Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Oferta tygodnia:

Do końca:2024-04-21

Było:1480zł

Jest:1380zł

Autoprezentacja nadal stanowi problem

Napisany przez Michalska Małgorzata dnia 2014-01-27 11:01:35. Aktualizowano 2024-04-18 21:48:17

Praktycznie każdego dnia możemy zaobserwować w telewizji dość koślawe wypowiedzi, czy to pracowników społecznych, czy też personelu medycznego, a innym razem przedstawicieli najróżniejszych resortów urzędów.

Nadal nie potrafimy profesjonalnie wypowiadać się przed kamerami, a przecież trening takich umiejętności nie należy do trudnych.

Każdy człowiek poprzez swoje wypowiedzi, zachowania i sygnały niewerbalne komunikuje na zewnątrz kim jest, albo za kogo chciałby być uważany.

Gestykulacja/ mowa ciała
Specjaliści mówią, że to właśnie gesty zdradzają to, czego nie chcą wypowiedzieć usta, dlatego ważne jest to, aby opanować przynajmniej podstawowe gesty dominacji nad rozmówcą czy odwrotnie gesty otwartości, aby wypowiedź była postrzegana jako profesjonalna. Takie sygnały jak mimika, gesty rąk, postawa ciała wpływają na postrzeganie nas samych, dlatego tak istotne jest to, aby zapanować nad własnym ciałem, nad własną postawą i ruchami rąk. Mimika również odgrywa ogromną rolę w przekazie informacji, gdyż to ona w dużej mierze warunkuje to, czy rozmówca odbieraj naszą wypowiedź, jako szczerą, bezczelną, żartobliwą czy też kłamliwą. Mimika określi także poziom naszego zaangażowania w temat rozmowy i odbiorca szybko wyłapie czy akurat wyrażamy swoje niezadowolenie, wstręt czy znudzenie tematem. Jak to wygląda w praktyce obrazują poniższe filmiki. Warto poświęcić odrobinę czasu na zapoznanie się z tymi zagadnieniami, a potem poćwiczyć w domu przed lustrem - wówczas będziemy mieć pewność, że nasze wypowiedzi zostaną prawidłowo odebrane.

Głos
W czasie wypowiedzi dużą uwagę zwraca się również na głos rozmówcy, a dokładnie na styl jego wypowiedzi. Czy są to wypowiedzi spokojne, zbyt długie, monotonne, bez jakiejkolwiek intonacji, a może rozmówca mówi tak szybko, że trudno zrozumieć kontekst rozmowy? Nad głosem również trzeba popracować. Źle widziane są również wypowiedzi, w których pomiędzy słowa wkrada się tak zwane „yyy” oraz wypowiedzi zbyt głośne bądź zbyt ciche. Warto nagrać swoją wypowiedź na dyktafon i odtworzyć ją sobie – wówczas bardzo wyraźnie zaobserwujemy wszelkie niedociągnięcia w sposobie wypowiadania się.

Wizerunek
Warto pamiętać także o tym, że nie tylko gesty czy mimika odpowiadają za sposób, w jaki jesteśmy postrzegani - na wizerunek ma wpływ także nasz wygląd zewnętrzny. Schludny strój, odpowiednia higiena osobista to zupełna podstawa w kontaktach międzyludzkich, dlatego absolutnie nie wolno o tym zapominać.

Klarowne wypowiedzi na najwyższym poziomie
Osoby, dla których ważne jest prawidłowe prezentowanie się w pracy bądź w trakcie wystąpień publicznych powinny zgłębić również takie zagadnienia, jak: profesjonalne powitanie, pożegnanie, prezentacja osób nieznajomych, zasady savoire-vivre dla każdej płci, strój biznesowy, makijaż, gadżety, zachowania formalne i nieformalne na spotkaniach biznesowych, tytułowanie innych osób, punktualność, stosunki służbowe i ustalanie hierarchii, zasada wieku, zasada płci, zasada relacji siedzący/stojący, zajmowanie miejsc w pomieszczeniach, wymiana wizytówek, korzystanie z telefonu podczas spotkań. Takie zagadnienia poruszane są na wielu szkoleniach, które dostępne są pod tym linkiem.

Zwykło się mówić „nie oceniaj książki po okładce”, jednak prawda jest taka, że to pierwsze kilkanaście sekund kontaktu z drugim człowiekiem pozwala nam uprzedzić się do kogoś bądź wręcz odwrotnie polubić go czy nabrać szacunku.

 


Oraz poniższy kanał
www.youtube.com/watch?v=3rimcIK9ImE&list=PL0DB94766B22EF5D3

 

 

 

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Autoprezentacja nadal stanowi problem - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.