Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Oferta tygodnia:

Do końca:2024-04-21

Było:1480zł

Jest:1380zł

Wydaje ci się, że o sprzedaży wiesz już wszystko?

Napisany przez M-S-M dnia 2017-06-27 09:24:52. Aktualizowano 2024-04-19 01:57:47

Nawet twardziele sprzedaży czasami walą głową o mur, gdy w grę wchodzi kontakt z naprawdę trudnym klientem. Szablonowe podejście do sprzedaży nie ma wówczas żadnych wartości, a na plan pierwszy wychodzą umiejętności dodatkowe, jakie?

Komunikacja

Myślisz, że o komunikacji powiedziano już wszystko? Z pewnością powiedziano wiele, ale trzeba pamiętać, że jest to tak szeroki temat, wciąż ewoluujący, że wciąż pojawiają się tu nowe techniki, nowe możliwości i nowe rozwiązania. A doskonalenie siebie, jako sprawnego mówcy to podstawa dla kogoś, kto chce sprzedawać i to z sukcesem. Co w tym temacie można zmienić? Wszystko! Obecnie na plan pierwszy wychodzą umiejętności aktywnego słuchania klienta, a nie tylko bombardowania go pytaniami, na które koniecznie ma przytakiwać!!! Klienci są już tak bardzo obciążeni najróżniejszymi reklamami czy ofertami, że zaczęli wręcz alergicznie reagować na regułki typu, czy jest pan/pani zainteresowana, bądź, czy chce pan/pani dołączyć do grona szczęśliwych odbiorców produktu X czy Y (to chyba najbardziej znienawidzone hasło, które powielane jest we wszystkich telemarketowych promocjach bądź tych rozsyłanych drogą mailową.) Wsłuchiwanie się w potrzeby to umiejętność, którą każdy handlowiec powinien opanować do perfekcji. Odpowiednie szkolenia dostarczą wiedzy w tym temacie.

Psychologia

Co kryje się pod tym szerokim hasłem? Chociażby radzenie sobie ze stresem i techniki do tego potrzebne, budowanie relacji długofalowych, poznanie osobowości klienta i wiele innych zagadnień, które pomogą przejść przez proces sprzedaży. Obecnie handlowcy mają już sposoby na każdego klienta; zachłannego, próżnego, wścibskiego, życzliwego czy tego przeciętnego, o którego zwykle nie trzeba mocno zabiegać. Ale rozpoznawanie osobowości klienta i jego potrzeb, to też sztuka, którą trzeba nabyć.

Handlowcy wiedzą, że w kontaktach osobistych muszą postawić na zmysły odbiorcy, bo cena za produkt to jedno, a drogie do finalizacji transakcji. Zawładnąć mózgiem klienta poprzez zapach, dotyk, słuch, to sztuka, która ociera się o neuromarketing, bo kupując produkt w mózgu każdego człowieka dochodzi do fizjologicznych reakcji i trzeba zrobić wszystko, aby te fizjologiczne reakcje były tylko przyjemne. Właściwy ubiór, miejsce, otoczenie, sygnały płynące z otoczenia, a dalej odpowiednia prezentacja produktu to niezwykle ważne elementy każdej sprzedaży.

Nowoczesne techniki prezentowania produktu/usługi

Gratisy, zniżki, upusty, degustacje są dobre, ale tylko do czasu, w pewnym momencie klient powie pass i odwróci się na pięcie, bo przygotowane gratisy nie będą w kręgu jego zainteresowania, a sztywna oferta finansowa będzie dla niego nieodpowiednia. Co wtedy? Okazuje się, że klienci działają nieracjonalnie, a im więcej im podamy informacji tym, większe prawdopodobieństwo, że klient niczego nie kupi. Obecnie specjaliści słaniają się do wniosków, że im mniej klientowi zaprezentujemy w pierwszym momencie prezentacji tym lepiej odbierze produkt i co najważniejsze zapamięta go! Nadmiar możliwości powoduje, że nie jesteśmy w stanie zapamiętać jego głównych cech i przestajemy wytężać mózg, proces sprzedaży zakończony fiaskiem. Nadal lubimy wybierać produkty z tak zwanej średniej półki, dlatego wszelkie kontrastowe oferty są mile widziane. Co to oznacza? Jeśli zależy nam na sprzedaży produktu A w cenie 100zł, musimy koniecznie umieścić go w ofercie razem z produktem B w cenie 300zł. Proste i nadal działa.

W dziedzinie handlu i sprzedaży wciąż dzieje się bardzo dużo, bo naukowcy badają nasze reakcje, nasze przyzwyczajenia i nasze preferencje względem zakupów. A wszystko po to, aby rzecz jasna jeszcze więcej sprzedawać. Stałe szkolenia dla handlowców, to podstawa, bo bez nich dosłownie w przeciągu dwóch trzech lat można pozostać w tyle za konkurencją, a tego przecież nie chce nikt.

M-S-M

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Wydaje ci się, że o sprzedaży wiesz już wszystko? - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.