Napisany przez WP dnia 2018-05-29 13:37:58. Aktualizowano 2024-04-17 12:23:59
Część przedsiębiorców nawet nie zdaje sobie z tego sprawy, nie mówiąc już o tym, by stworzyć odrębne stanowisko pracy. Tymczasem prawda jest taka, że w każdym przedsiębiorstwie są jakieś projekty, a wiedza z tej dziedziny jest obowiązkowa.
Projektem są wszystkie aktywności, które są ze sobą ściśle powiązane, a ich realizacja dąży do osiągnięcia ustalonego celu. Mają zaplanowany początek i koniec. W przedsiębiorstwach najczęściej chodzi o wyprodukowanie produktu albo zrealizowanie usługi. Projekty są pojęciem szerokim i nawet jeśli codzienne obowiązki nie są tym mianem określane, są elementami większej całości, którą organizuje się właśnie poprzez mniej lub bardziej umiejętne zarządzanie.
Dlaczego zarządzanie projektami jest ważne?
Jeżeli firmą zarządza ktoś, kto nie ma wiedzy i umiejętności, nie będzie umiał zoptymalizować kosztów, nie zorganizuje pracy personelu, by była wydajna i ergonomiczna i wreszcie nie może być mowy o tym, by obyło się bez znajomości odpowiednich zasad działania i procedur. W zależności od tego jak duża jest firma, zarządzaniem projektami może zajmować się jedna osoba albo powołane zostaje biuro projektów.
Sprawdź także: Szkolenia Managerskie
Każde przedsiębiorstwo cieszy się, kiedy grupa odbiorców się poszerza, a klienci zamawiają coraz więcej. Same korzyści. Ale czy na pewno? Pracownicy mają więcej obowiązków, a każdy klient chce, by jego zamówienie zostało zrealizowane jak najszybciej. Jeżeli zaczną pojawiać się przestoje i poślizgi, automatycznie odbiorcy zaczną wyrabiać sobie o firmie złą opinię, a przecież nie o to chodzi. Czerpać pełnię korzyści przy przyroście zleceń można wtedy, kiedy jest się na to odpowiednio przygotowanym. Kiedy są ustalone procedury pozwalające na utrzymanie wysokiej jakości obsługi, a wszystkie procesy są dobrze przemyślane, wtedy nie ma się czego obawiać.
Korzyści płynące z dobrego zarządzania projektami
Gorzej, jeżeli w firmie nie ma ani jednej osoby, która byłaby specjalistą od zarządzania projektami. Robi się bałagan, a zamiast zyskiwać, firma może tracić. Jeżeli organizacja chce się rozwijać i poprawić wewnętrzne warunki pracy, na pewno bierze pod uwagę różnego rodzaju kursy i szkolenia. Patrząc z tej perspektywy szkolenie obejmujące zarządzanie projektami powinno być pierwszym na liście. Dobrze przygotowany specjalista będzie wiedział, jak sprawić, by poszczególne czynności były wykonywane sprawnie, jak je planować i na co zwracać uwagę. Komunikacja między pracownikami albo działami będzie płynniejsza, podobnie jak szybszy i efektywniejszy będzie każdy proces produkcyjny. Efekty dobrego zarządzania projektami? Optymalizacja pozwalająca na minimalizację kosztów i maksymalizację zysków, spokojniejsza atmosfera w miejscu pracy i zadowoleni klienci. Z kolei regularne kontrole i wyciąganie wniosków umożliwiają wprowadzenie zmian, które jeszcze bardziej wszystko usprawnią.
Zarządzanie projektami obowiązkowe w każdej firmie - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.
© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.