Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Wyjazdy motywacyjne, szkolenia motywacyjne

Napisany przez szkolenia24h.pl dnia 2009-05-27 14:05:51. Aktualizowano 2024-03-14 12:49:20

Szkolenia motywacyjna mają na celu zachęcić do bardziej efektywnej pracy bądź współpracy biznesowej. Dodatkową wartością jest budowanie i zacieśnianie relacji między pracownikami, integracja zespołu, firmy.

Naukowcy już dawno odkryli, że człowiek do lepszej pracy potrzebuje czegoś więcej niż tylko pieniędzy. Pracownik pytany o to, czy wolałby więcej zarabiać czy być w inny sposób nagradzany, np. pochwałą szefa, miłą atmosferą w pracy lub dodatkowymi świadczeniami – w większości przypadków wybiera to drugie.

Stąd wynikają zagrożenie dla firmy - trudno utrzymać najlepszych i najbardziej wydajnych pracowników bez dodatkowych profitów. Dlatego już nie dziwi nas fakt, że coraz częściej szuka się innych metod motywowania pracowników. Popularne są rozbudowane systemy motywacyjne, przygotowywane każdorazowo "na miarę" - w zależności od aktualnych potrzeb przedsiębiorstwa. Jedną z popularniejszych metod motywowania pracowników są tzw. wyjazdy czy też imprezy motywacyjne oraz integracyjne, które to mozna traktować jak szkolenia motywacyjna dla pracowników.

Cel imprezy motywacyjnej, szkolenia:

Imprezy, szkolenia, wyjazdy motywacyjne to szczególny rodzaj wydarzenia, który przede wszystkim jest dedykowany dla pracowników firmy, a coraz częściej także dla kluczowych klientów. Przede wszystkim mają one służyć podniesieniu efektywności pracownika, lub też w przypadku, gdy impreza jest przygotowana dla klientów - podnieść poziom ich satysfakcji i umocnić więź z marką oraz produktem. Tego typu imprezy budują również pozytywny wizerunek firmy.

 

Jedne z ważniejszych zadań szkoleń integracyjnych, motywacyjnych to:

  • Budowanie zespołów, czyli Team building: tworzenie więzi interpersonalnych, zdolności komunikacyjnych miedzy członkami zespołu, stymulowanie zdrowej rywalizacji. Powyższe zadania spełnia impreza o charakterze integracyjno - motywacyjnym

  • Motywacja pracowników - system pobudzania zespołu do efektywnego wykonywania zadań, by osiągnąć wyznaczone cele organizacji, a także motywowanie pracowników do tego, by próbując osiągnąć cele osobiste, realizowali cele firmy – tu sprawdza się impreza o charakterze konkurencyjnym dla pracowników lub dla klientów.

  • Praca nad własnym słabościami – w przypadku utraty wiary we własne możliwości, niskiej samooceny czy nieśmiałości imprezy motywacyjne, niejednokrotnie pozwalają obudzić w pracowniku siłę walki i otworzyć się na innych ludzi oraz nowe pomysły

 Zyski dla firmy

Nie bez znaczenia z punktu widzenia firmy jest także to, że dobrze skonstruowany i odpowiednio przeprowadzony program motywacyjny sam się finansuje. Jeśli nagroda jest ukazana we właściwy, atrakcyjny sposób, a zainteresowanie nią umiejętnie podtrzymane, pracownicy podwajają swe siły i wypracowują dla firmy dodatkowe zyski.     Ich motywacja i zyski firmy rosną, a uczestnicy imprez wiedzą, że ich pracę ktoś docenia  i wynagradza - w zupełnie nietypowy i niezapomniany sposób.

Jeżeli programy integracyjne i imprezy zorganizowane są w sposób przemyślany, nie są one jedynie kosztowną fanaberią, ale inwestycją, dzięki której zyski firmy rosną. Mowa tu nie tylko o zyskach finansowych, ale także o integracji i zwiększeniu lojalności pracowników oraz ich motywacji do dalszej pracy. Wszystko zależy od celu, jaki dzięki programowi motywacyjnemu firma chce osiągnąć.

Na koniec pragnę zaznaczyć, że wyjazdy motywacyjne sprawiają, iż pracownicy czują się doceniani i rośnie w nich przekonanie o ich ważności. Imprezy integracyjne, motywacyjne to doskonałe narzędzie w ręku pracowników Działu Kadr. Warto taką formę gratyfikacji wprowadzać w firmach. Sama podwyżka często już nie wystarczy.

 Uwaga jednak - źle zorganizowane szkolenia, imprezy motywacyjne mogą przynieść więcej strat niż korzyści tak dla firmy, jak i dla pracowników. Dla firmy będzie to przede wszystkim starta dużej sumy pieniędzy, która mogłaby zostać lepiej zainwestowana; dla pracowników to strata psychiczna - mogą stracić wiarę w firmę, a co za tym idzie motywację i chęć do pracy. Należy więc uważać, aby imprezy, które mają motywować nie odniosły wręcz odwrotnego skutku, a te które mają integrować nie skłóciły wszystkich ze wszystkimi. Trzeba zatem pamiętać, żeby impreza motywacyjna w pełni spełniała swoją funkcję musi być projektowana pod konkretny produkt i firmę. Bardzo ważną kwestią jest dobór profesjonalnej i rzetelnej firmy, która pomoże nam w zorganizowaniu takiej imprezy.

 Pamiętajmy – kiedy pracownik zadowolony, to i wydajność pracy lepsza, a patrząc dalej - lepiej prosperująca działalność. Także zachęcam do organizowania imprez dla pracowników - sukces firmy gwarantowany!

 

Anna Słomińska

----------------------------------------------------------

Zapoznaj się z poradnikami w motywowaniu w pracy:

Motywacja  Motywowanie pracowników - 9 sposobów na sukces bez kosztów

 Najskuteczniejsze sposoby motywowania i inspirowania pracowników.

Co powinien zrobić pracodawca, aby nie tylko nie stracić dobrego pracownika, ale także zachęcić go do pracy? Czy liczy się tylko wysokość pensji? Okazuje się, że jest wiele innych czynników zwiększających efektywność pracy. W poradniku "Motywowanie Pracownika" kilka pomysłów i wskazówek.

Teraz możesz poznać najskuteczniejsze, najlepsze sprawdzone sposoby wywierania wpływu na ludzi, motywowania ich i inspirowania do działań. Gdy pozyskasz przychylność swoich pracowników, gdy będziesz potrafił sprawić, że zaangażują się w to, co robią, Twój sukces jest tylko kwestią czasu. Stosując te sposoby, osiągniesz swój cel znacznie szybciej, niż udawało Ci się to dotychczas.

motywowanie pracowników

Motywowanie - czym jest i czym nie jest. System okresowych ocen pracowniczych - SOOP

Autorzy opracownia podopowiadają jak zbadać potrzeby i motywatory pracownika, jakie są rodzaje motywatorów oraz zasady karania i nagradzania pracownika. W drugiej części opracowania przedstawiono jak zaplanować, przygotować i wdrożyć System Okresowych Ocen Pracowniczych oraz jakie  korzyści uzyska firma z  wdrożenia systemu.

 

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Wyjazdy motywacyjne, szkolenia motywacyjne - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.