Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Szkolenie pilotażowe – doskonały sposób na pozyskiwanie klientów.

Napisany przez M-S-M dnia 2014-07-24 10:31:26. Aktualizowano 2024-04-23 17:52:37

Szkolenia pilotażowe inaczej nazywane także szkoleniami wstępnymi są coraz chętniej wykorzystywanymi narzędziem do pozyskania klientów.

Na czym to polega i jak wygląda sprawa wynagrodzenia w przypadku takich szkoleń? O tym w poniższym artykule.

Wśród poszukiwanych szkoleń przez firmy i instytucje są takie, które obejmują bardzo specjalistyczną wiedzę, czyli taką, której nie da się przekazać w ciągu kilku godzin, w związku z czym ich cena jest też bardzo wysoka. W takim przypadku nawet wnikliwe wczytywanie się w zaproponowany program szkolenia i analiza referencji nie są w stanie upewnić potencjalnego klienta o słuszności wyboru. Nikt przecież nie chce płacić 10 czy 20 tysięcy złotych za kota w worku. W takich właśnie przypadkach przygotowuje się szkolenia pilotażowe, które dostępne są w kilku formach:

- E-learning – może to być udostępniona platforma z wybranymi zagadnieniami, które najbardziej interesują klienta, dzięki czemu pracownicy mogą darmowo zalogować się na platformę i przeanalizować, czy właśnie takie zagadnienia najbardziej są im potrzebne.

- Bezpłatne szkolenie pilotażowe – czyli wycinek proponowanej tematyki przewidziany na maksymalnie 3 godziny zajęć. W tym czasie uczestnicy muszą ocenić czy proponowana tematyka, jak i sposób prowadzenia zajęć będzie im odpowiadał. (Czasami firmy wracają koszty dojazdu i posiłku firmom szkoleniowym, które zdecydowały się na przeprowadzenie szkolenia wstępnego.)

- Płatne szkolenie pilotażowe – czyli przewidziany blok tematyczny na 5 – 7 godzin zajęć. W tym czasie trener ma wystarczająco dużo czasu, aby zaciekawić tematyką szkolenia i pokazać swoje możliwości nauczania innych. Wycena jest indywidualna, ale nie powinna przekraczać 5 - 10% ceny właściwej za całe szkolenie.

Firma zainteresowana szkoleniem pilotażowym zobligowana jest do wynajmu sali szkoleniowej na swój koszt, do zapewnienia cateringu, w dobrym tonie jest pokrycie kosztów dojazdu szkoleniowca do wskazanego miejsca, a czasami i noclegu. Natomiast uczestnicy szkolenia wstępnego zobowiązani są do zgłaszania wszelkich uwag względem szkolenia na bieżąco, tak, by prowadzący mógł oszacować, czy jest w stanie sprostać wymaganiom grupy. Co więcej uczestnicy mają prawo domagać się zaświadczenia potwierdzającego ich udział w szkoleniu pilotażowym.

Pracownicy nowoczesnych firm szkoleniowych potrafią dostosować się do panujących realiów rynku i właśnie dzięki temu mogą liczyć na przyzwoity zarobek oraz nienaganną opinię od uczestników ich szkoleń. Umiejętność szybkiego reagowania na potrzeby klientów wymaga odpowiedniego przygotowania i chęci do podejmowania wyzwań obarczonych ryzykiem, ale jak mówi stare porzekadło, „kto nie ryzykuje ten nie wygrywa”.

M-S-M

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Szkolenie pilotażowe – doskonały sposób na pozyskiwanie klientów. - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.