Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

CRM w firmie

Napisany przez Janik Krzysztof dnia 2010-09-29 15:27:01. Aktualizowano 2024-03-24 18:33:10

Termin CRM to inaczej „Customer Relationship Management” - w wolnym tłumaczeniu to zarządzanie relacjami z klientem. Są to narzędzia i procedury wykorzystywane w obsłudze kontaktów z konsumentami.

Początki systemu sięgają lat 90., kiedy połączono istniejące wcześniej systemy SFA (automatyzacji procesów sprzedaży) i CSS (obsługi serwisowej po sprzedaż). Dały one początek współczesnemu CRM-owi, który jest dziś podstawowym narzędziem do obsługi klienta w wielu firmach.

 Można wyróżnić trzy najistotniejsze elementy systemu CMR. Moduł operacyjny odpowiada za automatyzację i wspieranie podstawowych czynności marketingowych i handlowych, takich jak sprzedaż, serwis czy realizacja zamówień. Drugim z nich jest moduł analityczny, który na podstawie danych zgromadzonych w systemie pozwala analizować i gromadzić informacje na temat zachowań klientów. Moduł komunikacyjny odpowiada ze szeroko rozumianą komunikację z klientami.

System CRM pozwala klasyfikować klientów i analizować ich działania, dzieląc ich np. na klientów kluczowych w strategii działania firmy, jak i tych, którzy przynoszą mniejsze zyski. Pozwala to na podjęcie decyzji dotyczących dalszej współpracy z klientem i przeanalizowania dotychczasowych transakcji.

Wiele osób określa CRM nie jako system informatyczny, lecz przyjętą filozofię działania firmy, opartej na kontaktach i transakcjach z konsumentami, dążącej do rozwoju przedsiębiorstwa, usprawnienia strategii działania oraz zaspokojenia indywidualnych potrzeb klienta.

Wdrożenie CRM-u w strukturę organizacyjną firmy i jego obsługa wymaga dużej wiedzy i umiejętności. Szkolenia CRM pozwolą nam sprawnie poruszać się w systemie i poznać podstawowe zastosowanie CRMu. Customer Relationship Management jest jednym z kluczowych narzędzi do budowania relacji z klientami – jego właściwa obsługa pozwoli nam na efektywniejszą pracę i kompleksową obsługę klienta.

Na zadowolenie konsumenta w największym stopniu wpływa jakość obsługi -dlatego warto skorzystać ze szkolenia CRM, by ułatwić pracę sobie i konsumentowi.

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



CRM w firmie - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.