Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Autorytet menedżera, czyli jak budować swoją wiarygodność

Napisany przez Grupa Szkoleniowa SOLBERG Sp. z o.o. dnia 2017-01-02 14:20:01. Aktualizowano 2024-04-10 17:45:36

Jak sprawić, by Twój zespół pracował efektywnie I świetnie dogadywał się nie tylko ze sobą, ale przede wszystkim z Tobą?

Autorytet menedżera- Jak budować swoją wiarygodność?

Jesteś liderem, kierownikiem, menedżerem i często zastanawiasz się jak zbudować swoją wiarygodność w oczach współpracowników? Jak sprawić, by Twój zespół pracował efektywnie I świetnie dogadywał się nie tylko ze sobą, ale przede wszystkim z  Tobą?

 

Po pierwsze: Zaspokajaj ich najgłębsze potrzeby

Pamiętaj : Jednym z twoich głównych zadań jako menedżera jest stworzenie takiego środowiska pracy, zarówno w kategoriach fizycznych, jak i psychicznych, w którym ludzie będą czuć sie bezpieczni, wartościowi i szanowani.

W odniesieniu do miejsca pracy, każdy odczuwa trzy główne potrzeby natury emocjonalnej. To potrzeba:

  • ·zależności – dotyczy pragnienia, by być częścią większej całości. Możesz zaspokoić potrzebę zależności, poprzez stałe przypominanie podwładnym o przesłaniu i wizji firmy. Mów im, dlaczego firma istnieje, czemu służy i jakie wyznaje wartości. Owocem zaspokojenia tej podstawowej potrzeby zależności będzie większa lojalność i zaangażowanie pracowników
  • ·niezależności – to potrzeba wyróżniania się z tłumu, bycia kimś szczególnym i ważnym w oczach innych; to pragnienie bycia rozpoznawanym i docenianym za własne zalety i osiągnięcia. Za każdym razem, kiedy mówisz lub robisz coś, co dowartościowuje drugiego, zaspokajasz jego potrzebę niezależności i poczucie wartości.
  • ·współzależność – pragnienie bycia członkiem zespołu i wydajnej współpracy z innymi

 

Zaspokojenie tych trzech potrzeb – zależności, niezależności i współzależności – można osiągnąć poprzez uważne słuchanie, właściwe odpowiadanie i elastyczność w relacjach z pracownikiem. Uznaj, że każdy odczuwa potrzeby, które odróżniają go od innych.

Twoim zadaniem jest uświadomienie sobie tych różnic i odpowiednie sobie tych różnic i odpowiadanie na nie w najbardziej odpowiedni sposób.

 

Po drugie: Nieustannie koncentruj się na podwładnych

To jest, być może, najważniejszy ze wszystkich warunek sukcesu w zarządzaniu. Jeżeli koncentrujesz się na swoich ludziach, oni koncentrują się na pracy i na osiągnięciu sukcesu. Jeżeli koncentrujesz swoją energię na poprawieniu samopoczucia twoich pracowników, wyzwalasz w nich najważniejsze pokłady kreatywności, pozytywnej energii, współpracy, zaangażowania i determinacji do jak najlepszego wykonani zadania.

W warunkach dzisiejszego rynku pracy powinieneś traktować każdego jakby był ochotnikiem, oddającym ci swój czas, który równie dobrze mógłby wykorzystać na coś innego. Jeśli będziesz traktować każdego jak ochotnika i często okazywać, że doceniasz, iż dla Ciebie pracuje i pomaga ci osiągnąć cele, twoje zachowanie wobec pracowników stanie się lepsze i bardziej świadome. Będziesz dużo bardziej miły i uprzejmy dla każdego. Powinieneś pamiętać, że przecież ci ludzie są ochotnikami i zawsze mogą odejść, jeśli nie będą zadowoleni.

 

Jeśli zastosujesz powyższe wskazówki staniesz się wiarygodnym Liderem w swoim zespole.  Pamiętaj, że jesteś po to, by być ciągłym wsparciem dla swoich ludzi, zwiększać ich efektywność oraz chęć do działania.

            Powodzenia,

Marzena Mrukwa

Grupa Szkoleniowa SOLBERG

www.solberg-szkolenia.pl

 

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Autorytet menedżera, czyli jak budować swoją wiarygodność - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.