Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

E-Faktury – fiskus za, a nawet przeciw

Napisany przez M-S-M dnia 2011-07-21 14:18:36. Aktualizowano 2024-03-24 13:22:29

Pracodawcy RP obawiają się, iż e-faktury może spotkać taki sam los, jak "jednego okienka" - dobry pomysł ponownie zostanie zaprzepaszczony przez urzędników.

- Nowe przepisy dotyczące e-faktur, które weszły na początku tego roku, miały ułatwić stosowanie elektronicznych dokumentów w obrocie. Niestety - jak się okazuje, nie są wystarczająco precyzyjne, a fiskus nie wyjaśnia ich w wystarczający dla podatnika sposób – mówi ekspert Pracodawców RP, Emilia Podębska.

 

Przepisy okazały się na tyle ogólne, że pozostawiają zbyt wiele wątpliwości co do wymogów autentyczności i integralności. W związku z tym podatnicy - zdając sobie sprawę z tego, jak trudny jest dialog z fiskusem w momencie, gdy stwierdzi on, iż dany podmiot postępuje niezgodnie z przepisami - woleli zdobyć pewność co do zasad, jakimi powinni się kierować w sprawie rozporządzenia. W związku z tym skierowali do urzędów wnioski o wydanie interpretacji indywidualnych. Odpowiedzi okazały się jednakże bardzo mało pomocne, bowiem urzędy w interpretacjach przedstawiają bardzo ogólne wyjaśnienia. Co do samej kwestii autentyczności pochodzenia i integralności danych stwierdzają jedynie, że nie są w stanie tego ocenić, gdyż potrzebna jest wiedza fachowa. Ta z kolei zapewniona może być jedynie w ramach kontroli podatkowej lub skarbowej. Jednakże w tej sytuacji często jest już dla podatników za późno.

 

- Tego typu zachowanie fiskusa jest nie na miejscu. Interpretacje indywidualne mają wyjaśniać i likwidować trudności. Tymczasem w tej sytuacji mnożą jedynie wątpliwości, których przykre skutki spadną na przedsiębiorców. Wytłumaczeniem z pewnością nie jest także brak fachowej wiedzy – jeśli urzędnik takiej nie posiada, powinien ją po prostu jak najszybciej zdobyć – mówi Emilia Podębska.

 

* *  

Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej są największą i najstarszą organizacją pracodawców w Polsce. Powstała w listopadzie 1989 roku. Reprezentuje ponad 7 000 firm, zatrudniających przeszło 3 000 000 pracowników. 85 proc. z nich to firmy prywatne, 15 proc. należy do Skarbu Państwa. Organizacja jest uznanym partnerem społecznym w Polsce i w Europie, reprezentuje stronę pracodawców w Trójstronnej Komisji do Spraw Społeczno – Gospodarczych. Prezydentem Pracodawców RP jest Andrzej Malinowski. Z inicjatywy organizacji powstało m.in. Centrum Monitoringu Legislacji – pierwsze w Polsce forum, pozwalające śledzić proces legislacyjny oraz umożliwiające przedsiębiorcom wpływ na kształt i jakość stanowionego prawa (www.cml.pracodawcyrp.pl). Pracodawcy RP powołali również Obserwatorium Regionalnych Rynków Pracy, w ramach którego prowadzony jest wielowymiarowy, rzetelny i systematyczny monitoring regionalnych rynków pracy w Polsce, z uwzględnieniem potrzeb i oczekiwań pracodawców (www.obserwatorium.pracodawcyrp.pl).

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



E-Faktury – fiskus za, a nawet przeciw - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.