Napisany przez VIDI Centrum Rozwoju Kadr dnia 2018-05-14 11:49:10. Aktualizowano 2024-04-21 17:32:50
Pamiętaj: „Sztuka komunikacji jest językiem przywództwa”. – James Humes
Jeśli obecnie jesteś menedżerem, to skuteczna komunikacja może pomóc Ci w pracy.
Różne style komunikacji. Ważne: każdy z nas ma swój własny styl komunikacji. Aby wiedzieć, jak najskuteczniej komunikować się z pracownikami na poziomie osobistym, potrzeba czasu. Jeden pracownik może być świetny w przyjmowaniu instrukcji przez telefon lub e-mail, podczas gdy inny może preferuje komunikację twarzą w twarz. Świadomość tych różnic znacznie przyczyni się do zwiększenia efektywności
Twoim zadaniem jako menedżera jest zapewnienie wyraźnego i stałego przepływu i komunikacji w zespole.
Dobre rady książki Karen Friedman.
Tytuł nowej książki nie jest dość subtelny: Zamknij się i powiedz coś: Strategie komunikacji biznesowej w celu przezwyciężania wyzwań. Karen Friedman, jako reporter telewizyjny pracowała na lokalnych stacjach w miastach od Milwaukee do Huntsville. Przez ostatnie 15 lat kierowała firmą zajmującą się coachingiem w zakresie komunikacji w Filadelfii. W jaki sposób stosuje swoje pomysły w miejscu pracy?
Jej zasada nr 1, zdobyta od dwóch dziesięcioleci w okopach telewizyjnych: “Absolutnie krytyczne jest bycie tak bezpośrednim, punktualnym i zwięzłym, jak to tylko możliwe”, mówi żywiołowym, mocnym głosem. Niejasność jest zbyt powszechna w miejscu pracy, zauważa i łatwo można to naprawić, wystarczy precyzować pytania: co? Gzie? Kiedy? Kto? “Szefowie często mówią:” Czy możesz mi przekazać ten raport? To naprawdę ważne i naprawdę chciałbym go dziś mieć “- mówi Friedman. Bardziej skuteczny sposób na przekazanie tego komunikatu: “Czy możesz dosłać ten raport do mnie? Chciałbym go na moim biurku przed piątą.” Wasza postawa podczas rozmowy jest również ważna. “To nie tylko twoje słowa przekazują wiadomość” – mówi Friedman. Jeśli się garbisz, zaciskasz ręce w kieszeniach, unikasz kontaktu wzrokowego, ludzie odniosą wrażenie, że nie chcesz się z nimi komunikować. Pamiętaj, że świat nie krąży wokół ciebie. Dla Friedmana była to trudna lekcja do nauczenia, pochodząca ze świata telewizji napędzanego ego. Jeśli otworzysz się na inne opinie i perspektywy, znacznie łatwiej będzie Ci przekazać własną wiadomość. Zadawaj pytania otwarte. Mogą kupować czas, wyjaśniać, skąd pochodzi problem i zapobiegać błędnej interpretacji. Na przykład: “Nie jestem pewien, czy rozumiem, co mówisz, czy możesz podać mi przykład?”
Kolejna zasada Friedmana: Bez owijania w bawełnę. Jeśli masz złe wiadomości do dostarczenia, powiedz to jasno. Trudno mówić o zwolnieniach i zaciskaniu pasa, ale jeśli jesteś w sytuacji, w której musisz przekazywać tego rodzaju informacje, twoi pracownicy i koledzy prawdopodobnie już wiedzą, że coś jest nie tak. Zawsze dostarczaj złe wiadomości osobiście. Wydaje się, że łatwiej jest przekazywać negatywne informacje przez e mail – nie pokazuje to Twojej postawy wobec problemu oraz Twarde charakteru. Stawiaj czoła temu. Szlifuj swój charakter. Wyobraź sobie, że za zostałeś zwolniony przez e- mail? Jak byś się czuł?
Na koniec nie bądź naiwnym. Nawet jeśli uważasz, że twój kolega lub szef jest całkowicie w błędzie, możesz odpierać ich otwarte pytania, które pokazują szacunek i ducha woli. Jedna z możliwych odpowiedzi: “Czy miałeś sytuację, w której ta strategia zadziałała?
Jak rozmawiać z pracownikiem? - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.
© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.