Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Oferta tygodnia:

Do końca:2024-04-21

Było:1480zł

Jest:1380zł

Dobry handlowiec nie tylko odpowiada, ale też pyta.

Napisany przez M-S-M dnia 2014-08-01 09:11:03. Aktualizowano 2024-04-14 19:48:05

Ile to razy mieliśmy okazję przekonać się podczas rozmowy o tym, że handlowiec owszem ma wiedzę, że potrafi dużo powiedzieć o produkcie, a mimo to nie przekonał nas do zakupu, bo czegoś w tej rozmowie zabrakło…

W dyskusji prowadzonej z handlowcem musi przecież obowiązywać ta sama zasada, co podczas każdej zwykłej rozmowy, a mianowicie wymiana pytań i odpowiedzi, jeśli tego zabraknie klient szybko obróci się na pięcie i wyjdzie ze sklepu.

Wypracowana strategia zadawania pytań jest tak samo ważna jak strategia udzielanych odpowiedzi. Bez tej umiejętności każda rozmowa będzie sztuczna i zdana na fiasko. Powoli odchodzą do lamusa także pytania kontrolne/potwierdzające, które miały na celu tylko i wyłącznie potwierdzenie toku myślenia klienta („czy dobrze zrozumiałam, czy chodzi panu o…. ?”), gdyż poprzez tego typu pytania nie uzyskuje się zwykle dłuższego podtrzymania rozmowy, a odpowiedź zwykle jest oczywista. Obecnie handlowcy, jeśli chcą dużo sprzedawać muszą pójść o krok dalej i stosować:

- Pytania alternatywne, które staramy się tak sformułować, aby przekazać minimum dwie opcje do wyboru, tak, aby klient mógł wybrać lepszą, korzystniejszą dla siebie. Już na samym początku prezentujemy dwa rozwiązania.

- Pytania otwarte, które pozwalają na zdecydowanie dłuższą wypowiedź klienta, a dzięki temu łatwiej będzie nam dobrać najlepszy produkt czy usługę dla danego klienta: „ z jakiego produkty byłby pan najbardziej zadowolony?”).

- Pytania prowokujące, przydatne szczególnie wówczas, gdy klient ma ogromne wymagania przy dość skromnym budżecie. W takim przypadku można zastosować zwroty typu: ” czy uważa pan, że cena nie ma odzwierciedlenia w jakości produktu?”).

- Pytania rozstrzygające, konieczne, gdy chcemy dobić targu: „podoba się Panu produkt, który pokazałem?”, bądź „chce pan zamówić teraz, czy przypomnieć się z ofertą w ciągu dwóch dni?”.

Dobry sprzedawca/ handlowiec nie powinien zapominać także o mowie ciała, o mimice twarzy, gdyż w tych komunikatach niewerbalnych ukryte jest całe mnóstwo odpowiedzi. Podniesiona brew, zaciśnięte usta, kręcenie głową czy drwiące uśmieszki nie powinny zaskakiwać sprawnego handlowca, a motywować do natychmiastowego przekserowania rozmowy na właściwy tor.

 

M-S-M


****

Więcej można się dowiedzieć podczas profesjonalnych szkoleń.


Szkolenia sprzedażowe dla handlowców i sprzedawców.

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Dobry handlowiec nie tylko odpowiada, ale też pyta. - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.