Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Jak rozmawiać z pracownikiem? - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Oferta tygodnia:

Do końca:2018-09-23

Było:1100zł

Jest:390zł

Jak rozmawiać z pracownikiem?

Napisany przez VIDI Centrum Rozwoju Kadr dnia 2018-05-14 11:49:10. Aktualizowano 2018-09-17 16:19:43

Jedna w ważniejszych umiejętność w życiu to komunikacja. Niezależnie od tego, czy jesteś już na stanowisku kierowniczym, czy chciałbyś być, umiejętności komunikacyjne są kluczowe dla Twojej skuteczności w pracy.

Pamiętaj: „Sztuka komunikacji jest językiem przywództwa”. – James Humes

Jeśli obecnie jesteś menedżerem, to skuteczna komunikacja może pomóc Ci w pracy.

Różne style komunikacji. Ważne: każdy z nas ma swój własny styl komunikacji. Aby wiedzieć, jak najskuteczniej komunikować się z pracownikami na poziomie osobistym, potrzeba czasu. Jeden pracownik może być świetny w przyjmowaniu instrukcji przez telefon lub e-mail, podczas gdy inny może preferuje komunikację twarzą w twarz. Świadomość tych różnic znacznie przyczyni się do zwiększenia efektywności

Twoim zadaniem jako menedżera jest zapewnienie wyraźnego i stałego przepływu i komunikacji w zespole. 

  • Daj przykład: Zadawaj pytania, rzucaj wyzwania, wyrażaj swoje uczucia itp. Mów co jest teraz najważniejsze, tak aby pracownicy wiedzieli na jakich zadaniach trzeba się skupić.
  • Miej otwarte drzwi: jeśli twierdzisz, że masz politykę otwartych drzwi, naprawdę, otwieraj ją tak często, jak to możliwe. Na mniej dosłownym poziomie przysłowiową politykę otwartych drzwi można przekazać, przypominając swoim pracownikom często, że jesteście tam, aby mogli rozmawiać w dowolnym momencie.
  • Miej otwarty umysł na to co mówią pracownicy.

 

Dobre rady książki Karen Friedman.

Tytuł nowej książki nie jest dość subtelny: Zamknij się i powiedz coś: Strategie komunikacji biznesowej w celu przezwyciężania wyzwań. Karen Friedman, jako reporter telewizyjny pracowała na lokalnych stacjach w miastach od Milwaukee do Huntsville. Przez ostatnie 15 lat kierowała firmą zajmującą się coachingiem w zakresie komunikacji w Filadelfii. W jaki sposób stosuje swoje pomysły w miejscu pracy?

Jej zasada nr 1, zdobyta od dwóch dziesięcioleci w okopach telewizyjnych: “Absolutnie krytyczne jest bycie tak bezpośrednim, punktualnym i zwięzłym, jak to tylko możliwe”, mówi żywiołowym, mocnym głosem. Niejasność jest zbyt powszechna w miejscu pracy, zauważa i łatwo można to naprawić, wystarczy precyzować pytania: co? Gzie? Kiedy? Kto? “Szefowie często mówią:” Czy możesz mi przekazać ten raport? To naprawdę ważne i naprawdę chciałbym go dziś mieć “- mówi Friedman. Bardziej skuteczny sposób na przekazanie tego komunikatu: “Czy możesz dosłać ten raport do mnie? Chciałbym go na moim biurku przed piątą.” Wasza postawa podczas rozmowy jest również ważna. “To nie tylko twoje słowa przekazują wiadomość” – mówi Friedman.  Jeśli się garbisz, zaciskasz ręce w kieszeniach, unikasz kontaktu wzrokowego, ludzie odniosą wrażenie, że nie chcesz się z nimi komunikować.  Pamiętaj, że świat nie krąży wokół ciebie. Dla Friedmana była to trudna lekcja do nauczenia, pochodząca ze świata telewizji napędzanego ego. Jeśli otworzysz się na inne opinie i perspektywy, znacznie łatwiej będzie Ci przekazać własną wiadomość.  Zadawaj pytania otwarte. Mogą kupować czas, wyjaśniać, skąd pochodzi problem i zapobiegać błędnej interpretacji. Na przykład: “Nie jestem pewien, czy rozumiem, co mówisz, czy możesz podać mi przykład?”

Kolejna zasada Friedmana: Bez owijania w bawełnę.  Jeśli masz złe wiadomości do dostarczenia, powiedz to jasno. Trudno mówić o zwolnieniach i zaciskaniu pasa, ale jeśli jesteś w sytuacji, w której musisz przekazywać tego rodzaju informacje, twoi pracownicy i koledzy prawdopodobnie już wiedzą, że coś jest nie tak. Zawsze dostarczaj złe wiadomości osobiście. Wydaje się, że łatwiej jest przekazywać negatywne informacje przez e mail – nie pokazuje to Twojej postawy wobec problemu oraz Twarde charakteru. Stawiaj czoła temu. Szlifuj swój charakter. Wyobraź sobie, że za zostałeś zwolniony przez e- mail? Jak byś się czuł?

Na koniec nie bądź naiwnym. Nawet jeśli uważasz, że twój kolega lub szef jest całkowicie w błędzie, możesz odpierać ich otwarte pytania, które pokazują szacunek i ducha woli. Jedna z możliwych odpowiedzi: “Czy miałeś sytuację, w której ta strategia zadziałała?


Napisane przez Beata Motor

Od 15 lat zatrudniona w firmie VIDI Centrum Rozwoju Kadr Stanowisko Ekspert - Menager ds. szkoleń


Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



© 2010 - 2018 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.