Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Oferta tygodnia:

Do końca:2024-04-28

Było:1480zł

Jest:1380zł

Zarządzanie regionem, czasem i skuteczne delegowanie

Napisany przez Mach & Partner Consulting Sp. z o.o. dnia 2018-05-10 13:28:08. Aktualizowano 2024-04-24 19:55:01

Zarządzanie – już samo to słowo przywodzi na myśl, by tak rzec, profesjonalne, odpowiedzialne skojarzenia. Fachowość, opanowanie, skuteczność, powtarzalność. Oto cechy, którymi charakteryzuje się dobre zarządzanie.

Różne oblicza zarządzania. Zarządzanie regionem, czasem i skuteczne delegowanie

Zarządzanie – już samo to słowo przywodzi na myśl, by tak rzec, profesjonalne, odpowiedzialne skojarzenia. Fachowość, opanowanie, skuteczność, powtarzalność. Oto cechy, którymi charakteryzuje się dobre zarządzanie – i nieważne w tym momencie jest, czym czy kim kierujemy. Istotne jest natomiast to, by do zarządzania podchodzić jak do skomplikowanego rzemiosła, którego wewnętrzne zasady funkcjonowania należy dogłębnie poznać i zrozumieć. Dzięki temu zarządzanie przestanie być czynnością intuicyjną, a stanie się strukturą logicznych zależności, mogącą znacząco usprawnić działanie danej firmy.

            Zarządzanie regionem, radzenie sobie z czasem i skuteczne delegowanie – oto trzy oblicza tego samego problemu. Jak tchnąć w te sfery ducha prawdziwie efektywnego zarządzania? Jak odpowiednio zidentyfikować wszelkiego typu przeszkody i sobie z nimi poradzić? Jak usystematyzować działanie, by uzyskiwać najlepsze efekty? Między innymi te pytania należy sobie postawić, gdy poważnie myśli się o tym obszarze aktywności.

 

Zarządzenie regionem – sztuka adaptacji i analizy

Zarządzanie regionem to trudna sztuka. Wymaga elastyczności, ciągłej analizy zmieniających się warunków i nieustającej gotowości do szybkiej adaptacji do nowej rzeczywistości. W zarządzaniu regionem ważne jest to, by połączyć w jedną bezproblemowo działającą całość kilka punktów widzenia. Troska o sprzedaż, obroty i wydajność musi iść w parze z dbaniem o jak najlepsze kontakty z klientami. Do tego dochodzi jeszcze analityczny namysł nad stanem, w którym znajduje się przedsiębiorstwo w kontekście danego regionu.

Wiąże się to z analizą wszelkich warunków wpływających na sprzedaż w terenie. Którzy klienci przynoszą firmie najwięcej zysków? Jak na obroty firmy może wpłynąć konkurencja działająca w tym samym regionie? Jaką politykę cenową wybrać, by zmaksymalizować zyski przy jednoczesnym utrzymaniu zadowolenia klientów? Oto kwestie, które należy uwzględnić podczas planowania działań handlowych.

 

Zasada Pareta – jedno ze skutecznych narzędzi

By poradzić sobie z codziennymi zadaniami, trzeba nauczyć się korzystać ze sprawdzonych metod, z narzędzi biznesowych, które ułatwią uzyskanie powtarzalności satysfakcjonujących wyników. Jednym z takich narzędzi jest tzw. zasada Pareta – koncepcja ekonomiczna dotycząca koncentracji statystycznej. Vilfredo Pareto, włoski ekonomista, zaobserwował w 1906 roku zastanawiającą prawidłowość – wiele zależnych od siebie elementów rzeczywistości funkcjonuje w stosunku 20/80. Pareto zaczął od obserwacji, z której wynikało, że 80% włoskich ziem należy do 20% społeczeństwa. Szybko jednak okazało się, że ta zależność dotyczy także wielu innych sfer.

W zarządzaniu regionem wprowadzenie zasady Pareta w życie (czy też zauważenie jej występowania i odpowiednie jej wykorzystanie) niejednokrotnie bywa czynnikiem znacząco zwiększającym obroty. W jaki sposób? Uwzględnienie zasady Pareta przy analizie współpracy z klientami na danym obszarze prowadzi do wskazania grupy klientów, która przynosi najwięcej zysków.

Okazuje się bowiem, że 20% klientów generuje aż 80% przychodów. Przedsiębiorstwo może więc skupić swoją energię na tej zidentyfikowanej grupie przynoszącej największe zyski. Nowoczesne spojrzenie na zasadę Pareta – jak to Perry’ego Marshalla, który uczy korzystania z tego narzędzia we współczesnym kontekście – pozwala więc rozwijać sprzedaż regionalną z zaskakującą precyzją.

