Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Pracownik wyszkolony = Sukces firmy

Napisany przez Edukey - Szkolenia jutra dnia 2014-05-07 20:17:27. Aktualizowano 2024-04-24 01:41:54

Mogłoby się wydawać, że w dzisiejszym świecie Gospodarki Opartej na Wiedzy wszyscy znają zalety szkoleń i nikogo nie trzeba do nich przekonywać. Zwłaszcza w świetle badań Saratoga HC Benchmarking 2013, które wykazały że każda złotówka przeznaczona na rozwój pracownika, to ok. 170% zysku dla firmy.

A jednak w Polsce nadal niewielu pracodawców jest chętnych by zainwestować w swojego pracownika dodatkowe środki. Niniejszy artykuł ma na celu wskazanie wymiernych korzyści jakie daje dokształcanie pracowników.

 

Gospodarka Oparta na Wiedzy

Szkolenia i edukacja są pierwszym z czterech filarów Gospodarki Opartej na Wiedzy, obok infrastruktury informatycznej, bodźców ekonomicznych i warunków instytucjonalnych oraz systemów innowacji. Według teorii GOW wykształcenie i kwalifikacje są niezbędne do tworzenia, przekazywania i wykorzystywania wiedzy, a nakłady poniesione na szkolenia przyczyniają się do zwiększenia tempa wzrostu gospodarczego.

 

Wykwalifikowany pracownik źródłem sukcesu firmy

Szkolenia wpływają pozytywnie na funkcjonowanie firmy na rynku, gdyż pracownik który zna się na tym co robi stanowi najlepszą wizytówkę firmy, bo w głównej mierze od umiejętności załogi zależy ostateczne zadowolenie klienta. Można by rzec, że jesteśmy tak mocni jak nasze najsłabsze ogniwo. Przeszkolona kadra lepiej wykonuje swoje obowiązki, tym samym przyczyniając się do poprawy jakości i ilości świadczonych usług lub produkowanych wyrobów. Wykwalifikowany pracownik może również prezentować firmę na konferencjach czy prowadzić firmowego bloga, wypracowując tym samym wizerunek eksperta.

 

Oszczędność czasu (i pieniędzy)

Niezmiernie ważną korzyścią wynikającą z doszkalania pracowników jest zwiększenie ich efektywności. Taki pracownik, który potrafi posługiwać się swoimi narzędziami pracy i który wie co i jak robić, będzie to robił sprawniej. Przykładem może być znajomość korespondencji seryjnej, która skraca czas przygotowania dokumentów do wysyłki – nie trzeba adresować ręcznie każdej koperty. Nie będzie także potrzebne częste kontrolowanie oraz poprawianie ze strony przełożonych, którzy tym samym będą mogli poświęcić zaoszczędzony czas na swoje inne obowiązki.

 

Motywujące szkolenia

Pracownicy coraz częściej poszukują pracy, która nie tylko zapewni im byt, ale też takiej w której będą mogli się rozwijać, a ich zaangażowanie będzie doceniane. Szkolenie może być ważnym czynnikiem motywującym pracowników, nagrodą i wyróżnieniem. Daje pracownikowi wyraźny przekaz, że firma o niego dba i wiąże z nim swoją przyszłość.

 

Zwiększenie przywiązania do firmy

Pracownik, który widzi, że firma dba o jego rozwój będzie mniej chętny do poszukiwania innego pracodawcy. Szkolenia pomogą pracownikowi utożsamić się z firmą, stać się jej integralną częścią. Dzięki temu pracodawca może zaoszczędzić na czasie i kosztach ponownej rekrutacji oraz wdrożenia nowej osoby.

 

Integracja

Grupowe szkolenia miękkie, w których uczestniczą zarówno przełożeni jak i podwładni, wyjazdy szkoleniowe, są szansą do lepszego poznania się, nawiązania koleżeńskich relacji a tym samym na poprawę atmosfery pracy. Dają także szansę na wymianę poglądów oraz poprawę komunikacji w firmie.

 

Elastyczność

Obecnie żyjemy w czasach trudnych warunków rynkowych. Dobra passa może się zmienić z dnia na dzień. Dlatego trzeba być elastycznym. Ciężkie czasy często wymuszają procesy transformacji, a wtedy w trudnej sytuacji znajduje się zarówno firma i pracownik. Szkolenia dają pracownikom szansę dostosowania się do nowych warunków, a gdy zachodzi konieczność przekwalifikowania lub wzięcia na siebie nowych obowiązków są niezbędne. Szkolenia pomagają załodze zwiększyć elastyczność w podejściu do reorganizacji oraz obniżają poziom frustracji.

 

Podsumowanie

Oszczędzanie na szkoleniach w rzeczywistości nie jest więc żadną oszczędnością, a często może powodować wyraźne straty finansowe. Bo to od pracowników w znacznej mierze zależy sukces firmy i dlatego warto dbać o ich rozwój. Rynek szkoleń posiada niezwykle bogatą ofertę, od szkoleń poprawiających nasze umiejętności miękkie, poprzez kursy z obsługi narzędzi poprawiających efektywność pracy, takich jak MS Excel, aż po szkolenia specjalistyczne. Każdy pracodawca znajdzie szkolenie, które będzie odpowiedzią na potrzeby jego i zespołu, a jak to zrobić podpowiemy w następnym artykule.

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Pracownik wyszkolony = Sukces firmy - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.