Napisany przez szkolenia24h.pl dnia 2008-05-06 12:11:47. Aktualizowano 2023-05-29 15:53:33
Firmy szkoleniowe nadal muszą popracować nad skuteczną reklamą swoich usług wspomaganych o środki unijne dla poszczególnych kursów i szkoleń. Promocja tych świadczeń wciąż jest słaba, co przyczynia się do niewielkiego zainteresowania tego typu formami zdobywania wiedzy.
Pomimo, że korzystanie ze szkoleń jest normą w większości firm w Polsce, bo aż 90 procent firm określanych jako duże i średnie korzysta ze szkoleń, to nadal oferta atrakcyjnych kursów słabo rozwija się w firmach mikro. Firmy mikro zatrudniające od 1 do 9 osób organizują szkolenia pracownicze tylko 59 procentach takich organizacji. Najpopularniejszą formą szkoleń są szkolenia otwarte - stanowią one aż 70 procent wszystkich szkoleń zewnętrznych. Bardzo mało popularny jest e-learning: korzysta z niego tylko niewielki ułamek firm. Ta dziedzina szkoleń także musi oprzeć się na solidnej podstawie promocyjnej i reklamowej.
Największe potrzeby szkoleniowe dotyczą najczęściej zagadnień administracyjnych i obowiązkowych szkoleń z zakresu BHP, a także szkoleń zawodowych, bezpośrednio związanych z pracą wykonywaną w przedsiębiorstwie. Oznacza to, że osoby odpowiedzialne za sprawy szkoleń dostrzegają potrzebę kształcenia przede wszystkim w zakresie związanym z podstawową działalnością firmy. Warto jednak również zauważyć, że ponad 40% firm odczuwa potrzebę dokształcenia pracowników w dziedzinach takich jak marketing, promocja, reklama, PR, techniki sprzedażowe a także w dziedzinie umiejętności osobistych przydatnych w prowadzeniu biznesu.
Korzystanie z funduszy unijnych
W 2005 roku z funduszy unijnych przeznaczonych na dofinansowanie szkoleń skorzystało tylko 7% ogółu firm! A główną przyczyną tak ograniczonego wykorzystania pomocy unijnej w zakresie szkoleń był brak wiedzy. Aż jedna czwarta wszystkich firm przyznaje, że nie wiedziała o możliwości skorzystania ze środków unijnych w celu dofinansowania szkoleń, można też przypuszczać, że w grupie firm, które nie zdecydowały się na skorzystanie z tej możliwości z innych powodów, wiedza o funduszach unijnych przeznaczonych na szkolenia także była niepełna.
W 2006 roku z dofinansowanych szkoleń skorzystało już około 24 procent firm i według danych szacunkowych w najbliższych latach wskaźnik ten ma jeszcze wzrosnąć. W rozpowszechnianiu dofinansowanych szkoleń z EFS zdecydowanie może pomóc reklama w TV, prasie, czy w Internecie.
Źródło: www.ipsos.pl
M-S-M
Szkolenia w Polsce - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.
© 2010 - 2023 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.