Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Oferta tygodnia:

Do końca:2024-04-28

Było:1480zł

Jest:1380zł

Nauka angielskiego – kursy angielskiego

Napisany przez szkolenia24h.pl dnia 2009-12-18 10:35:58. Aktualizowano 2024-04-23 12:41:34

Nie każdy ma predyspozycje do nauki języków obcych. W dzisiejszych czasach, kiedy granice pomiędzy krajami powoli się otwierają i podróżowanie stało się łatwiejsze, kiedy do zdobycia pracy niezbędne jest przynajmniej dobre władanie w mowie i piśmie językiem obcym, każdy jednak stara się nauczyć poprawnie władać przynajmniej jednym.

Najpopularniejszym ze sposobów komunikacji jest z pewnością język angielski, który można śmiało nazwać językiem świata. Obecnie w szkołach językowych można przebierać w wielu ofertach nauczania: konwencjonalnych i niekonwencjonalnych, spośród których każdy może wybrać najlepszą dla siebie.

METODA CALLANA

Metoda istnieje od 1960 roku dzięki Robinowi Callanowi. Początkowo stosowana była w armii celem nauczenia żołnierzy szybkiego posługiwania się językiem w mowie. Dzisiaj to jedna z najbardziej popularnych metod nauczania w szkole.

Bazuje przede wszystkim na konwersacji. Kursanci rozmawiają z nauczycielem używając słówek z konkretnej lekcji. Mają odpowiadać intuicyjnie, bez zastanowienia się. W związku z tym, co zdaniem przeciwników uznawane jest za wadę, tempo zajęć jest bardzo wysokie (240 słów na minutę, podczas gdy normalne tempo to 170). Ze względu na tę prędkość i naukę odtwórczą uważa się, że nie popiera samodzielnego myślenia. Lekcje prowadzone są tylko i wyłącznie w języku nauczanym. Przymus mówienia likwiduje nie tylko nieśmiałość, ale także barierę językową. Często powtarza się materiał, co ma na celu utrwalić go. Zakłada się, że kursanci nie będą wykonywać żadnych notatek. Ma to na celu zmusić ich do lepszego zapamiętywania przerobionego materiału. Prawie nie ma zadań domowych, co także skraca czas nauki.

Metoda Callana przypomina sposób nauki małego dziecka – słucha i powtarza to, co usłyszy. Poprawności wypowiedzi uczy się „przy okazji”. Z racji, że nastawiona jest na komunikację mówioną, minusem tej metody jest brak skoncentrowania się na języku pisanym i czytanym.

Cena jednej lekcji to ok. 20zł/godzina. Uzależniona jest od szkoły, która naucza tą metodą, długości kursu i rabatów, miasta.

METODA HELEN DORON

Pojawiła się w 1985 roku za sprawą znakomitej lingwistki Helen Doron, która odniósłszy sukces w nauczaniu najmłodszych, otworzyła pierwszy Ośrodek Wczesnego Rozwoju Dziecka, który skupia się na szkoleniu nauczycieli oraz przygotowywaniu metod dydaktycznych.

Metoda ta skierowana jest przede wszystkim na naukę najmłodszych, nawet w wieku od 6 miesięcy do 14 lat. Zakłada naukę języka mówionego dla niemowląt i młodszych dzieci przez okres od 4 do 5 lat oraz 3 lata nauki pisania i czytania dla dzieci starszych. Dzięki takiemu systemowi można nauczyć się nie tylko rozmawiać w języku angielskim, ale także mówić poprawnie gramatycznie. Rozpoczęcie nauki języka obcego na tak wczesnym etapie rozwoju dziecka sprawi, że będzie ono rosło w otoczeniu dwu języków: ojczystego i obcego, na który uczęszcza oraz będzie rozumiało oba. Poza tym tak wczesny początek edukacji przyczynia się do rozwinięcia zdolności umysłowych dziecka.

Zajęcia prowadzone są w małych grupach – od 4 do 8 dzieci. Najmłodsi mogą w nich uczestniczyć z rodzicami, co daje poczucie bezpieczeństwa i zwiększa aktywność na zajęciach. Regularne powtórki przerobionego materiału jest nie tylko przyjemne, ale także motywujące.

Kursy językowe metodą Helen Doron kładą nacisk na zabawę. Są pełne gier i piosenek.

