Napisany przez Janik Krzysztof dnia 2010-09-29 15:27:01. Aktualizowano 2024-03-24 18:33:10
Początki systemu sięgają lat 90., kiedy połączono istniejące wcześniej systemy SFA (automatyzacji procesów sprzedaży) i CSS (obsługi serwisowej po sprzedaż). Dały one początek współczesnemu CRM-owi, który jest dziś podstawowym narzędziem do obsługi klienta w wielu firmach.
Można wyróżnić trzy najistotniejsze elementy systemu CMR. Moduł operacyjny odpowiada za automatyzację i wspieranie podstawowych czynności marketingowych i handlowych, takich jak sprzedaż, serwis czy realizacja zamówień. Drugim z nich jest moduł analityczny, który na podstawie danych zgromadzonych w systemie pozwala analizować i gromadzić informacje na temat zachowań klientów. Moduł komunikacyjny odpowiada ze szeroko rozumianą komunikację z klientami.
System CRM pozwala klasyfikować klientów i analizować ich działania, dzieląc ich np. na klientów kluczowych w strategii działania firmy, jak i tych, którzy przynoszą mniejsze zyski. Pozwala to na podjęcie decyzji dotyczących dalszej współpracy z klientem i przeanalizowania dotychczasowych transakcji.
Wiele osób określa CRM nie jako system informatyczny, lecz przyjętą filozofię działania firmy, opartej na kontaktach i transakcjach z konsumentami, dążącej do rozwoju przedsiębiorstwa, usprawnienia strategii działania oraz zaspokojenia indywidualnych potrzeb klienta.
Wdrożenie CRM-u w strukturę organizacyjną firmy i jego obsługa wymaga dużej wiedzy i umiejętności. Szkolenia CRM pozwolą nam sprawnie poruszać się w systemie i poznać podstawowe zastosowanie CRMu. Customer Relationship Management jest jednym z kluczowych narzędzi do budowania relacji z klientami – jego właściwa obsługa pozwoli nam na efektywniejszą pracę i kompleksową obsługę klienta.
Na zadowolenie konsumenta w największym stopniu wpływa jakość obsługi -dlatego warto skorzystać ze szkolenia CRM, by ułatwić pracę sobie i konsumentowi.
CRM w firmie - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.
© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.