Napisany przez Malinowski Grzegorz dnia 2021-11-23 10:11:46. Aktualizowano 2024-03-24 14:38:01
To naturalne, że każda firma chciałaby zatrudniać wyłącznie specjalistów. Jednak znalezienie odpowiedzialnych osób z kwalifikacjami odpowiednimi na konkretne stanowisko i równocześnie z odpowiednimi umiejętnościami społecznymi bywa trudne. Dlatego też przy zatrudnianiu pracowników warto skorzystać z profesjonalnego doradztwa. Dzięki niemu przeprowadzenie procesu rekrutacyjnego i znalezienie w nim odpowiednich pracowników będzie dużo prostsze w realizacji.
Podczas rekrutacji częstym problemem jest brak konkretnego opisu stanowiska, na jakie prowadzony jest nabór. Tym samym rekruter może mieć wątpliwości, co do tego, jakie umiejętności, kompetencje i doświadczenie powinien mieć kandydat na konkretne stanowisko. Z tego właśnie powodu dobrze jest przedyskutować ze specjalistą to zagadnienie i sporządzić dokładne opisy poszczególnych stanowisk. Opisy te pozwalają na stworzenie wobec pracowników czytelnych i jasnych oczekiwań, które usprawniają organizację pracy. Stwarzając opis stanowiska, można też upewnić się, czy jest ono niezbędne i czy powinno zostać obsadzone w najbliższym czasie. Nie bez znaczenia jest także organizacja czasu pracy szkolenie, która będzie zdecydowanie lepsza, gdy każdy z pracowników będzie doskonale wiedział, jakie ma obowiązki na konkretnym stanowisku.
Budowanie modeli kompetencyjnych to działanie, które składa się z kilku etapów. Pierwszym z nich jest stworzenie listy kluczowych kompetencji. Dzięki temu można wyznaczyć mocne strony pracowników oraz te, które jeszcze wymagają rozwoju. To oczywiście pierwszy krok do zbudowania ścieżek rozwoju oraz do zidentyfikowania ewentualnej potrzeby dokształcania pracowników. Zdarza się, że dobrze dobrane szkolenia mogą rozwinąć kompetencje wielu pracowników w krótkim czasie. Wraz ze specjalistą można opracować katalog kompetencji, który będzie najlepszy do rozwoju firmy i osiągnięcia przez nią założonych celów.
Poznaj - Technika Pomodoro: efektywne zarządzanie czasem
Bardzo ważnym elementem zarządzania zasobami ludzkimi jest także badanie satysfakcji oraz opinii pracowników. To właśnie one wpływają bezpośrednio na ich zachowania. Dzięki rzetelnym badaniom można na bieżąco monitorować zadowolenie pracowników z działania firmy oraz w razie potrzeby, wskazać obszary do poprawy. Pozwala to na zmniejszenie rotacji pracowników i pozwala na lepsze skupienie się na wykonywaniu codziennych obowiązków. Nie od dziś wiadomo, że zadowoleni pracownicy są bardziej zmotywowani do działania, rzadziej korzystają ze zwolnień lekarskich i chętniej podejmują się dodatkowych obowiązków. Jednak przede wszystkim zdecydowanie rzadziej rezygnują oni z pracy. To wszystko sprowadza się do tego, że firma nie jest zmuszona do poszukiwania kolejnych kandydatów na stanowiska oraz inwestowania w ich szkolenie i przygotowanie do pracy. Wysoka satysfakcja pracowników może zaowocować ich większą kreatywnością i chęcią do wykazania się. Z tego właśnie powodu nigdy nie należy jej bagatelizować i ignorować. Najlepszym rozwiązaniem natomiast byłoby skorzystanie z profesjonalnego doradztwa hr, które często podejmują się niezależnego badania opinii pracowników.
Artykuł powstał przy współpracy z firmą szkoleniowią Integra-consulting
Organizacja czasu pracy a szkolenie - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.
© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.