Cena rocznego kursu uzależniona jest od jego rodzaju (dostępnych jest 10) i waha się od 870zł do 1690zł.

METODA BERLITZA

Pierwsza szkoła, w której nauczano języka metodą Berlitza, powstała w roku 1878.

Założeniami przypomina ona metodę Callana. Kładzie się tutaj nacisk przede wszystkim na mówienie, co jest bardzo korzystne dla słuchowców. Kilkakrotnie zmieniani podczas kursu lektorzy przyzwyczajają słuchaczy do rozumienia języka w wielu różnych akcentach. Gramatyki słuchacze uczą się „przy okazji”. Pomocne są także książki, ilustracje, szeroka gama gestów, które pomagają zrozumieć to, co mówi nauczyciel i w szczególności pomagają przyswoić język wzrokowcom.

Nauka prowadzona jest tylko w nauczanym języku. Ma to na celu pomóc uczniom w nauce myślenia w języku obcym.

Cena kursu metodą Berlitza waha się od 1600zł do 3000zł.

METODA TOTAL IMMERSION

Szkoła Berlitza stosuje także metodę Total Immersion („Całkowite Zanurzenie”). To doskonały sposób nauki dla wszystkich tych, którym zależy na szybkim nauczeniu się języka obcego. Zajęcia kładą nacisk na intensywną konwersację – nawet 12 lekcji w ciągu dnia. Język kursantowi towarzyszy przez cały dzień, w każdej niemalże sytuacji, co wpływa na osiągnięcie szybkich postępów w nauce.

Długość kursu zamyka się w 8 tygodniach, natomiast cena to 8000 zł/tydzień.

METODA SITA

Opiera się na odkryciu naukowym z zakresu nowatorskich technik uczenia się i wpływu stanu relaksu na zdolności percepcji i zapamiętywania informacji przez człowieka. Polega na kilkakrotnej percepcji informacji, które przyswoić ma osoba ucząca się. Nauka odbywa się w stanie zrelaksowania, jak i aktywności umysłu. Tekst przekazywany jest w formie pisanej, mówionej i czytanej. Uruchamiają się wówczas różnorodne skojarzenia i emocje, które sprzyjają procesowi zapamiętywania.

Nauka przebiega etapowo. Podstawową kwestią jest zdobycie umiejętności relaksu. Bez niej nauka tą metodą nie jest możliwa. Osiągnięcie stanu relaksu jest sprawą indywidualną. Pomocne w tym jest urządzenie SITA, które ma także zastosowania medyczne. Jak czytamy na stronie www metody nauka umiejętności relaksu waha się od 2 do 5 dni. Pierwsza faza o długości ok. 20 minut nosi nazwę: „Inicjuję”. Wówczas uczeń odczytuje na głos tekst w języku polskim, następnie odsłuchuje z taśmy ten sam tekst w języku angielskim. Druga faza, która trwa 40 minut, nosi nazwę – „Zapamiętuję”. W stanie relaksu przesłuchuje się przerobioną lekcję kilkakrotnie. Następnie ważne jest pozostanie w stanie relaksu przez ok. 10 minut od zakończenia lekcji, gdyż decyduje to o uzyskaniu efektu zapamiętania. Kolejna z faz – „Aktywizuję” polega na głośnym wypowiadaniu zapamiętanych słów i zwrotów. Długość trzeciej fazy to ok. 30 minut. Czwarta faza nauki – „Powtarzam” trwa ok. 40 minut. Zbliżona jest ona nieco do fazy drugiej. Po każdych trzech fazach lekcji uczeń powtarza każdą i wprowadza się w stan relaksu, także przez 10 minut po wysłuchaniu.

Zdecydowaną zaleta metody SITA jest możliwość dostosowania tempa nauki do indywidualnego zapotrzebowania oraz możliwości. Umiejętność komunikatywnego porozumiewania się w języku obcym uzyskać można już po około 44 godzinach nauki w systemie. Nauka z wykorzystaniem tej metody to nie tylko ogromna oszczędność czasu, ale przede wszystkim ogromne korzyści dla organizmu. Poprawia się nie tylko koncentracja, ale także samopoczucie oraz zdrowie.

Cena, jaką trzeba zapłacić, by móc uczyć się z wykorzystaniem tej metody jest dość wysoka. Za sam zestaw SITA zapłacić trzeba 799zł (z VAT). Natomiast cena pakietów językowych z zestawem uzależniona jest od ilości poziomów językowych i waha się od 2144 zł do 3289 zł.