 

Zarządzanie czasem – planowanie, selekcja, priorytety

Zarządzanie czasem opiera się na rozważnym i ustrukturyzowanym wyznaczaniu priorytetów. Umiejętność planowania, selekcja działań czy organizacja dnia są sposobami na przejęcie pełnej kontroli nad zadaniami biznesowymi. Tak jak w przypadku zarządzania regionem – czas również daje się optymalizować, trzeba jedynie wiedzieć, jak skupić się na tym, co naprawdę ważne. Rezygnacja z rzeczy mniej istotnych – czyli właśnie selektywne podejście do przewidzianych zadań – prowadzi do usprawnienia całokształtu aktywności.

Tworzenie listy codziennych zadań wydaje się dziś absolutnie niezbędne. Według niektórych badań zaledwie około 13% managerów nie korzysta z tej metody. Ponadto jedynie około 2% managerów nigdy nie wyznacza sobie priorytetów. Oznacza to, że znaczna większość tej grupy zawodowej zdaje sobie sprawę z niesamowitej roli, jaką gra odpowiednie planowanie w zarządzaniu czasem.

 

Marnowanie czasu – nasz wspólny problem

Skoro wszyscy rozumiemy wagę planowania, dlaczego nadal mamy problem z brakiem czasu? Jednym z powodów jest tracenie go na absolutnie zbędne aktywności. Często tego nie widzimy, sami nie zdajemy sobie sprawy – niektóre rzeczy widać dopiero z odpowiedniej odległości, z konkretnej perspektywy. Niektóre badania wskazują, że prawie 90% z nas traci w pracy czas na rzeczy zupełnie niezwiązane z naszymi obowiązkami. Najwięcej z nas marnuje w ten sposób od 30 minut do godziny dziennie, rekordziści natomiast – nawet około 5 godzin. Zrozumienie tego często zupełnie nieświadomego mechanizmu jest pierwszym krokiem do uzyskania większej wydajności.

 

Delegowanie – oszczędność czasu i energii

Sprawą w oczywisty sposób pokrewną zarządzaniu czasem jest umiejętność skutecznego delegowania. Rozważnie przydzielając zadania podwładnym, możemy zaoszczędzić mnóstwo czasu i energii, potrzebnych na innym polu. To trudna sztuka – trudność ta wynika z naturalnej troski o należytą realizację danego zadania.

Warto jednak pamiętać, że nie da się samemu zrobić wszystkiego; można natomiast nauczyć się przydzielania zadań osobom doskonale nadającym się do danego typu operacji. Dzięki temu firma będzie działać sprawniej, łatwiej będzie można wyeliminować niepożądane przestoje, a pracownicy dostaną spory zastrzyk motywacyjny.

            Manager, który chce skutecznie delegować, powinien zadać sobie kilka pytań. Czy osoby, które wykazują duże chęci do wykonania danego zadania, na pewno sobie poradzą? Czy entuzjazm idzie w parze z umiejętnościami? Czy – jeśli już wyznaczę odpowiednią osobę – jasno określam swoje wymagania co do terminu czy jakości, której oczekuję? Czy pracownicy dostają ode mnie wsparcie, które zapewni im komfort psychiczny podczas realizacji zadań? Czy w zrozumiały sposób okazuję zadowolenie, gdy zadanie zostanie wykonane zgodnie z wytycznymi? Czy pracownicy mogą liczyć na konstruktywną informację zwrotną? Odpowiedzi na te pytania mają kapitalne znaczenie, jeśli chodzi o przebieg samego delegowania czy motywacyjny wpływ na zespół.

 

Szkolenia Mach & Partner Consulting – poznaj wszystkie oblicza zarządzania

Zarządzanie regionem, czasem i efektywne delegowanie – trzy sfery, które nawzajem na siebie oddziałują i się dopełniają. Kto pozna ich tajniki, stanie się znakomitym (a nawet wzorowym) managerem, potrafiącym działać pewnie, inteligentnie, elastycznie i ze wszech miar profesjonalnie. Wyniki sprzedaży wzrosną, kontakty z klientami wejdą na wyższy poziom, a relacje w zespole znacznie się polepszą.

            Na szkoleniach Mach & Partner Consulting z tego właśnie obszaru uczestnicy mają szansę poznać skuteczne narzędzia, które gwarantują wzrost biznesowej wydajności. Niejednokrotnie przetestowane mechanizmy, powtarzalne modele zachowań managerskich, sprawdzone metody na jak najlepsze wykorzystanie czasu pracy. Wszystkie te elementy staną się dla Państwa oczywistościami dzięki szkoleniom prowadzonym przez naszych trenerów z bogatym doświadczeniem biznesowym i dydaktycznym.

            Serdecznie zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami naszej oferty. Nasze szkolenia to okazja do tego, by spojrzeć na kwestię zarządzania z jak największej liczby perspektyw. Bo żeby zarządzać, trzeba zrozumieć samą istotę tego procesu. My ją rozumiemy. I chętnie dzielimy się naszą wiedzą.    

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Zarządzanie regionem, czasem i skuteczne delegowanie - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.