Napisany przez M-S-M dnia 2014-10-08 12:43:14. Aktualizowano 2024-04-13 09:09:03
Wystarczy przez chwilę zatrzymać się na pojęciu wspomnianego w tytule marketingu, by zauważyć, że zmiany czy tego chcemy czy nie zaszły i to bardzo daleko. Kiedyś istniał tylko i aż marketing, dziś podział jest tak duży, iż, aby zostać specjalistą z całego obszaru trzeba się solidnie napracować. Weźmy chociażby marketing internetowy, social media marketing, a także marketing w wyszukiwarkach internetowych, by przekonać się, że niby wszystkie te pojęcia dotyczą tego samego, a jednak tak nie jest, gdyż są to oddzielne zagadnienia, mimo, że pokrewne. Wirtualny przepływ i pozyskiwanie informacji to różne kanały do dystrybucji treści, które należy przygotowywać zgodnie ze specyfiką danego kanału. O tym właśnie informują szkoleniowcy, specjaliści w swoim fachu na kursach dostępnych chociażby w serwisie Szkolenia24h.pl.
O co tyle hałasu?
A chociażby o umiejętne prowadzenie przez firmę fanpage`a na portalach społecznościowych, umiejętne, czyli takie, które nastawione będzie na zdobywanie fanów, wypuszczanie ciekawych postów, konkursów, zaproszeń na spotkania, a nie tylko na przeklejaniu obrazków z Demotywatory.pl czy też linków do własnych podstron. Trzeba wiedzieć, jak zdobyć przychylność i lojalność forumowiczów, jak nawiązać z nimi długotrwałą więź, a takich działań nie przeprowadzi się bez odpowiedniej wiedzy. Kluczowa jest tu różnorodna treść, która oczywiście musi być dopasowana do rodzaju działań, inna na Facebook czy Google+, inna dla SEM i SEO, jeszcze inna dla reklamy ukrytej w linkach sponsorowanych Adwords, czy na pożytek akcji marketingowych w e-mailingach i newsletterach.
Bez szkoleń trudno „ogarnąć” wszystkie te tematy, tak jak i kolejne dotyczące mierzenia efektywność mediów społecznościowych, marketingu wirusowego czy marketingu afiliacyjnego. Oczywiście ktoś, kto chce pozyskać te wszystkie wiadomości samodzielnie poprzez Internet to zdobędzie je, ale jeśli komuś zależy na czasie i szybkim uzupełnieniu wiedzy powinien skłonić się w kierunku szkoleń.
Czego jeszcze nie może zabraknąć w planie marketingowym?
W toku działań marketingowych nie może zabraknąć miejsca dla takich działań, jak budowanie i prowadzenie bloga, dalej tego, jakie powierzchnie reklamowe wybierać w portalach internetowych czy, jak ocenić skuteczność działań marketingu szeptanego w Internecie. Jednym słowem całe mnóstwo informacji, bez których współczesna firma nie może się obyć, gdyż koszty zaniechania w tym przypadku mogą być zbyt duże.
M-S-M
Z marketingiem internetowym za pan brat! - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.
© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.