Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Taktyki autoprezentacji dla handlowców

Napisany przez B&O Navigator Firma Szkoleniowa Sp. z o.o. dnia 2013-05-21 17:49:44. Aktualizowano 2024-03-25 10:38:35

Marka 3T Train the Trainers udostępniła na swojej witrynie firmowej bezpłatne poradniki z zakresu sprzedaży i obsługi klienta przeznaczone dla handlowców i ich menedżerów.

Pierwszy zaprezentowany w "Bazie Wiedzy dla Handlowców" przez 3T Train the Traders bezpłatnym artykuł dotyczy przeglądu metod i technik autoprezentacji wykorzystywanych w procesie sprzedaży.

 

Poniżej prezentuję część artykułu:

 

Taktyki Autoprezentacji dla Handlowców

 

Taktyki autoprezentacji handlowca to inaczej sposoby na przedstawianie się klientowi w odpowiednim świetle. Nieświadomie używamy ich wszyscy przez większość życia. Używane w sposób świadomy, umożliwiają przekazanie innym takich informacji o sobie, których wymienianie bezpośrednie byłoby niewiarygodne lub źle widziane.

 

Najczęściej stosowane taktyki autoprezentacji:


1. Opisywanie siebie – w taki sposób, aby wywrzeć na innych pożądane wrażenie.

Polega na podawaniu do wiadomości pewnych faktów w nadziei, że odbiorca wyciągnie odpowiednie wnioski, co do właściwości nadawcy. Zamiast „Jestem doświadczonym doradcą klienta” – informacja niewiarygodna. Mówię „Od czasu, kiedy zaczynałem doradzać klientom, bardzo wiele się zmieniło w tej branży.” Można je również osiągnąć wyrażaniem postaw – sugerujących, że mamy takie a nie inne cechy:

  • ”Nie rozumiem, dlaczego tyle się mówi o tym, że tak trudno znaleźć pracę.”
  • Zamiast „Patrzcie, jaki jestem świetny. Od razu znalazłem robotę.”


2. Manipulacje pamięciowe.

  • „Na śmierć zapomniałem o dzisiejszym spotkaniu, zmarnują mi się kwiaty.” – zamiast po prostu się przyznać, że nie miałem ochoty przychodzić i niczego nie kupiłem.


3. Publiczne atrybucje – wyjaśnianie własnego zachowania w sposób zgodny z określonym wizerunkiem społecznym.

  • „Nie ma, o czym mówić, to był naprawdę skromny datek.” – po przekazaniu dużej darowizny, aby wydać się osobą jeszcze bardziej zamożną i szczodrą.
  • „Każdy postąpiłby tak samo na moim miejscu.” – umniejszanie swoich zasług.
  • „Całą noc imprezowaliśmy, nie mam pojęcia, jak pójdzie ten egzamin.” – jeżeli nie zdam, to, dlatego, że się nie uczyłem (a nie, np. że nie mam zdolności), jeżeli zdam – jestem genialny – skoro potrafię zdać bez przygotowania i po całonocnym piciu…
  • „Przeciwnik był silny, chłopaki nie dali rady.” – żeby nie powiedzieć, że ja też źle grałem w tym zespole.

czytaj dalej szkolenia-sprzedaz.com

 

Pełny tekst tego artykułu znajdziecie na witrynie firmowej 3T Train the Traders szkolenia-sprzedaz.com do odblokowania treści wystarczy login z facebooka czy twittera.


3T Train the Traders jest jest specjalistyczną i ekspercką marką prowadzącą zaawansowane szkolenia sprzedażowe dla handlowców i ich menedżerów.

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Taktyki autoprezentacji dla handlowców - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.