Napisany przez Grupa Szkoleniowa SOLBERG Sp. z o.o. dnia 2019-03-11 12:25:39. Aktualizowano 2024-04-25 10:45:02
Obsługa Klienta. Czy na pewno wiesz co robisz ?
Szacuje się, że średnia wartość każdego straconego klienta w Polsce wynosi 145 euro rocznie, a straty wynikające z utraconych zysków firm sięgają blisko 18 mld dolarów (źródło: Genesys Telecommunications Laboratories, Inc.)
Badania mówią jasno, że kulą u nogi wielu firm jest bardzo niska jakość obsługi klienta. A czy nie powinno być tak, że obsługa klienta powinna być na jak najwyższym poziomie ?
Obsługa Klienta (ang. Customer service) z definicji wynika że to wszystkie interakcje między klientem a dostawcą produktu lub usługi, zarówno w momencie sprzedaży ale także po jej zakończeniu. Obsługa klienta dodaje wartość do każdej usługi lub produktu jakie oferuje firma i buduje relacje na poziomie firma – klient.
„Celem firmy jest zapewnienie obsługi klienta, która nie tylko będzie najlepsza, ale stanie się legendarna” [Sam Walton]
Inwestuj w obsługę klienta ! Dlaczego ?
Dlatego, że najczęstszym powodem odchodzenia Klientów do firm konkurencyjnych jest właśnie zła obsługa Klienta.
Co jest najważniejsze ?
Pozytywne doświadczenie Klienta. We wszystkich kontaktach z klientem to pozytywne doświadczenie jest najważniejsze. Na świecie znamy globalne marki, które są uwielbiane przez ludzi. Na pozytywne doświadczenia wypływa jakość produktów / usług, obsługa Klienta. Pozytywnie wpływa również poczucie przez klienta że jest ważny przed i po zakupie. Sposób reklamacji i jej przebieg również pozytywnie wpływa na pozytywne doświadczenia. To wszystko ma ogromny wpływ na to czy Klient do nas wróci.
Kolejnym waznym krokiem jest wyjątkowe traktowanie KAŻDEGO klienta.
Podczas osobistego spotkania ale także podczas korespondencji mailowej. Drobne gesty potrafią zdziałać cuda. Najlepszą zasadą jest powiedzenie „traktuj innych, jak sam chciałbyś być traktowany”
Dostępność dla klienta. Z pozoru proste ale często klienci są zawiedzeni w tym temacie. Jeśli klient prosi o kontakt w danym dniu o danej godzinie, to najprawdopodobniej właśnie ta data to twój szczęśliwy dzień. Dla Klienta liczy się to, czy dotrzymujemy słowa i sprawdza czy obsługa klienta jest na pierwszym miejscu.
Dokonaj zmian. Jakich ?
Z doświadczenia zapewne znasz miejsca do których wracasz, bo obsługa w tych miejscach jest wzorowa.
Więc klucz sukcesu jest prosty. Stosuj 3 najważniejsze czynniki które wpływają na jakość obsługi klienta:
Te czynniki zazwyczaj nie są perfekcyjne i trzeba nad tym popracować.
Rozpisz sobie na kartce każdy czynnik i szczerze odpowiedz sobie na pytania czy każdy czynnik wygląda wzorcowo.
Każdy czynnik wymaga poświecenia ze strony usługodawcy i dobrego kontaktu. Tak, aby klient miał poczucie że jest pod opieką, jego problem zostanie rozwiązany i że zostanie z wami na dłużej.
Na zakończenie cytat: „W dzisiejszych czasach obsługa klienta to jednoćześnie sztuka i nauka. Wymaga szybkości, empatii i dobrej znajomości technologii” [Daniel Lemin]
Wszystkie pytania i odpowiedzi znajdziecie na szkoleniu organizowanym przez Grupę Szkoleniową SOLBERG.
http://www.solberg-szkolenia.pl/szkolenia-otwarte/najwyzsze-standardy-obslugi-klienta
Zapraszamy !
artykuł oparty na informacjach ze strony: https://www.callpage.pl/blog/customer-service.
Obsługa Klienta. Czy na pewno wiesz co robisz ? - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.
© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.