METODA HOLISTYCZNA

Polega na połączeniu ze sobą trzech poziomów przekazu: emocjonalnego, fizycznego i intelektualnego. Łączy ona ze sobą naukę języka z technikami przyspieszonej nauki oraz treningiem motywacyjnym.

Cena kursu: 1000 – 1500 zł/rok.

METODA WILKA

Należy do zespołu niestandardowych metod nauczania, a rekomendacją dla niej może być to, że za jej pomocą przyswajają język ministrowie RP i dyrektorzy banków. Założeniem jest nauka na cudzych błędach.

Zajęcia trwają 90 minut. W czteroosobowych grupach uczniowie mówią w języku obcym (wypowiadają ok. 300 zdań). Jak deklarują przedstawiciele szkoły stosującej tę metodę podczas takiej nauki można przyswoić ok. 60% zwrotów/zdań. Każdy z uczniów zobowiązany jest do wskazania błędów kolegów z grupy i poprawienia ich.

Z wykorzystaniem metody Wilka można nauczyć się języka w przeciągu 2 lat. Lekcje są dość kosztowne. Za 45 minut zajęć trzeba zapłacić 85 zł.

METODA AUDIOLINGWALNA

Metoda powstała w Stanach Zjednoczonych w czasie II wojny światowej, dlatego nosi też nazwę metody wojskowej. Została opracowana przez żołnierzy i szybko uznano ją za skuteczną.

Oparta jest na behawioryzmie – jej założeniem jest wykształcenie mechanicznych nawyków językowych, by uczeń nie zastanawiał się nad tym, co mówi. Można to uzyskać dzięki wielokrotnym powtórkom materiału (w tym scenek sytuacyjnych), które sprzyjają zapamiętywaniu. Niezwykle istotne w zastosowaniu tej metody jest to, by zachodziła relacja pomiędzy bodźcem, a odpowiednią reakcją: nauczyciel chwali poprawność językową, natomiast błędy poprawia i gani.

W metodzie tej kładzie się nacisk przede wszystkim na słuchanie, dopiero w dalszej kolejności na mówienie, czytanie i pisanie.

METODA AUDIOWIZUALNA

Wiążą się z użyciem różnorodnego sprzętu, który ma pomóc w nabyciu umiejętności językowych. Są to m.in.: kamery, komiksy, tablice interaktywne, pomoce techniczne, filmy, nagrania na płytę oraz laboratoria językowe, które ułatwiają „zanurzenie się” w języku.

METODA COUSELLING LANGUAGE LEARNING (CLL)

Powstała w latach 70 ubiegłego stulecia.

Nauka odbywa się w grupach, w których konwersują ze sobą osoby uczące się i czujące potrzebę komunikacji. Nauczyciel, który jednocześnie jest partnerem uczniów, pełni funkcję obserwatora – stoi na zewnątrz grupy i tłumaczy z języka rodzimego na obcy. W dalszej kolejności nagrywa przetłumaczoną wersję, by uczący się mogli ją powtórzyć.

Znana jest także pod inną nazwą – Community Language Learning.

METODA ELICYTACJI

Kładzie nacisk na zmuszenie uczącego się do myślenia, do samodzielnych wniosków. Nie przedstawia się mu gotowych wniosków, czy odpowiedzi, natomiast dąży się, by znalazł je samodzielnie.

METODA KOGNITYWNA

Powstała w latach 70tych na bazie teorii Noama Chomskiego, twórcy językoznawstwa transformacyjnego.

Zakłada zrozumienie języka obcego. Metoda ta podkreśla twórczy, żywy charakter języka. Celem jej jest wykształcenie takiego nawyku, który pozwoli na samodzielne tworzenie nieskończenie wielu poprawnych zdań w języku obcym dzięki tzw. kompetencji językowej. Jest to osiągalne przy wprowadzeniu sytuacji naturalnej podczas procesu tworzenia. Błąd traktowany jest jako coś naturalnego i świadczy o tym, że zachodzi proces twórczy. Poznany zbiór reguł gramatycznych pozwala tworzyć wiele poprawnych zdań, a w konsekwencji wypowiedzi.

METODA KOMUNIKACYJNA

Metoda szczególnie popularna zwłaszcza w latach 80tych.

