Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Oferta tygodnia:

Do końca:2024-04-21

Było:1480zł

Jest:1380zł

Istota motywowania pracownika

Napisany przez szkolenia24h.pl dnia 2008-04-24 14:33:10. Aktualizowano 2024-04-19 00:42:49

Motywowanie jest zestawieniem sił, które powodują, że ludzie zachowują się w określony sposób. Pracownik może dać z siebie wszystko podczas wykonywanej pracy, albo pracować tylko na tyle intensywnie, by uniknąć reprymendy ze strony pracodawcy.

Wyniki osiągane przez indywidualnego pracownika określane są przez motywację, a więc przez: pragnienie pracy, zdolność do wykonywania danej pracy oraz przez narzędzia, materiały a także informacje niezbędne do wykonywania zadań w pracy.

Jeśli pracownikowi brak zdolności do wykonywania danej czynności, menedżer może go poddać szkoleniu lub w najgorszym przypadku zastąpić innym pracownikiem. Jednakże w obecnej sytuacji, gdzie każdy pracownik staje się niezwykle cenny, wygrywa pierwsze rozwiązanie, czyli specjalistyczne szkolenia lub też kursy e-learningowe. Pracodawcy często korzystają w takiej sytuacji z kursów dofinansowanych z EFS - u. Jeżeli natomiast pojawiają się problemy po stronie środowiska pracy, menedżer również może wprowadzić korekty wspierające osiąganie lepszych wyników. W dzisiejszych czasach w tej dziedzinie można robić bardzo wiele, a ostatnio najmodniejsze stało się organizowanie imprez integracyjnych dla firm, wyjazdów motywacyjnych dla poszczególnych pracowników, czy w końcu udział w prestiżowych konferencjach czy kongresach kończących się certyfikatami.

Można motywować mając na uwadze podejście tradycyjne, a więc używając bodźcowego systemu płac. Jednak taka sytuacja nie musi sprawdzać się w każdym typie przedsiębiorstwa czy w każdej firmie. Zwolennicy tego podejścia mówią, że sprawdza się ono w sytuacji, gdy pracownik podchodzi do swojej pracy jako do czegoś nieprzyjemnego, a dochód pieniężny jest dla niego wynagrodzeniem za zmaganie się z przykrym charakterem pracy. Podejście natomiast od strony stosunków międzyludzkich zwraca uwagę na nieco inny typ pracownika. Mianowicie na pracownika, który potrzebuje czuć się użytecznym i ważnym w przedsiębiorstwie i w swoim środowisku pracy. Taki pracownik lubi samodzielność i minimum kontroli i w takiej atmosferze potrafi aktywnie uruchamiać wewnętrzną motywację.

Podczas motywowania pracownika warto pamiętać także o tym, czy nie mamy przypadkiem do czynienia z pracownikiem wypalonym zawodowo. Dobry menedżer musi być przygotowany i na taką ewentualność, a najlepiej gdy ma przygotowane gotowe rozwiązania dla osób z wypaleniem zawodowym. Może to być na przykład zmiana zakresu dotychczasowych obowiązków, rozszerzenie obowiązków lub przeciwnie ograniczenie zadań na pewien czas do momentu, gdy dany pracownik upora się z problemem. W skrajnych przypadkach należy doradzić pomoc psychologa.

Dobry pracownik jest na wagę złota, a dobry system motywacyjny tak samo ważny jak dobre wynagrodzenie za pracę.

M-S-M

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Istota motywowania pracownika - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.