać w bazie BDO.
- Elektroniczna obsługa ewidencji odpadów – możliwości wycofania, odrzucania i korygowania kart przekazania oraz możliwości edycji wpisów na kartach ewidencji, dokumenty zastępcze, własny transport wytworzonych odpadów na KPO lub bez karty. Jak zaznaczyć na KPO własny transport odpadów.
- Jaki ma wpływ kontekst roku na możliwości techniczne dalszego obiegu KPO czy wprowadzania zmian do KEO z zeszłego roku.
- Przeszukiwanie bazy celem odnalezienia KEO z zeszłego roku albo KPO sprzed dwóch lat.
- Definicje wytwórcy odpadów i nowa definicja odpadów komunalnych. Najnowsze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów.
- Zakres odpowiedzialności za posiadane i przekazywane odpady.
- Problemy z obsługą elektronicznej ewidencji odpadów. Rozwiązywanie problemów technicznych. Awaria systemu BDO.
- Najnowsze kary za nieprowadzenie lub nierzetelne i nieterminowe prowadzenie ewidencji odpadów – administracyjna kara pieniężna do 1 mln złotych.
► Sprawozdanie o wytworzonych odpadach i o gospodarowaniu odpadami w systemie BDO.
- Nowa definicja odpadów komunalnych i najnowsze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów.
- Od roku 2023 nowe przepisy w zakresie terminów obowiązywania pozwoleń na wytwarzanie odpadów i zezwoleń na zbieranie i przetwarzanie odpadów.
- Nowe kary grzywny, w tym za nie składanie sprawozdań, wynikające z nowego rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska w sprawie wykroczeń, za które inspektorzy Inspekcji Ochrony Środowiska są uprawnieni do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego.
- Termin sprawozdawczy i składanie korekt sprawozdań.
- Moduł sprawozdawczy w bazie BDO. Porównywanie wpisów podmiotów w rejestrze BDO z zakresem składanego sprawozdania. Dokonywanie korekt sprawozdań.
- Podmioty zobowiązane do składania sprawozdań, w tym zwolnienia z obowiązku składania sprawozdań.
- Jaki jest zakres sprawozdania w zależności od rodzaju prowadzonej działalności, w podziale na wytwórców odpadów oraz zbierających i przetwarzających odpady?
- Sposoby wypełniania sprawozdań o wytworzonych odpadach i o gospodarowaniu odpadami w zależności od rodzaju prowadzonej działalności z uwzględnieniem zmian w ustawie o odpadach. Jak składać korekty? W jakich terminach? Czy są kary za nieterminowe składanie sprawozdań?
- Składanie korekt sprawozdań w bazie BDO – Krok po kroku. Moduł elektronicznych wezwań o korekty sprawozdań w systemie BDO. Skuteczne doręczenia wezwań.
- System powiadomień mailowych o korespondencji z urzędem marszałkowskim.
► Wypełnianie elektronicznych sprawozdań o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami w bazie BDO.
- Najnowsze zmiany w sprawozdawczości produktowej, dot. odpadów opakowaniowych i poużytkowych.
- Brak możliwości wysyłania papierowych sprawozdań i wniosków o zwolnienie z opłat produktowych do urzędów marszałkowskich. Korekty sprawozdań elektronicznych. Stosowanie kalkulatora opłat lub kalkulatora pomocy de minimis.
- Nowy wzór rocznego sprawozdania dla torebek z tworzyw sztucznych na zakupy oferowanych klientom do pakowania towarów – w ujęciu kwartalnym podawanie danych o nabytych i wydanych torbach lekkich i pozostałych. Korekty sprawozdań w związku z ujęcie toreb zwolnionych z opłat na sprawozdaniu.
- Prowadzenie ewidencji opakowań i produktów, niezbędnej do sporządzenia elektronicznych sprawozdań o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami.
- Prowadzenie nowej ewidencji produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych w roku 2024.
- Uwzględnianie na sprawozdaniu o produktach i opakowaniach informacji o butelkach na napoje z tworzyw sztucznych o pojemności do 3 litrów.
- Wprowadzanie do obrotu opakowań i produktów w opakowaniach a sprzedaż – podobieństwa i różnice.
- Tworzenie w systemie BDO korekty sprawozdania z zakresu SUP i ROP – Krok po kroku.
- Rozwiązywanie problemów składania sprawozdań produktowych przy podpisanych umowach z organizacjami odzysku opakowań czy organizacjami samorządu gospodarczego.
- Składanie korekt sprawozdań w bazie BDO. Moduł elektronicznych wezwań o korekty sprawozdań w systemie BDO. System powiadomień mailowych w systemie BDO. Jak poruszać się po module Sprawozdawczość by sporządzić kompletne sprawozdanie, zgodne z dokonanym wpisem do BDO.
► Metodyka szkolenia: praca w bazie BDO na koncie użytkownika głównego i podrzędnego, wykład, prezentacja multimedialna, , pytania oraz wyjaśnianie problemów i sytuacji przedstawianych przez uczestników szkolenia.
Szkolenie prowadzi: MAŁGORZATA KOZICKA-OCHAL
Ekspert z zakresu Rejestru BDO i systemu BDO, Szkoleniowiec z zakresu prawa odpadowego, prawa ochrony środowiska oraz naliczania opłat produktowych dot. opakowań, produktów, baterii i akumulatorów, zseie, pojazdów. Wieloletni wykładowca naszych szkoleń.
Warunki uczestnictwa:
Płatności należy dokonać do 3 dni przed terminem szkolenia na Konto bankowe:
SANTANDER BANK POLSKA S.A. I o/W-ch
04 1090 2271 0000 0001 2373 5540, podając na przelewie nr szkolenia.
Na podstawie płatności każdy uczestnik (na dzień przed szkoleniem) otrzyma link do platformy, na której należy dokonać rejestracji zgodnie z danymi przesłanymi w formularzu zgłoszeniowym.
Zawartość linku aktywuje się przed rozpoczęciem szkolenia.
Materiały szkoleniowe w formacie PDF zostaną wysłane w formie elektronicznej na podany w zgłoszeniu adres e-mail na dzień przed terminem szkolenia.
Imienny certyfikat ukończenia szkolenia wraz z fakturą zostanie wysłany pocztą tradycyjną lub na życzenie w formie elektronicznej.
Za zakłócenia wynikające z obciążenia sieci i problemów techniczno sprzętowych leżących po stronie uczestnika - organizator nie ponosi odpowiedzialności.
Zgłoszenia przyjmuje: Przedsiębiorstwo Usług Consultingowych „Konspekt”
58-316 Wałbrzych, ul. Palisadowa 43-4,
tel./fax: (74) 848 29 07, (74) 848 28 82
e-mail: konspekt@konspekt.com.pl;
www.konspekt.com.pl
Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni przed datą szkolenia w formie pisemnej.
pobierz aktywny formularz zgłoszeniowy