Opiera się na nauczeniu uczniów sprawnego mówienia, czyli komunikacji w życiowych sytuacjach. Zakłada się możliwość popełniania błędów językowych w komunikacji o tyle, o ile nie powodują one zakłóceń we wzajemnym zrozumieniu się. Nauka polega na odgrywaniu scenek rodzajowych, przygotowywaniu dialogów, dyskusje w grupach i w parach, symulacje i zabawy.

Niebezpieczeństwem tej metody jest właśnie niedbałość językowa, dlatego ważne jest, by poprawiać błędy i starać się je eliminować.

METODA NATURALNA

Zakłada przede wszystkim, że osoba ucząca się mówić w języku obcym powinna wyeliminować ze swojej świadomości barierę językową, czyli lęk przed mówieniem i popełnianiem przy tym błędów. Nauka przypomina sposób przyswajania języka przez niemowlę. Opiera się w głównej mierze na osłuchaniu się z językiem, obserwowaniu mimiki i gestów osoby mówiącej oraz wypowiadaniu się, kiedy osiągnie się do tego gotowość.

Zaleca się stosować tę metodę nauki w pracy z małymi dziećmi, nieśmiałymi dorosłymi i osobami wyalienowanymi.

METODA REAGOWANIA CIAŁEM

Jej głównym założeniem jest milczące przysłuchiwanie się, które znacząco pomaga zapamiętywać wypowiadane przez lektora obcojęzyczne słowa. Po czym uczniowie naśladują nauczyciela poprzez ruch fizyczny, do czego potrzebna jest aktywność całego mózgu (lewa – odpowiada za język, prawa – za ruch).

Metoda ta stosowana jest głównie w nauczaniu najmłodszych oraz w początkowym stadium nauki. Zakłada, że uczeń zaczyna mówić w języku obcym wtedy, kiedy jest do tego gotowy.

SUGESTOPEDIA

Metoda nauczania języka obcego, która została opracowana przez psychologa bułgarskiego – Łozanowa w roku 1979.

Zwraca uwagę na warunki sprzyjające procesowi edukacyjnemu: muzyka barokowa sprzyjająca zapamiętywaniu i utrwalaniu, kameralne sale, atmosfera relaksacyjna, kompetentny nauczyciel, który pełni rolę guru. Istotne jest, by kursanci pozbyli się bariery językowej, odblokowali pamięć i zaczęli zapamiętywać informacje.

METODA THE SILENT WAY

Pozytywne wyniki można osiągnąć dzięki uczeniu się w ciszy, która sprzyja medytacji i skupieniu. Metoda zakłada to, że nauczyciel tylko jeden raz demonstruje kursantom nowy materiał, po czym oni przejmują jego rolę. Powtarzają zapamiętane frazy i tworzą coraz nowsze. Istotną rolę przypisuje się gestom ciała i mimice twarzy.

METODA TRANSLACYJNO-GRAMATYCZNA

Zakłada naukę poprzez tłumaczenie gramatyczne i znaczeniowe tekstu. Nacisk kładzie się więc głównie na czytanie i tłumaczenie. Minusem metody może być bierna znajomość gramatyki i słownictwa.

METODA BEZPOŚREDNIA

Metoda bezpośrednia to najwcześniejsza metoda, jaką stosuje się do nauki języków obcych. Stosowana już od czasów greckich nauczycieli w Rzymie.

Podczas stosowania metody bezpośredniej kładzie się nacisk przede wszystkim na komunikację i sprawność w porozumiewaniu się. Umożliwia kontakt słowny głównie pomiędzy nauczycielem, a uczniem. Kładzie się nacisk na to, by rodzimym językiem lektora był ten, którego uczą się kursanci (nauczyciel natywny). Na dalszym planie jest znajomość gramatyki i słownictwa. Celem jest obcowanie z żywym obcym językiem i swobodna konwersacja.

Wybór odpowiedniej metody uzależniony jest od celu, jaki chce się uzyskać. Dla większości nie bez znaczenia jest także cena kursu angielskiego. Warto więc dokładnie przejrzeć oferty szkół językowych i wybrać najlepszą dla siebie, a najlepiej połączyć kilka ze sobą. Nie zawsze bowiem to, co chwalą inni, sprawdzi się w naszym wypadku, gdyż każdy uczy się w inny sposób.

PF

Kursy języka angielskiego

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Nauka angielskiego – kursy angielskiego - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.