Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Oferta tygodnia:

Do końca:2024-04-21

Było:1480zł

Jest:1380zł

TRADE MARKETING MANAGER - CZY JESTEŚ NIM W 100%?

Napisany przez B&O Navigator Firma Szkoleniowa Sp. z o.o. dnia 2022-03-09 16:26:23. Aktualizowano 2024-04-19 00:48:07

Lubimy część kreatywną w marketingu. Sypanie pomysłami i narzędziami marketingowymi to często nasza pierwsza reakcja na problem. Konsumenci nie znają naszej marki, więc mówimy "zróbmy kampanię marketingową", produkt słabo się sprzedaje więc myślimy "zmieńmy opakowanie".

Lubimy część kreatywną w marketingu. Sypanie pomysłami i narzędziami marketingowymi to często nasza pierwsza reakcja na problem. Konsumenci nie znają naszej marki, więc mówimy "zróbmy kampanię marketingową", produkt słabo się sprzedaje więc myślimy "zmieńmy opakowanie". W życiu codziennym jest podobnie. Uwielbiamy podsuwać gotowe rozwiązania, udzielać rad rodzinie i przyjaciołom, mamy gotową receptę na problem. Tymczasem trade marketing nie opiera się wyłącznie na pomysłach, czyli narzędziach. Trade marketing to znacznie szersze pojęcie niż kampania czy promocja i wiąże się z wieloma umiejętnościami.

 

Sprawdź, czy jesteś trade marketing managerem?

 

Sprawdź zatem, czy poniższe punkty stanowią Twoją strefę komfortu czy obszar do rozwoju:

  1. Uważnie śledzisz rynek, trendy i zachowania swoich klientów.
  2. Znasz i działasz w oparciu o insighty i potrafisz je przełożyć na działania trade marketingowe.
  3. Monitorujesz kanały dystrybucji, wiesz w jakim kierunku rozwijają się punkty sprzedaży.
  4. Wychodzisz poza schematy branżowe, szukasz inspiracji w innych branżach, podpatrujesz mechanizmy promocyjne i wdrażasz je w swojej kategorii.
  5. Pracujesz na liczbach, monitorujesz wyniki sprzedaży, prognozujesz sprzedaż, prowadzisz kalkulacje i dzięki nim potrafisz zaplanować materiały POS lub przekonać Managerów wyższego szczebla do swoich pomysłów.
  6. Na podstawie analiz potrafisz określić cele trade marketingowe dla swoich produktów/marki.
  7. Znasz wachlarz narzędzi trade marketingowych i potrafisz dobrać je do cyklu życia produktu/marki i postawionych celów.
  8. Znasz mechanizmy promocyjne i potrafisz zachować równowagę między nimi.
  9. Znasz strategie cenowe i umiesz je zastosować w trade marketingu.
  10. Znasz mechanizmy i triki psychologiczne, które są elementem trade marketingu.
  11. Spędzasz czas w terenie, rozmawiasz z klientami, znasz ich problemy, możliwości i ograniczenia.
  12. Efektywnie zarządzasz materiałami POS, które nie zalegają w magazynkach i bagażnikach samochodowych przedstawicieli.
  13. Potrafisz połączyć umiejętności marketingowe z wiedzą i umiejętnościami sprzedażowymi.

Wszystkie umiejętności i kompetencje potrzebne w trade marketingu nabywamy w drodze nauki. Najlepszą nauką jest praca na żywym organizmie, czyli w Twojej organizacji. Masz wówczas możliwość wdrożenia i oceny tych działań. Warto jednak uzupełniać te obszary, w których czujemy się mniej komfortowo lub brakuje nam wiedzy. Na naukę nigdy nie jest za późno, a trade marketing manager to siła napędowa wielu organizacji więc warto postawić na rozwój.

Autor

Izabela Bohdan-Talmont

Ekspert z zakresu marketingu. Autorka programów i trenerka prowadząca szkolenia dla trade marketing managerów z handlu offline "Trade marketing. Metody wsparcia wzrostu sprzedaży" oraz trade marketingu online "Trade marketing online. Wsparcie sprzedaży w internecie i narzędzia trade marketingowe w e-commerce".

Zapraszamy również do zapoznania się z tematyką szkoleń i warsztatów marketingowych dostępnych w kategorii "Szkolenia marketing". Do zobaczenia na szkoleniach.

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



TRADE MARKETING MANAGER - CZY JESTEŚ NIM W 100%? - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.