Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Oferta tygodnia:

Do końca:2024-04-28

Było:1480zł

Jest:1380zł

Zarządzanie relacjami z dostawcami – jak mogą skorzystać na nich obie strony?

Napisany przez white dnia 2020-07-08 12:44:19. Aktualizowano 2024-04-23 13:08:07

W ostatnich latach coraz częściej można zaobserwować zmiany w podejściu do kształtowania relacji z dostawcami.

Zarządzanie relacjami z dostawcami – jak mogą skorzystać na nich obie strony?

Prowadzenie działań biznesowych w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu nie jest łatwe. Presja konkurencji, czasu, konieczność poszukiwania źródeł oszczędności, wielość danych, które należy przeanalizować, że wybrać właściwie. Jaki wpływ na te procesy ma właściwe zarządzanie relacjami z dostawcami i jakie korzyści mogą z niego wyniknąć?

System SRM

Supplier Relationship Management (SRM) czyli system odpowiedzialny za zarządzanie relacjami z dostawcami został stworzony, by ułatwić dwukierunkową wymianę informacji pomiędzy przedsiębiorcami a ich dostawcami. Dzięki niemu, procesy logistyczne stają się zautomatyzowane, a ich struktura jest znacznie bardziej przejrzysta. To z kolei pozytywnie wpływa na znaczne uproszczenie zakupowych strategii.

Perspektywa odbiorcy i dostawcy

Na systemy SRM od dłuższego czasu patrzy się przez pryzmat wzajemnych korzyści, jakie uzyskują i dostawcy, i przedsiębiorcy. Z perspektywy przedsiębiorców są one dość oczywiste. System SRM pozwala na osiągnięcie oszczędności dzięki automatyzacji i optymalizacji procesów zakupowych, w tym oczywiście ich kosztów. Jest to szczególnie istotne w przypadku złożonych łańcuchów dostaw. Nie mniej ważna jest tu skuteczna kontrola nad ryzykiem związanym z dostawami. Poza tym SRM uruchamia i usprawnia wszystkie punkty styku odbiorcy z dostawcą.

Kluczowe dla systemu SRM jest to, że dostawca zostaje aktywnie włączony w proces zamówień. Dzięki temu może w nim uczestniczyć jako ważny innowator, generujący i dla siebie, i dla przedsiębiorcy, z którym współpracuje, dodatkowe zyski. Ma to niebagatelny wpływ na wspólne budowanie przewagi konkurencyjnej.

Dobre praktyki SRM

W ostatnich latach coraz częściej można zaobserwować zmiany w podejściu do kształtowania relacji z dostawcami. Jako kluczowi, a często strategiczni partnerzy, dostawcy są włączani w procesy logistyczne na wielu etapach, mają dostęp do informacji o realnych potrzebach biznesowych swoich klientów. Dzięki temu mogą w proaktywny sposób reagować na nie, co z kolei przekłada się na wymierne, obustronne korzyści finansowe.

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Zarządzanie relacjami z dostawcami – jak mogą skorzystać na nich obie strony? - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.