Napisany przez Michalska Małgorzata dnia 2017-01-12 13:31:37. Aktualizowano 2024-04-12 22:23:06
Do rozstrzygnięcia zostaje wiele pytań. Jaką firmę szkoleniową zatrudnić? Ile powinno kosztować szkolenie? Co zrobić, aby czas spędzony na szkoleniu był efektywny i przełożył się na efekty codziennej pracy?
Rynek szkoleniowy jest ogromny. Możliwość uzyskania licznych dofinansowań w ostatnich latach, jeszcze bardziej przyczyniła się do powstania różnego rodzaju firm proponujących tematyczne treningi dla firm.
Jak się zabrać za wyselekcjonowanie najlepszej firmy szkoleniowej? Na co zwrócić uwagę poszukując firmy, która organizuje szkolenia dla firm?
Jakie kryteria przyjąć do oceny szkolenia dla firm i jego organizatora?
Trenerzy – kogo zatrudnia firma szkoleniowa
Pracownik lub grupa pracowników powracający ze szkolenia pełni inspiracji, nowej wiedzy, świeżego spojrzenia i entuzjazmu są najlepszą rekomendacją dla wybranej firmy szkoleniowej. Wiele zależy jednak od samego trenera czy eksperta zatrudnionego przez firmę szkoleniową. Warto zwrócić uwagę, że poza wiedzą, którą prowadzący ma przekazać grupie szkoleniowej, istotny jest sposób prowadzenia zajęć, przekazywania informacji a także praktyczny aspekt ich wykorzystania. Nikt nie wymaga, aby każdy trener był pasjonatem dziedziny, w której się specjalizuje, jednak wiarygodność i zaangażowanie pomagają wzbudzić zainteresowanie słuchaczy. Warto więc przyjrzeć się sylwetkom trenerów zaproponowanych przez firmę szkoleniową do prowadzenia zajęć i najlepiej wybrać tych, którzy mają praktyczne doświadczenie we wskazanym obszarze. Nie bez znaczenia jest także osobowość i umiejętności interpersonalne, które w znacznym stopniu wpływają na jakość szkolenia.
Diagnoza potrzeb szkoleniowych pracowników firmy
Kiedy już zakończy się trud wyselekcjonowania firm szkoleniowych, przychodzi czas na otrzymanie konkretnej oferty. Na tym etapie doboru firmy szkoleniowej mogą pojawić się aspekty, które pokażą prawdziwe nastawienie firmy do oczekiwań klientów. Godna uwagi firma szkoleniowa po rozpoznaniu potrzeb firmy powinna nawiązać kontakt w celu upewnienia się, że wstępne propozycje spełnią oczekiwania firmy. Na etapie przygotowywania oferty szkolenia istotne jest rozpoznanie jakie cele firma chce osiągnąć organizując to szkolenie, jakie są oczekiwane rezultaty i kim będą słuchacze szkolenia. To w jaki sposób firma szkoleniowa pracuje podczas przygotowywania oferty rzutuje na cały kurs i jego ostateczne efekty. Jeśli analiza potrzeb szkoleniowych firmy będzie powierzchowna, trudno spodziewać się dobrych efektów i zainspirowanych kursem słuchaczy.
Narzędzia i materiały
Z punktu widzenia słuchaczy szkolenia niezwykle istotne w przyswajaniu wiedzy są materiały wykorzystywane podczas zajęć. Zajęcia szkoleniowe prowadzone z pomocą ciekawych, angażujących treści, grafik, gier czy filmów, mają o wiele lepsze rezultaty. Przygotowanie praktycznych i użytecznych narzędzi wymaga czasu i doświadczenia trenera, ale w taki sposób uwiarygadnia on swoje zaangażowanie, doświadczenie i pasje do przekazywania wiedzy. Dobry materiał przyniesiony do miejsca pracy ze szkolenia i taki, z którego pracownicy nadal będą korzystać i zaglądać w razie potrzeby, jest dowodem na to, że szkolenie nie było straconym czasem i budżetem firmy.
Odmowa współpracy ze strony firmy szkoleniowej
Już od pierwszej rozmowy z firmą szkoleniową należy określić jakie cele chce osiągnąć firma organizując zamawiany kurs. Może się zdarzyć, że po omówieniu założeń do szkolenia, firma wycofa się z jego realizacji. Najbardziej odpowiedzialne firmy nie mają bowiem oporów przed rezygnacją, jeśli oczekiwania klienta wybiegają poza zakres ich działalności, doświadczenie czy możliwości wysłania na szkolenie odpowiednio wykwalifikowanego trenera, albo też warunki stawiane przez klienta burzą porządek przygotowywania szkoleń i od razu skazują je na niepowodzenie.
Referencje
Kopalnią wiedzy o jakości szkoleń danej firmy są fora internetowe czy grupy dyskusyjne. Ponadto w przygotowanej ofercie powinny znaleźć się referencje dotychczasowych klientów. Warto też zwrócić uwagę na oceny konkretnych trenerów i długość ich współpracy z daną firmą szkoleniową.
Koszt organizacji szkolenia
Cena organizacji szkolenia zawsze skupia sporą uwagę. Szkolenia bowiem potrafią kosztować dość dużo, ale mogą też zdarzyć się oferty niezwykle korzystne. Z kolei zbyt niski kosztorys powinien być sygnałem, że szkolenie może nie spełnić oczekiwań.
Pochopny i niewłaściwy wybór firmy szkoleniowo-doradczej może skutkować niezadowoleniem uczestników ze szkolenia i brak oczekiwanego rezultatu. Pracownicy zamiast dodatkowych inspiracji, entuzjazmu i wiedzy, wyniosą ze szkolenia dawkę demotywacji i zniechęcenia do rozwoju kompetencji.
Szczegółowe oferty firm szkoleniowych można znaleźć na https://aleo.com/pl/firmy/uslugi-dla-firm/uslugi-hr-i-kadrowo-placowe/szkolenia
Szkolenia dla firm – jak wybrać odpowiednią firmę szkoleniową? - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.
© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.