Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Oferta tygodnia:

Do końca:2024-04-21

Było:1480zł

Jest:1380zł

Strategia cenowa – kluczowy element, który pomoże Ci osiągnąć cel

Napisany przez Malinowski Grzegorz dnia 2022-07-12 09:29:48. Aktualizowano 2024-04-18 02:40:11

Wykorzystywanie odpowiedniej polityki cen do realizowania założeń przedsiębiorstwa to niezbędny element strategicznego planowania.

Ustalona cena pozycjonuje Twój produkt lub usługę na rynku, a tym samym określa docelowego konsumenta. Taka koncepcja jest dynamiczna i często będzie ulegać zmianie, jeśli chcesz utrzymać przy sobie klientów i zdobyć nowych. Jak dobrze ją przygotować?

 

Strategia cenowa ustala wartości oferowanych produktów lub usług, dzięki którym możesz osiągać zyski. Jest kluczowa w relacji z obecnym i przyszłym klientem – wyznacza poziom jego zadowolenia i wpływa na przyrost nowych konsumentów. W sprzedaży internetowej odrywa kluczową rolę – decyduje o sukcesie lub porażce sprzedaży. W sieci klient błyskawicznie porówna ceny tego samego produktu w kilkunastu sklepach naraz i zawsze wybierze tańszą ofertę, dlatego powinieneś dobrze przygotować się do ustalania swojej strategii. Potrzebujesz rzetelnych analiz otoczenia i będziesz zmuszony wykonać kilka testów. W tym procesie unikaj błędnych kalkulacji, dlatego jeśli możesz, korzystaj z pomocy fachowców – https://brandly360.com/pl/strategia-cenowa/.

 

Jak ustalać strategię cenową?

 

Najczęściej wyznaczasz cenę w taki sposób, że do kosztu wytworzenia lub zakupu gotowego produktu narzucasz określoną marżę. Ta wartość nie powinna być przypadkowa, ale poparta dokładną analizą cen produktu lub usługi na rynku. Inną metodą jest ustalanie cen podobnych do konkurencji. I ten sposób może być chybiony, jeśli zakładasz, że konkurencja wyznaczyła cenę po przeprowadzeniu szczegółowych analiz rynku. Takie działania mogą powodować, że cena będzie za wysoka i spowoduje utratę klientów lub zbyt niska, co wpłynie niekorzystnie na Twoje zyski. Nigdy nie równaj cen do konkurencji, ponieważ nie wiesz, w jakiej znajduje się sytuacji finansowej – równie dobrze może stać na skraju bankructwa i wyprzedawać towar po zaniżonych wartościach.

 

 

Dlaczego warto ustalać strategię cenową dla swojej firmy?

 

Dzięki odpowiedzialnej polityce cen unikniesz niekorzystnych dla swojej działalności decyzji, a błędy mogą sporo kosztować. Tylko dokładne i profesjonalne zaplanowanie strategii cenowej umożliwi Ci zwiększenie efektywności działań i pomoże osiągnąć wyznaczone cele – utrzymasz przewagę nad konkurencją i zyskasz rozpoznawalność marki. Takie działanie zwiększa zyski w krótkim czasie lub buduje długofalowo wizerunek przedsiębiorstwa. Odpowiednia cena utrzymuje obecnych klientów i zwiększa szanse na pozyskanie nowych.

 

Wybierz jedną z polecanych strategii cenowych i realizuj swoje cele. Z takim narzędziem skutecznie wykreujesz wizerunek firmy niezawodnej, w której cena jest wyższa niż u konkurencji albo poprzez niską cenę rynkową zwiększysz dostępność swojej marki dużej grupie odbiorców.

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Strategia cenowa – kluczowy element, który pomoże Ci osiągnąć cel - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.