Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Kilka kroków do konferencji idealnej – poradnik organizatora

Napisany przez gm dnia 2018-06-26 12:38:42. Aktualizowano 2024-03-26 10:23:31

Zorganizowanie udanej konferencji to zadanie, które wymaga zaangażowania. Pomocny będzie dobrze przemyślany plan działań, jeśli jednak nie wiesz, od czego zacząć i w jaki sposób podejść do procesu organizacyjnego – ten poradnik jest dla ciebie.

Podpowiadamy, jak zorganizować konferencję i o czym na pewno nie możesz zapomnieć.

 

Przemyśl koncepcję


Pierwszym krokiem w procesie organizacji konferencji powinno być stworzenie koncepcji. Zawrzyj w niej następujące informacje: po co przygotowujesz wydarzenie, dla kogo, kiedy chcesz je zorganizować oraz czego ma dotyczyć. Zgodnie z tym wybierz temat, który będzie odpowiadać zainteresowaniom uczestników. Określ również liczbę gości, których chcesz zaprosić do udziału w wydarzeniu, zarówno prelegentów, jak i widzów.

 

 

Opracuj plan konferencji


Mając już pomysł oraz temat przewodni konferencji, możesz przejść do opracowywania szczegółowego programu. To pomoże tobie zapanować nad wszystkimi wydarzeniami, a gościom zorientować się w tym, co dla nich przygotowałeś. Przemyśl, jakie aktywności chcesz włączyć w plan, pamiętaj jednak, że nawet najciekawsze wystąpienia mogą zacząć być nużące, jeśli goście będą ich słuchać przez kilka godzin bez przerwy. Zapewnij więc uczestnikom dodatkowe atrakcje pomiędzy odczytami. Może to być zwyczajna przerwa na kawę lub na posiłek, równie dobrze jednak sprawdzą się warsztaty nawiązujące do tematu przewodniego konferencji. Goście z pewnością chętnie wezmą udział w ciekawych zajęciach, które urozmaicą program.

 

 

Wybierz odpowiednie miejsce


Nawet najlepiej opracowany program konferencji nie przyda się na wiele, jeśli nie będziesz mieć odpowiedniego miejsca. Najlepiej jest wybrać obiekt, który został zaprojektowany specjalnie do celów konferencyjnych. Wybierając miejsce, zwróć uwagę nie tylko na to, czy dysponuje odpowiednią liczbą miejsc dla gości, ale weź pod uwagę również lokalizację. Dobrym rozwiązaniem jest zorganizowanie wydarzenia w pobliżu większego miasta, dzięki czemu dojazd nie będzie problemem. Szukając miejsca w okolicach Warszawy, warto zwrócić uwagę na znajdujące się 30 minut jazdy od stolicy centrum konferencyjne Rancho pod Bocianem. W obiekcie znajduje się 5 sal konferencyjnych, które mogą pomieścić do 40 osób, a największa z nich – do 160.

 

Warto też zwrócić uwagę na to, czy obiekt pozwala na zaaranżowanie dodatkowych aktywności, takich jak spacery czy grill. Rancho pod Bocianem otoczone jest ogromnym terenem, a sam obiekt dysponuje atrakcjami, którymi można urozmaicić program konferencji. Dobrym pomysłem jest również zorganizowanie imprezy czy pikniku na zakończenie wydarzenia.

 

 

Zaproś prelegentów i gości


Gdy już wszystkie najważniejsze kwestie zostały ustalone, pozostało jeszcze tylko zaprosić prelegentów i pozostałych uczestników. Pamiętaj jednak, że osoby, które będą wygłaszać referaty, powinny otrzymać informację o wydarzeniu wcześniej, by miały czas dobrze się przygotować.

 

 

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Kilka kroków do konferencji idealnej – poradnik organizatora - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.