Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Oferta tygodnia:

Do końca:2024-04-21

Było:1480zł

Jest:1380zł

Zorganizowane działanie

Napisany przez szkolenia24h.pl dnia 2008-03-26 16:51:41. Aktualizowano 2024-04-18 12:01:33

Warto zastanowić się nad tym, co tak naprawdę daje nam zorganizowane działanie w naszym życiu i w naszej pracy? Po co tworzymy plany i projekty? I dlaczego przedsiębiorstwa i firmy tak chętnie posiłkują się projektami przy budowaniu i motywowaniu zespołu?

Przez projekt rozumiemy zorganizowane działanie zmierzające do osiągnięcia określonego celu. Odnosi się to zarówno do czynności prostych, takich jak na przykład przygotowanie śniadania codziennie rano jak i bardzo skomplikowanych dotyczących przykładowo wdrażania nowego programu komputerowego do użytku w firmie. W odróżnieniu do procesu, projekt wykonuje się raz, a każdy projekt ma określoną datę rozpoczęcia i zakończenia (mimo, że daty te mogą ulegać zmianie). I to właśnie o to prognozowanie terminu zakończenia danego przedsięwzięcia najczęściej w firmie chodzi. Kadra zarządzająca musi orientacyjnie wiedzieć jak projekt będzie przebiegał, jakie mogą występować po drodze zagrożenia i jak ma w związku z tym wyglądać budżet do przeprowadzenia danego projektu. W związku z tym firmy chętnie tworzą projekty i wyznaczają osoby do zarządzania nimi.

Efektywne realizowanie celów w określonym czasie musi opierać się nie tylko na kontrolowaniu zespołu, ale także na poprawnej komunikacji, motywowaniu i harmonizowaniu pracy w czasie realizacji projektu. Ze względu na zakres uprawnień, odpowiedzialności i poziom wymaganych kompetencji najbardziej pożądana jest rola kierownika projektu. To on uczestniczy bezpośrednio w procesie zarządzania projektem, zajmuje się koordynacją zadań projektu pomiędzy uczestnikami, utrzymuje motywację na wysokim poziomie, w taki sposób by zrealizować założone cele projektu eliminując po drodze występujące problemy i ryzyka. Do zadań kierownika projektu należy również poprawna komunikacja ze sponsorem projektu i uczestnikami projektu w celu jasnego precyzowania kierunku kolejnych zmian i zauważania nowo pojawiających się zagrożeń.
W tradycyjnym podejściu, wyróżniamy 5 faz projektu:
- inicjacja projektu
- planowanie projektu
- wykonywanie projektu
- monitorowanie projektu
- ukończenie projektu
Fazy te mogą przebiegać w różny sposób i każda w innym czasie, mogą także występować kilkukrotnie zanim zostaną osiągnięte wyznaczone cele. W różnych typach pracy zawodowej czy też w nauce mogą występować także tylko wybrane elementy projektów. Jednak w zdecydowanej większości zawodów, czy to w pracy nauczyciela, budowniczego (Polecamy strefę szkoleń i porad dla pracowników budowlanych http://www.budowlane.szkolenia24h.pl) czy ekonomisty organizacja działania przebiega właśnie według zorganizowanego działania opartego na projektach.

 

M-S-M


Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Zorganizowane działanie - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.