Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Oferta tygodnia:

Do końca:2024-04-21

Było:1480zł

Jest:1380zł

Zasady skutecznej pracy w zespole

Napisany przez Michalska Małgorzata dnia 2017-02-08 13:54:50. Aktualizowano 2024-04-18 18:50:54

Nie ma złotej zasady, która mówiłaby nam jak w prosty sposób zbudować zgrany zespół. Praca zespołowa, współpraca czy kooperacja to podstawowe umiejętności, które cenią sobie pracodawcy i o które w pierwszej kolejności pytają podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Na rynku szkoleniowym znaleźć można mnóstwo różnych kursów i szkoleń przy pomocy których wyćwiczyć można umiejętności współpracy. Czasami daną grupę ludzi czekają dziesiątki godzin spędzonych na szkoleniach, zanim będzie mogła ona poszczycić się mianem zgranego zespołu.

 

Co dobrze wpływa na pracę zespołową?

 

Zespół najczęściej jest małą grupą, składającą się z osób posiadających podobne umiejętności, która ma wspólne cele do których sukcesywnie dąży. W dzisiejszych czasach kształcenie umiejętności pracy w zespole jest bardzo ważne ze względu na fakt, że jest ono kluczowym czynnikiem często decydującym o tym, czy otrzymamy pracę na której nam zależy.

 

Nie da się ukryć, że podstawą zgranego zespołu jest umiejętność komunikacji. Co za tym stoi? Przede wszystkim jasne i zrozumiałe komunikaty, jakie wydaje się do swoich współpracowników. W przypadku ważnych projektów nie mogą pojawiać się przecież żadne niedopowiedzenia i dwuznaczności, gdyż może się odbić to na ich jakości. Zrozumiała komunikacja to nie tylko mówienie, lecz również słuchanie tego, co ma do powiedzenia druga osoba. Dodatkowo zawsze trzeba pamiętać o tym, by dany komunikat dotarł do każdego osoby z zespoły oraz by był on przez nią w pełni zrozumiany. Jeśli pojawią się jakieś niedopowiedzenia należy je na bieżąco wyjaśniać. W grupie nie mogą pojawiać się żadne nieporozumienia dotyczące realizacji konkretnych zadań, gdyż przez jakiekolwiek nieścisłości mogą mieć zły wpływ na realizowany przez zespół projekt.


Poznaj - Serwis kserokopiarek na terenie Warszawy

 

Branie odpowiedzialności za pracę swoją i innych

 

Niektórzy jednak bardzo często zapominają z czym tak naprawdę wiąże się umiejętność pracy w zespole. Jeśli nie do końca wiesz, czy ową cechę posiadasz, dobrym pomysłem jest zapisanie się na szkolenie z komunikacji, na którym dowiesz się wszystkiego co powinieneś wiedzieć na ten temat. Bierz jednak pod uwagę, że cechy takie jak otwartość na potrzeby innych oraz zdolność do kompromisu czy umiejętność budowania dobrej atmosfery są cechami indywidualnymi danej osoby, bardzo trudnymi do wyćwiczenia. Jeśli ich nie posiadasz to przed Tobą długie godziny pracy, zanim będziesz mógł powiedzieć, że posiadasz umiejętność pracy w zespole.

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Zasady skutecznej pracy w zespole - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.